مصاحبه با شهاب حسینی

 این مصاحبه 18 آذر منتشر شده.ببخشید که با 10 روز تاخیر روی وبلاگ رفت...

 

رقابت در سینما سخت است.


 

شما طی حدود هشت سالی که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنید، شش سریال تلویزیونی و 27 فیلم سینمایی بازی کردید. با وجود اینکه فیلم‌های سینمایی چند برابر کارهای تلویزیونی شماست اما بیشتر به عنوان بازیگر تلویزیون شناخته می‌شوید. فکر می‌کنید دلیل این موضوع چیست؟


به تأثیرگذاری بیشتر کارهایی که در تلویزیون انجام می‌دهم برمی‌گردد.


تنها همین؟


بله، کارهای تلویزیونی برای تماشاچی و مخاطب قطعا تأثیرگذارتر و برجسته‌تر از کارهای سینمایی‌ام بوده‌ است.


خودتان چقدر به این موضوع اهمیت می‌دهید که به عنوان بازیگر سریال تلویزیونی شناخته شوید؟ اصلا برایتان اهمیت دارد شناخته‌شدن‌تان به‌عنوان بازیگر تلویزیون باشد یا بازیگر سینما یا تئاتر؟


نه، عرصه‌ای که کار می‌کنم خیلی برای من تفاوت خاصی ندارد. فقط دلم می‌خواهد هرجایی که هستم بتوانم کارم را خوب انجام بدهم.


فکر نمی‌کنید با وجود این تعداد بازی در فیلم‌های سینمایی، شناخته شدن به عنوان بازیگر تلویزیون به نادیده گرفتن کارتان در سینما برگردد؟


نه، من به هر حال در سینما هم سعی خودم را می‌کنم، سعی می‌کنم کارم را خوب انجام بدهم. حالا اینکه تماشاگر چقدر ارتباط برقرار می‌کند به نگرش شخصی‌اش برمی‌گردد اما در مجموع سینما عرصه بسیار حساس و سختی است. رقابت در سینما خیلی سخت‌تر است و من هم به اندازه توانم تلاش خودم را می‌کنم. جز تلاش بیشتر کاری از دستم بر نمی‌آید.


شما با فیلم سینمایی «محیا» دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کردید. فکر می‌کنید بعد از این اتفاق جایگاه شما در سینما تغییر کرده‌ است؟


من متناوبا کار کرده‌ام. یعنی پشت سر هم در آثار سینمایی حضور داشتم و مشغول بودم. به هر حال تصور می‌کنم آنجایی که حضورم لازم بود حضور داشتم.


شما کارتان را با رادیو و تجربه مجری‌گری آغاز کردید. هنوز هم به کار اجرا گرایش دارید؟


البته در اصل کارم را با تئاتر دانشجویی آغاز کردم اما در خصوص کار اجرا بستگی دارد چه پیش بیاید. چه سوالات عجیب غریبی می‌پرسی!


خب به هر حال سوالی است که وجود دارد و بهتر از سوال‌های تکراری است که همیشه پرسیده شده.واقعا من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. نمی‌دانم! شاید یک کاری پیش بیاید که بخواهم انجام دهم.


منظور من از این سوال این بود که آن گرایش شخصی و درونی خودتان به سمت کار اجرا وجود دارد و در اولویت کاری‌تان هست؟


نه، ترجیح می‌دهم که انجام ندهم. یعنی در اولویت اولم نیست، کار اجرا در اولویت چندم قرار دارد اما سعی می‌کنم بیشتر در زمینه بازیگری فعالیت کنم.


همانطور که خودتان اشاره کردید دو تجربه کار تئاتر «بر کرانه باد» و «افسانه» (به کارگردانی مینا ابراهیم‌زاده) برای جشنواره دانشجویی در سال‌های 74 و 75 در پرونده‌تان داشتید.


بله، اما در واقع آن کارها غیرحرفه‌ای بود.


حالا بعد از مدت‌ها فاصله چطور شده و چه چیزی در تئاتر می‌بینید که با وجود اینکه درگیر کارهای سینمایی هستید بازی در نمایش «کرگدن» (کار آقای آئیش) را پذیرفتید و خواستید به صورت حرفه‌ای وارد عرصه تئاتر شوید؟


تجربه، عشق تجربه. به هر حال بودن در یک کست خیلی خوب، اساتید این حوزه و کسانی که از بودن در کنارشان لذت می‌برم، آزمایش خودم و اینکه ببینم کی هستم؟ کجا و در چه جایگاهی هستم؟ نقطه ضعف‌هایم چیست؟ چه‌کارهایی باید انجام بدهم؟ می‌بینی! همه‌اش تجربه‌است. کار در تئاتر برای من یک جور خودآزمایی است و قطعا هدفم هم برای بهتر شدن است. فکر می‌کنم در مرحله آزمایش هستم.


حالا از کارتان در این نمایش راضی هستید؟


قطعا کلیت کار را خیلی دوست دارم اما هنوز از کار خودم چندان راضی نیستم.


گویا کمتر از بقیه در تمرینات نمایش «کرگدن» حضور داشتید اما بازی قابل قبولی ارائه کردید. چه مدت زمانی برای این کار تمرین کردید؟


بله، به علت مشغله کمتر در تمرینات حضور داشتم. مدت زمان تمریناتم کم بود. کل تایم تمرین حدود یک ماه و نیم بود و من دو هفته‌اش را حضور داشتم.


شما تجربه کار با کارگردان‌های سینما را دارید. تجربه کار با آقای آئیش به عنوان یک کارگردان تئاتر را هم کسب کردید. فکر می‌کنید تفاوت کارگردان‌های سینما و تئاتر چیست؟


اگر تفاوتی بین متخصصان و اساسا انسان‌ها وجود داشته‌باشد، تفاوت هوشمندی است. خیلی‌ها در جایگاهی که قرار دارند سعی می‌کنند هوشمندانه رفتار کنند و ثمره رفتار هوشمندانه‌شان خوب است. قلبا از همه چیز احساس رضایت می‌کنند ولی بعضی وقت‌ها متأسفانه هوشمندی در مرحله دیگری قرار می‌گیرد و آن کار برای شما ناراحت‌کننده و تلخ می‌شود. کار کردن با آقای آئیش برای من واقعا جذاب و دوست‌داشتنی بود و خب البته ضمن اینکه دلم می‌خواست یک ذره خستگی در کنم، دلم می‌خواست که در این عرصه خودم را بسپرم به یک جریان و رها باشم.


به‌طور کلی تفاوت کار در سینما یا تلویزیون با کار در تئاتر را در چه می‌بینید؟ آیا این جو صمیمانه که همیشه در عرصه تئاتر از آن یاد می‌کنند، وجود داره؟


لزوما نباید جو صمیمانه را تئاتری ـ سینمایی کرد. جو صمیمانه به حضور آدم‌های صمیمی برمی‌گردد. آدم‌هایی که قلبا آدم‌های صمیمی‌ای هستند و در ذاتشان آدم‌های دوست‌داشتنی هستند، سعی می‌کنند به راحتی دیگران را دوست داشته‌باشند. این افراد صمیمی هر جا که جمع شوند جوشان صمیمانه است. ربطی به عرصه‌اش ندارد.


در حوزه موسیقی سال 1383 با گروه «سون» کار کردید و دکلمه بعضی از ترانه‌های این گروه را بر عهده داشتید.


آن تجربه هم یک تجربه کاملا تفریحی و تفننی بود. این جوری به آن نگاه کنید. کاری برای خستگی در کردن و سرگرمی.


فکر نمی‌کنید دلیل این گرایش و گریز زدن به کارهای دیگر از جمله موسیقی، بازی در تئاتر و... به بحث نادیده گرفته شدن در سینما برگردد؟


نه، به هیچ عنوان. من سعی می‌کنم در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کنم ناامید نباشم. به هرحال در سینما هم متناوبا و به طور موازی کار کردم. فکر می‌کنم تعداد کارهایی که در آنها حضور داشتم دیگر دورقمی شده ‌است، این نشان می‌دهد به هر حال تقاضا وجود داشته و من هم سعی کردم بهتر و بهتر عمل کنم. اصلا خودم اینجور قیاس‌ها را نمی‌کنم. ترجیح می‌دهم که هر جایی که لازم است حضور داشته‌باشم، تلاشم را بکنم که به بهترین شکل حضور داشته‌باشم. اصلا هم مهم نیست کجا باشد.


خودتان را در بازیگری چطور ارزیابی می‌کنید؟ در واقع می‌خواهم بدانم دوران بازیگری‌تان را به چند مرحله تقسیم می‌کنید؟ نقطه عطف پرونده کاری‌تان را چه می‌دانید؟


معلوم نیست این نقطه عطف کی اتفاق بیفتد. اصلا مشخص نیست.


یعنی فکر می‌کنید تا حالا پیش نیامده؟


واقعیت این است که بستگی دارد تعریف ما از نقطه عطف چه باشد. اگر معنای عمومی را در نظر بگیریم هیچ‌وقت نشان نمی‌دهد که کی این اتفاق ممکن است بیفتد. من اگر بخواهم یک تخلص برای روند هنری خودم انتخاب کنم این تخلص را «رهرو» می‌گذارم. شاید بهترین چیزی که ما می‌توانیم به خودمان اطلاق کنیم «رهرو» هست. ما یک مسیری را در حال رفتنیم. ایستگاه به ایستگاه در این مسیر تجربه‌های جدیدی به دست می‌آوریم. در این مسیر چیزهایی را می‌بینیم که قبلا راجع به آنها فکر نکردیم و این چالش‌هاست که زیباست. بعضی وقت‌ها همین چالش‌هاست که منتج به یک نتیجه چشمگیر می‌شود و البته بعضی وقت‌ها هم نه، شکست می‌خورد. هر دوی اینها در کنار هم زیباست، فلسفه زندگی است. من این‌طوری بیشتر به حرفه خودم نگاه می‌کنم، برای اینکه بتوانم بیشتر مسوولیت خودم را به عنوان یک بشر انجام بدهم. ببینم اصلا کی هستم، برای چه آمدم و چه کار باید بکنم. اگر تشخیص دادم یا حس کردم این کاری که الان به من پیشنهاد شده باید انجام بدهم سعی می‌کنم به بهترین شکل آن را انجام بدهم. یعنی کار دیگری از دستم بر نمی‌آید.


شما با کارگردان‌های مرد کار کردید با کارگردان‌های خانم از جمله تهمینه میلانی در فیلم‌های «واکنش پنجم» و «سوپراستار» و پوران درخشنده در فیلم «بچه‌های ابدی» هم کار کردید. فکر می‌کنید بین کارگردانی خانم‌ها و آقایان فرقی وجود دارد و آیا اینکه بخواهیم نحوه کارگردانی را هم زنانه، مردانه کنیم صحیح است؟


به نظر من نه، درایت جنسیت نمی‌شناسد. درایت در هر آدمی می‌تواند وجود داشته‌باشد. عدم‌درایت هم همین‌طور ولی خوشبختانه من با کارگردان‌هایی مثل خانم میلانی و درخشنده که کار کردم از فضای کار کاملا راضی بودم و لذت بردم.


الان چه پروژه‌ای در دست دارید؟


الان مشغول فیلمبرداری «حوالی اتوبان» هستیم.


«
پری دریایی» چطور؟


«
پری دریایی» فعلا معلوم نیست. حضورم قطعی نیست.


«
پسر آدم، دختر حوا» در چه مرحله‌ای قرار دارد؟


متأسفانه حضورم در این پروژه به علت عدم‌همخوانی شرایطم منتفی شد. یعنی شرایط کاری‌ام را نتوانستم به لحاظ زمانی هماهنگ کنم وگرنه دوست داشتم کار کنم و برای عوامل این فیلم آرزوی موفقیت می‌کنم. «پسر آدم، دختر حوا» قطعا کار خوبی می‌شود.


به غیر از فیلم‌هایی که به آنها اشاره کردیم چه کاری در دست دارید؟


تئاتر «کرگدن» به کارگردانی فرهاد آئیش.


تجربه کار با اصغر فرهادی و تیم حرفه‌ای «درباره الی...» چطور بود؟


بسیار آموزنده و عالی و دوست داشتنی... واقعا تجربه خیلی خوبی بود.


چه مدت زمانی را درگیر پروژه سینمایی «درباره الی...» بودید؟


فکر می‌کنم تقریبا حدود 75-70 روز.


فکر می‌کنید «درباره الی...» به جشنواره فیلم فجر می‌رسد؟


بله، ان‌شاءالله.


سال گذشته «پرچم‌های قلعه کاوه» و «محیا» را در جشنواره داشتید. آیا امسال کاری از شما برای حضور در جشنواره قطعی شده؟


فکر می‌کنم «سوپراستار» (به کارگردانی تهمینه میلانی) و «درباره الی...» (به کارگردانی اصغر فرهادی) در جشنواره حضور داشته ‌باشد. «سایه وحشت» (به کارگردانی عماد اسدی) را هم قرار است به جشنواره برسانند.


پس با این حساب جزء بازیگرهای پرکار جشنواره امسال خواهید بود.


من این دسته‌بندی‌ها را نمی‌دانم. اگر به نظرتان این پرکاری است طبیعتا بله. در جشنواره امسال جزء بازیگران پرکار خواهم بود.


یک بازیگر پرکار که به دنبال تجربه است...


تقریبا. من فقط می‌خواهم بگویم سراسر زندگی آدم تجربه است، که از دست زدن به تجربه‌های متفاوت و مهیج در طول زندگی در صورتی که در یک مسیر درست باشد نباید وحشت داشت. همیشه اتفاقات بزرگ به خاطر شجاعت و پذیرفتن یک تجربه جدید در مسیر درست بوده که اتفاق افتاده. امیدوارم همه‌ ما بتوانیم تجربه کنیم و چیزهای خوب و مثبت را یاد بگیریم و از همه مهم‌تر رفاقت و عشق و انسانیت و با هم بودن را تمرین کنیم.

منبع : سایت کارگزاران

نوشین جعفری:با شهاب حسینی در حالی به گفت‌وگو نشستم که به دلیل مشغله کاری زمان مصاحبه را برای بعد از اجرای «کرگدن» به کارگردانی فرهاد آئیش در تئاتر شهر هماهنگ کرد. این‌روزها باید او را جزء پرکارترین بازیگران به حساب آورد. بازی در چند فیلم سینمایی و تله‌فیلم و تئاتر باعث شده تصور همه درباره کم‌کاری شهاب حسینی از بین برود. بازیگری که از گویندگی تلویزیون کارش را آغاز کرد، با بازی در سریال‌های تلویزیونی مشهور شد و حالا هم سینما و تئاتر را تجربه می‌کند. شهاب حسینی فیلم «محیا» را ـ که با آن دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مرد از جشنواره بیست و ششم فیلم فجر به‌دست آورد ـ در اکران سینماها دارد و هم‌اکنون مشغول کار در پروژه سینمایی «حوالی اتوبان» است. او آذر و دی ماه امسال هرشب با نمایش «کرگدن» به کارگردانی فرهاد آئیش در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

عکس های برنامه ۷سین

 

 

 

  

   

 

 

   

 

 

 

 

 

  

 

 

عکس های تئاتر کرگدن

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس های فیلم دلشکسته

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صحبت های کارگردان دلشکسته!

   نمایش "کرگدن" به کارگردانی فرهاد آئیش پنجشنبه 28 آذرماه در دو نوبت روی صحنه می‌رود. به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد این نمایش که از پنجم آذرماه در تالار اصلی به صحنه رفته، پنجشنبه این هفته در دو نوبت 16 و 19 میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود

 


  آلبوم های جدید گروه سون منتشر شد! 

با اجرای ۷ آهنگ توسط شهاب حسینی. 

اطلاعات تکمیلی به زودی روی وبلاگ قرار میگیرد.  


 امروز قرارداد نمایش فیلم «ایستگاه بهشت» ساخته «نادر مقدس» منعقد شد و این فیلم پس از پایان نمایش فیلم «احضارشدگان» در گروه سینمایی آزادی اکران خواهد شد.  


 

حواشی و اتفاقات در اطراف فیلم «دلشکسته» ادامه دارد .

سه خبر غیر معمول درباره این فیلم


سینمای ما - علی رویین تن؛ کارگردان فیلم سینمایی «دلشکسته» نسبت به تغییراتی که موسسه شهید آوینی در این فیلم ایجاد کرده، معترض است و با سکوت قصد دارد اعتراض خود را نشان دهد!  


فیلم «دلشکسته» که از ۱۳ آذرماه در گروه سینمایی استقلال اکران شده، حواشی زیادی تاکنون در پی داشته است. از جمله چند وقت پیش آنونس و پوسترهای فیلم دزدیده شد و کارگردان آن مضروب! سپس پخش تیزرهای فیلم از تلویزیون ممنوع شد و حالا هم کارگردان آن معترض شده که موسسه شهید آوینی که به نوعی تهیه کننده فیلم هم هست، بدون اجازه او صحنه هایی از فیلم را حذف کرده است. البته موضوع فیلم هم اعتراض های زیادی در پی داشته است.
با علی رویین تن؛ کارگردان «دلشکسته» تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم اما او در گفت وگو با خبرنگار سرویس هنری برنا گفت: من در اعتراض به موسسه فرهنگی هنری آوینی و بی احترامی ها و تغییراتی که در فیلم من داشته اند، سکوت می کنم و درباره فیلم صحبت نمی کنم.
وی افزود: من اصلا نمی خواهم حرفی در این مورد زده شود. به نظر من موسسه آوینی با این بی احترامی که کرد، در حدی نیست که بخواهم حرفی درباره کار آنها بزنم.
یادآور می شود، فیلم سینمایی «دلشکسته» که به تازگی روی پرده سینماها آمده، برداشتی آزاد از لیلی و مجنون و نخستین بخش از یک سه‌گانه است که روئین‌تن به زودی ساخت قسمت دوم آن را شروع می‌کند. 

 در «دل شکسته» داستان دلبستگی دو جوان با دو طرز فکر متفاوت را روایت می کند. 

  مرحوم خسرو شکیبایی، فریبا کوثری، شهاب حسینی، بیتا بادران، رضا رویگری، شقایق فراهانی و محمود پاک نیت به ایفای نقش می‌پردازند. 

 «دل شکسته» محصول موسسه شهید آوینی است که نویسندگی و کارگردانی آن را علی رویین تن بر عهده داشته و حسین زندباف نیز آن را تدوین کرده است. 

 
اما تهیه کننده نسبت به این خبر واکنش نشان داده است. تهیه کننده فیلم «دلشکسته» به کارگردانی علی رویین‌تن دلیل حذف برخی صداهای فیلم را درخواست مدیران موسسه شهید آوینی اعلام کرد. 

 مجید اسماعیلی؛ تهیه کننده "دلشکسته" در این باره گفت: برخی از صداهایی که در فیلم وجود داشت از تدابیری که مدیران سرمایه‌گذار موسسه شهید آوینی برای فیلم در نظر گرفته بودند به دور بود، حذف شد.  

وی افزود: این حذفیات شامل قوانین و بخش‌نامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود و تنها به حساسیت‌های مدیران موسسه مربوط می‌شود.  

اسماعیلی درباره ممنوعیت پخش تیزر تلویزیونی «دلشکسته» نیز اظهار کرد: مدیران صدا و سیما در رابطه با این فیلم دچار سوءتفاهم شده‌اند که با گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی که با آنان داشته‌ایم این سوءتفاهم به زودی برطرف خواهد شد. 

 تهیه کننده «دلشکسته» از این فیلم به عنوان فیلمی ارزشی و محترم یاد کرد! و افزود: من در گفت‌وگوهایی که با برخی از خانواده‌های شهدا داشتم با رضایت‌خاطر این عزیزان از فیلم مواجه شدم که امیدوارم استقبال مردم از این فیلم ارزشی افزایش بیابد.

و بالاخره این که پس از آن چه عوامل فیلم ممنوعیت پخش تبلیغ از صدا و سیما خوانده‌اند، امروز با ارسال پیامک‌هایی به شهروندان و اعلام این خبر، از آن‌ها خواسته شد تا به تماشای فیلم بیایند. ظاهرا مشکلات و حواشی فیلم «دلشکسته» تمامی ندارد.  

 


کارگردان فیلم سینمایی "دلشکسته" نخستین تجربه کارگردانی خود را آینه‌ای از اجتماع امروز دانست که چشم امید آن در اکران به مردم و انتخاب درست آنها دوخته شده است.

علی روئین‌تن درباره شرایط اکران این فیلم به خبرنگار مهر گفت: به هر حال فصل خوبی برای اکران نیست. "دلشکسته" فیلمی مردمی و دانشجویی است، اما اکران عمومی آن در این فصل همزمان با امتحانات دانشجویان می‌تواند به فروش ضربه بزند. ضمن اینکه فیلم از تیزرهای تلویزیونی هم محروم است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده متوجه شدم مدیران ارشد صدا و سیما با پخش تبلیغات "دلشکسته" مخالفند. در صورتی که من از آنها بیش از این توقع داشتم. نصب بیلبوردها نیز با مشکل رو به رو شده است. در شرایط فعلی افراد غیر متخصص مسئول امور فرهنگی شده‌اند و نمی‌توان بیش از این توقع داشت. 

این کارگردان جوان افزود: من از مردم توقع دارم به دیدن این فیلم بیایند. یکسری هنرمند اثری تولید کرده‌اند و می‌خواهند مخاطبان آن را ببینند. مردم ما همیشه انتخاب درست داشته‌اند. من از مردم می‌خواهم ما را یاری کنند و با دیدن فیلم و توصیه آن به یکدیگر به اکران فیلم کمک کنند.

روئین‌تن با تشکر از مجید مجیدی گفت: وی با موافقت برای اکران "دلشکسته" به جای "آواز گنجشک‌ها" در سینما استقلال نشان داد هنرش فقط فیلمسازی نیست. او با انسانیت و بزرگی اجازه داد با اینکه فیلمش به کف فروش نرسیده "دلشکسته" جایگزین آن شود. اگر بزرگواری وی نبود فیلم ما این هفته نیز به اکران درنمی‌آمد. امیدوارم روزی اثری که قابل باشد را به وی تقدیم کنم.  

 

 

کارگردان "دلشکسته" درباره استقبال مخاطب از این فیلم گفت: فیلم من کاری پرمخاطب خواهد بود. دلم می‌خواست مرحوم خسرو شکیبایی زنده بود تا حضور وی برای فیلم تبلیغ باشد، نه اینکه فیلم به عنوان آخرین نقش‌آفرینی او ثبت شود. زنده‌یاد شکیبایی در این فیلم بازی درخشان و جذابی ارائه کرده و حضورش کاملا متفاوت است.

وی "دلشکسته" را آینه‌ای از اجتماع امروز دانست و تاکید کرد: این فیلم چالش‌هایی را به وجود می‌آورد و مسائلی پیچیده را بیان می‌کند. "دلشکسته" از افتراق دو نسل از جامعه صحبت می‌کند. این فیلم یک اثر ضد ریاکارانه است و با اینچنین موضوع‌هایی در جامعه مشکل دارد. این فیلم حرف آدم‌هایی را بیان می‌کند که دلشکسته هستند و سعی می‌کنند شفاف باشند.

روئین‌تن خاطرنشان کرد: من به خاطر اتفاق‌هایی که سر این فیلم برایم افتاد و اذیت‌هایی که شدم تا پایان اکران حرفی نخواهم زد. من از این به بعد سکوت می‌کنم. اما اگر بخواهند فشار بیاوردند قفل سکوتم را می‌شکنم .در این شرایط خیلی‌ها آسیب خواهند دید. من فیلمم را به شخصی تقدیم کردم که نامش در تیتراژ است.

این فیلمساز تاکید کرد: ما از نسلی هستیم که سر جلوی آهن و آتش گذاشتیم و محکم روی اصول و عقاید خود ایستادیم. هر کس که ایمانش از ما بیشتر است جلو بیاید. پیش از این از قول من گفته شد می‌خواهم فیلم اول در شیراز اکران شود. من چنین حرفی نزدم و فقط گفتم دلم می‌خواهد این اتفاق بیفتد.

"دلشکسته" داستان دختر و پسری است که می‌خواهند با هم ازدواج کنند، اما مسائلی مانع می‌شود. زنده‌یاد خسرو شکیبایی، فریبا کوثری، آفرین عبیسی، اکبر عبدی، شهاب حسینی، بیتا بادران، رضا رویگری، شقایق فراهانی و مجید مشیری بازیگران فیلم هستند. اکران این فیلم در گروه سینمایی استقلال از روز چهارشنبه 13 آذرماه آغاز شده است.

عوامل تولید عبارتند از فیلمبردار: شاپور پورامین، مدیر تولید: مجتبی امینی، تدوینگر: حسین زندباف، آهنگساز: محمد فرشته‌نژاد، طراح گریم: عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس: محسن شاه‌ابراهیمی، صدابردار: عباس کیاپور، عکاس: سحاب زریباف، تهیه‌کننده: مجید اسماعیلی، محصول: موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی. 

خبرگزاری مهر 


ضعف های فیلم دلشکسته را می پذیریم.  

فیلم «دلشکسته» یک کار ارزشی است که در بسیاری از صحنه ها این نوع نگاه ارزشی را داریم اما قبول دارم که در سکانس هایی هم ما در بیان این نگاه خوب عمل نکرده ایم.

به گزارش برنا، محمد قهرمانی؛ مدیر موسسه فرهنگی شهید آوینی درباره فیلم "دلشکسته" گفت: این فیلم هم پیامدهای مثبت دارد و هم منفی. تمام تلاش ما این بود که مسائل اجتماعی و طیف های جامعه را مطرح کنیم. به طور مثال یک عده ای آرمان های خود را در لاابالی گری می بینند و تعدادی دیگر در مسائل ارزشی که ما می خواستیم این دو طیف را در کنار هم قرار دهیم.
وی افزود: البته ضعف هایی هم در فیلم وجود دارد اما نکات مثبت آن و به ویژه پیام هایی که دارد، برای مخاطب جذابیت های لازم را ایجاد می کند. ما قبول داریم که در برخی موضوع ها خیلی به واقعیت نزدیک نشده ایم اما این خاصیت فیلم و سینماست.
قهرمانی درباره اغراق هایی که در برخی صحنه های فیلم وجود دارد، نیز گفت: به عنوان مثال در صحنه هایی که دوستان امیرعلی و یا خود او مدام تسبیح به دست دارند یا تفکرات خاصی را بیان می کنند ما سعی کردیم به واقعیت ها نزدیک شویم. همه می دانند بسیاری از مردم و به ویژه بچه های بسیجی به طور ناخودآگاه مدام تسبیح به دست دارند و در بسیاری از مواقع برای گفتن ذکر از آن استفاده می شود و اصلاً قصد ما نگاه ابزاری به آن نبوده است.
مدیر موسسه فرهنگی شهید آوینی در ادامه تصریح کرد: این فیلم، یک کار ارزشی است که در بسیاری از صحنه ها این نوع نگاه ارزشی را داریم اما قبول دارم که در سکانس هایی هم ما در بیان این نگاه خوب عمل نکرده ایم.
وی در پاسخ به این سوال که "فضای بسیار غلو شده فیلم به پیام و هدفی که مدنظر شما بوده، لطمه وارد کرده است؟ اظهارکرد: ما در پایان بندی فیلم تمام تلاش خود را کردیم که به نوعی جامعه آرمانی را به نمایش بگذاریم که همه تحت لوای پرچم امام حسین(ع) گردهم می آیند. در فرهنگ ما شیعیان هم این وجود دارد و باید آن را جزو فضای مثبت کار تلقی کنیم و نه منفی و غلو آمیز.
قهرمانی نگاه و نقد تخصصی به این فیلم را کمی بی انصافی دانست و گفت: من خودم از جمله افرادی بودم که از نقدهای صورت گرفته درباره این فیلم استقبال کردم اما به نظرم باید از دید مردم عادی هم باید این فیلم ار نگاه کرد که آیا آنها پیام مورد نظر را دریافت کرده اند یا خیر که به نظرم این قضیه اتفاق افتاده است.
وی در پاسخ به این سوال که "چرا بسیاری از شخصیت های فیلم به یک باره متحول شدند و این خود شاهدی بر این مدعاست که فضای فیلم به شدت غلو شده و شعاری است،" اظهارکرد: من قبول دارم در یک سری از صحنه ها "دلشکسته" نتوانسته پیام خود را به بیننده منتقل کند. به طور مثال شخصیت باغبان بسیجی که نقش آن را رضا رویگری بازی می کرد شاید یکی از نقاط ضعف فیلم باشد چراکه این کاراکتر برای مخاطب چندان ملموس و قابل باور نبود اما قصد این بود که منزوی شدن برخی از رزمندگان پس از پایان جنگ تحمیلی نمایش داده شود ولی چندان موفق نبودیم.
مدیر موسسه شهید آوینی در پایان گفت: من از تماشاگران و منتقدان می خواهم این فیلم را خارج از نکات منفی آن ببینند و به پیام پایان فیلم توجه کنند.

شهاب حسینی در فیلم آناهیتا

 با انتخاب بخش اصلی بازیگران و عوامل فیلم «آناهیتا» به کارگردانی عزیزالله حمید‌نژاد اواخر آذر کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، این فیلم سینمایی که در لوکیشن‌های مختلفی در تهران به مدیریت فرشاد محمدی فیلمبرداری خواهد شد ،بر اساس فیلمنامه‌ای از عزیز الله حمید‌نژاد است که به موضوع تحقیقات علمی چند جوان می‌پردازد.
بر اساس این گزارش ،حضور شهاب حسینی ، میترا حجار ، نرگس محمدی و پوریا پورسرخ در این فیلم قطعی است. طراحی صحنه آن را بهزاد کزازی به عهده دارد و طراح چهره‌پردازی آن کوروش علیزاده است.
به گزارش فارس، تمام لوکیشن‌های این فیلم انتخاب و تثبیت شده است و تنها انتخاب برخی از بازیگران و عوامل فنی فیلم باقی مانده است که با انجام آن، اواخر آذر و یا اول دی ماه این پروژه سینمایی کلید می‌خورد.
عوامل دیگر این فیلم عبارتند از:
دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سحر صباغ‌سرشت، مدیر تولید و مجری طرح: محمود محمدطائمه، مدیر تدارکات: فواد بوربور، دستیار تدارکات: مجتبی زندی، تهیه‌کننده: شیوا فیلم پارس. 


 در ضمن، دلشکسته اکران شد !  

شهاب در دلشکسته 

 

در تئاتر خبری از cut نیست !

 

        

 

  

       

 

       

 

       

 

   

       

 

       

 

              ( پس از سیو کردن ، عکس ها را با کیفیت و اندازه واقعی ببینید ! )  

************

بوتار گفت:"روزنامه نگارها یک عده آدم دروغگو و دورو هستند. همیشه  زیر کاسه شان یک نیم کاسه است. دایم به فکر توطئه هستند. من به عنوان یک معلم با سابقه، متعهد و متفکر تا چیزی را به چشم خودم نبینم باور نمی کنم. من یک سیستم فکری مرتب و علمی دارم." رویم را به احمد ساعتچیان کردم و پرسیدم:" به من کنایه می زند؟!" خندید و گفت:"دیالوگش را تمرین می کند." شهاب حسینی با صدای بلند و لبخند زنان این جملات را با خود تکرار می کرد. این بار قرار نیست او در نقش جوانی عاشق ظاهر شود. حسینی نقش بوتار را بازی می کند، اتودهای مختلفی برای آن داشته است تا بالاخره آن چه این شب ها روی صحنه می بینید را هم خودش و هم فرهاد آییش پسندیده اند. بعد از تمرینات متوالی با اندکی کم و زیاد کردن برخی حرکات، رفتارها یا تغییراتی در لحن و گفتار توسط آییش، حسینی بوتارش را پیدا کرده است. از کار در تئاتر راضی و خشنود به نظر می رسد. به او می گویم یک جمله دربارۀ تئاتر بگو، می گوید:"تئاتر برای من لمس تپش قلب کاریست که دارم انجام می دهم." از این ها که بگذریم یکی از مهم ترین دلایل خشنودی او، به گفتۀ خودش، کار در کنار مهدی هاشمی است. مهدی هاشمی از بازیگران محبوب اوست و کار کردن با وی برایش لذت بخش است. شهاب حسینی در این نخستین شب های اجرا خیلی خوب و مسلط بر صحنه ظاهر شده است. بعد از یکی از اجراها از او شنیدم که می گفت:"اگر یک لحظه را خراب کنی، بقیۀ بازی را از دست خواهی داد." بله آقای حسینی در تئاتر خبری از cut نیست نباید لحظه را از دست داد!!!!!!!  

منبع:

http://www.rhinoceroses.blogfa.com  

  

سلام. 

این طور که معلومه بلیت تئاتر به این راحتیا گیر نمیاد.از ساعت ۴ بعد از ظهر فروش بلیت آغاز میشه.اما از ساعت ۳ مشتاقان دیدن این تئاتر تو صفن ! پس برای اینکه بلیت گیرتون بیاد باید زود برین.قیمت بلیط هم همون طور که گفتن شده ۶۰۰۰ تومن ! 

این عکس رو هم برای کسانی میذارم که دوست دارن گریم آقای حسینی رو در این تئاتر ببینن. 

 

شهاب در کرگدن

شهاب در کرگدن !

سلام. 

این طور که معلومه بلیت تئاتر به این راحتیا گیر نمیاد.از ساعت ۴ بعد از ظهر فروش بلیت آغاز میشه.اما از ساعت ۳ مشتاقان دیدن این تئاتر تو صفن ! پس برای اینکه بلیت گیرتون بیاد باید زود برین.قیمت بلیط هم همون طور که گفتن، شده ۶۰۰۰ تومن !   

پیش فروش بلیت از طریق سایت فرهاد آییش : 

http://theater.farhadayeesh.com  

این عکس رو هم برای کسانی میذارم که دوست دارن گریم آقای حسینی رو در این تئاتر ببینن. 

 

شهاب در کرگدن