رئیس سازمان صداوسیما از عوامل "شوق پرواز" تقدیر می‌کند

رئیس سازمان صداوسیما از عوامل "شوق پرواز" تقدیر می‌کند


عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما از عوامل مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" به کارگردانی یدالله صمدی عصر روز سه‌شنبه دوم اسفندماه تقدیر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پخش مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" به کارگردانی یدالله صمدی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی 28 بهمن ماه به پایان رسید و عزت‌الله ضرغامی قصد دارد روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه از عوامل این مجموعه تقدیر کند.
مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" در 24 قسمت 53 دقیقه‌ای روزهای جمعه از شبکه یک پخش می‌شد. "شوق پرواز" روایتگر زندگی سرلشگر خلبان عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به هنگام بازگشت از یک مأموریت برون مرزی، هدف اصابت گلوله پدافند هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
 
 در این سریال، بازیگرانی همچون شهاب حسینی، اکبر عبدی، کوروش تهامی، افسانه بایگان، فخرالدین صدیق شریف، ستاره اسکندری، محسن افشانی، الهام حمیدی، شهرام حقیقت دوست و مینا جعفرزاده، به ایفای نقش پرداختند.

شهید بابایی جاودانه‌تر شد

شهید بابایی جاودانه‌تر شد


جام جم آنلاین: سریال «شوق پرواز» جمعه شب با شهادت عباس بابایی، فرمانده نیروی هوایی در یکی از مقاطع جنگ تحمیلی به پایان رسید.

 دیدن تصاویری که شهادت یکی از مردان بزرگ ایران‌زمین را نشان می‌داد، برای هر بیننده‌ای تلخ و ناگوار بود. اما در کنار این تلخی، غروری همراه با افتخار دل بینندگان این سریال را می‌لرزاند.

آنها در 24 هفته، زندگی مردی را تماشا کردند که افتخارآفرین بود، اما فروتنی‌اش او را همواره در کنار مردم نگه داشت.

سریال شوق پرواز زندگی بزرگ‌مردی را به تصویر کشید که با ایمان از مرزهای کشورمان دفاع کرد و با هوش بالایی که داشت، عملیات هوایی را چنان طراحی می‌کرد که دشمن را همواره غافلگیر می‌کرد.

سریال شوق پرواز در یکی از بهترین مقاطع تاریخ معاصر در شبکه یک سیما تولید و پخش شد. اکنون 24 سال از اتمام جنگ می‌گذرد.

نسلی که جنگ را ندیده و فقط تعاریف و تصاویر مختلفی از آن را دیده و روایت‌های گوناگونی از آن شنیده باید با مردان واقعی سال‌های دفاع مقدس آشنا شود و سریال‌هایی مانند شوق پرواز این امکان را برای این نسل فراهم می‌کند.

هر چند برای نسلی که جنگ را دیده یا در دوران دفاع مقدس چشم به دنیا گشوده هم آثاری مانند شوق پرواز می‌تواند، دیدنی، خاطره‌انگیز و عبرت‌آموز باشد.

سریال شوق پرواز، سریال خوبی بود که به شهید بابایی و خانواده این شهید بزرگوار ادای دین کرد. ویژگی‌های این سریال را از چند منظر می‌‌توان بررسی کرد که مهم‌ترین آنها کارگردانی شوق پرواز است.

این سریال را یدالله صمدی مقابل دوربین برد. صمدی یکی از بی‌حاشیه‌ترین و با اخلاق‌ترین کارگردانان سینمای ایران است.

او سال‌هاست در سینما فیلم‌هایی با موضوعات بومی، اجتماعی و خانوادگی می‌سازد و همیشه در آثارش به موضوع انسانیت و روابط انسانی توجه داشته است.

صمدی با نگاه سالمی که به پیرامونش دارد، بهترین گزینه برای کارگردانی اثری بود که در آن زندگی یکی از شریف‌ترین انسان‌ها روایت شده است.

شهید بابایی به استناد تاریخ و صحبت‌هایی که اطرافیانش درباره او گفته‌اند، مردی با ایمان، با گذشت، مهربان، خانواده دوست و مردم‌دار بوده است.

همه این ویژگی‌ها در سریال شوق پرواز دیده شد. این خصوصیات شاید بزرگنمایی شد که خاصیت آثار دراماتیک است، اما تبدیل به شعار نشد.

به همین دلیل سریال شوق پرواز در عین‌حال که واقعیات زندگی شهید بابایی را روایت کرد، اما شعار نداد و به قول صمدی؛ «از عباس بابایی، شهید مادرزاد نساخت بلکه از او انسانی ساخت که در راه دفاع از دین و کشور به شهادت رسید»

یدالله صمدی، شخصیتی آرام و انعطاف‌پذیر دارد. همین خصوصیات باعث شد تا سریال شهید بابایی هم به جای این‌که شخصیت‌های پرتنش داشته باشد، با بازی شخصیت‌هایی آرام زندگی آدم‌های واقعی را روایت کند.




انتخاب بازیگران خلاق و با اخلاق

صمدی برای انتخاب بازیگران سریال شوق پرواز با خانواده شهید بابایی مشورت کرد. حاصل این مشورت و اعتماد، انتخاب گروهی از بازیگران سینما و تلویزیون برای بازی در سریال شوق پرواز بود.

بهترین گزینه برای بازی در نقش شهید بابایی، شهاب حسینی بود. بازیگری خلاق، با استعداد، فروتن و مهم‌تر از همه بی‌حاشیه و مرد خانواده.

همه این‌ خصوصیات باعث شد تا خانواده شهید بابایی، شهاب حسینی را برای بازی در نقش شهید بابایی انتخاب کنند البته ظاهر حسینی هم شباهت‌هایی به شهید بابایی دارد که در این انتخاب موثر بود.

حسینی هم مانند یک امانتدار، نقش شهید بابایی را به زیبایی اجرا و از همه تجربیاتش برای باورپذیر کردن این نقش استفاده کرد.

شهاب حسینی همواره در گفت‌وگوهایش بازی در نقش شهید بابایی را جزو افتخارات زندگی خود ذکر کرده و از این که خانواده این شهید به او اعتماد کرده‌اند، ابراز خرسندی کرده است.


الهام حمیدی، بازیگر نقش جوانی‌های همسر شهید بابایی (ملیحه حکمت)، یکی دیگر از انتخاب‌های خوب صمدی برای سریال شوق پرواز بود.

حمیدی چهره‌ای معصوم دارد. او تاکنون فقط در نقش‌های مثبت بازی کرده و در پرونده کاری او نمی‌توان نقشی را پیدا کرد که از او چهره‌ای منفی ارائه داده باشد.

حمیدی بازیگری درون‌گراست که می‌تواند نقش آدم‌های صبور را خوب اجرا کند. خانم حکمت سراسر زندگی مشترک خود با شهید بابایی را با صبوری وصف‌نشدنی سپری کرده است.

او صبور بوده تا همسرش بتواند با خیال راحت و بدون دغدغه‌های روزمره به کارش که پرواز‌های بزرگ بوده، فکر کند.

همسر شهید بابایی آرام و مهربان بوده، برای همین همسرش می‌دانسته که فرزندانش در کمال امنیت عاطفی بزرگ خواهند شد. همه این ویژگی‌ها را الهام حمیدی با بازی حساب شده خود به نمایش گذاشته است.

حمیدی به هنگام پخش این سریال گفته بود: خوشحالم که پس از اتمام سریال «شوق پرواز» در هر هفته دختر شهید بابایی به من پیامک می‌دهد و از بازی من تشکر می‌کند برای من همین کافی است که توانستم نقشی بازی کنم که مورد رضایت خانواده شهید بابایی قرار گیرد.

افسانه بایگان، ستاره اسکندری، حسن جوهرچی، کوروش تهامی، فرهاد قائمیان، شهرام حقیقت‌دوست و... دیگر بازیگرانی بودند که نقش‌های اصلی سریال شوق‌پرواز را بازی کردند.

بازیگرانی که همه تلاش کردند، تصویری نزدیک به واقعیت از زندگی مردی بزرگ را ارائه دهند که عمری فروتنانه در کنار مردم زندگی کرد و عاقبت جانش را برای دفاع از مردم تقدیم خداوند کرد.

به نظر می‌رسد با موفقیت پخش این سریال، آثار نمایشی دیگری هم با موضوع زندگی شهید بابایی در دستور ساخت قرار گیرد.

آنچه مهم است سرمایه‌گذاری درباره جنبه‌های فنی و تکنیکی این آثار است تا این بخش از کار نیز مانند صحنه‌های عاطفی با دقت و جذابیت تولید و ارائه شود.

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در زندان قزل‌حصار


«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در زندان قزل‌حصار

فیلمبرداری فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده از نیمه گذشت.
به گزارش «بانی فیلم»، تاکنون بیش از 70 درصد از صحنه‌های این فیلم جلوی دوربین رفته و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سه هفته دیگر کار به پایان می‌رسد. گروه این روزها در زندان قزل‌حصار مشغول فیلمبرداری هستند و از دو روز دیگر به لوکیشن دیگری نقل مکان خواهند کرد. قرار است بخش‌های پایانی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در شمال کشور فیلمبرداری شود.
خبر دیگر درباره این پروژه پایان بازی جمشید هاشم‌پور، شهاب حسینی، امیر دژاکام در فیلم درخشنده است. امّا بقیه بازیگران تا پایان کار همچنان باید جلوی دوربین باشند. مریلا زارعی، طناز طباطبایی، فرهاد آئیش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان، علی پویان، مهدی ماهانی، امیر آقایی، نیما صفایی و ستاره اسکندری دیگر بازیگران این فیلم هستند. «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» داستان دختری است که در دو ازدواج قبلی‌اش شکست خورده و حال در آستانه ازدواج سوم دچار بحران روحی شده است. درخشنده خود تهیه‌کنندگی فیلم تازه‌اش را برعهده دارد.

عکس های پشت صحنه سوت پایان و شرکت در جشنواره فرانسه

«سوت پایان» در بخش مسابقه جشنواره فرانسوی وزول حضور دارد





سینمای ما- فیلم سینمایی «سوت پایان» در هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیا وزول در فرانسه به نمایش درمی‌آید. سومین فیلم سینمایی نیکی کریمی در این دوره جشنواره وزول در بخش رقابتی چهره‌های سینمای معاصر آسیا حضور دارد.
«سوت پایان» در این بخش با هفت فیلم از کره جنوبی، اندونزی، قزاقستان، فیلیپین، سریلانکا، تایوان و ترکیه رقابت می‌کند.
امسال 90 فیلم در جشنواره وزول روی پرده می‌روند. ریاست هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره را عتیق رحیمی نویسنده و کارگردان افغان برعهده دارد.
هجدهمین دوره جشنواره فیلم وزول از 14 تا 21 فوریه برگزار می‌شود. کریمی سال 2008 یکی از اعضاء داوران این جشنواره بود.
جشنواره وزول سال 1995 راه‌اندازی شد و هر سال با تمرکز بر سینمای آسیا برگزار می‌شود. این جشنواره قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی اروپاست که به سینمای آسیا می‌پردازد.
«سوت پایان» پیش از این در بخش رقابتی جشنواره‌های دبی و پوسان نیز به نمایش درآمد. این فیلم ماجرای زن و شوهری فیلمساز است که بروز اتفاقی برای یکی از بازیگران فیلمشان آنان را وارد ماجرایی می‌کند. علاوه بر کریمی، شهاب حسینی و اشکان خطیبی نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

رقم منصفانه‌ای که شهاب حسینی گرفت + شهادت نامه عباس بابایی

صمدی: از عباس بابایی شهید مادرزاد نساختیم/ شهاب حسینی رقم منصفانه‌ای گرفت
خبرگزاری فارس: کارگردان مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» با اشاره به بودجه 4 میلیاردی این سریال و رقم منصفانه‌ای که شهاب حسینی گرفت، بیان داشت: در این سریال تصمیم نداشتیم شهید بابایی را یک شهید مادرزاد نشان دهیم.

گزارش کامل این نشست را در ادامه مطلب بخوانید




شهادت نامه عباس بابایی امضا می‌شود


جمعه این هفته با پخش قسمت 24 "شوق پرواز"، روایت زندگی شهید عباس بابایی به پایان می‌رسد و مخاطبان این سریال شاهد به تصویر کشیدن صحنه شهادت عباس بابایی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در قسمت 24 سریال "شوق پرواز" که روز جمعه 28 بهمن ماه پخش خواهد شد، مخاطبان سریال شاهد خلاصه‌ای از دو قسمت قبلی این سریال خواهند بود که در این خلاصه فراهم آمدن مقدمات سفر عباس و ملیحه به مکه و علت انصراف عباس از سفر مکه به تصویر کشیده می‌شود.

در ادامه نیز مخاطبان شاهد آخرین ماموریت عباس بابایی با همراهی خلبان نادری خواهند بود. ماموریتی که به شهادت خلبان بابایی می‌انجامد. در این قسمت امیر متقی نقش خلبان نادری را ایفا می‌کند.

"شوق پرواز" محصول مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است. این سریال پس از سریال سیمرغ دومین تجربه موفق به تصویر کشیدن زندگی قهرمان‌های دفاع مقدس در سیما بود که در مدت پخش با استقبال مخاطبان و به خصوص نسل جوان مواجه شد.

این مجموعه بیشتر از آنکه یک سریال جنگی باشد، عاشقانه‌ای درخصوص زندگی عباس بابایی بود که ضمن نمایش حضور این سردار رشید در عرصه‌های دفاع مقدس، به زندگی خانوادگی این شهید و حضور او در جمع خانواده پرداخته و تلاش کرده بود تا خصلت‌های اخلاقی عباس بابایی و نحوه رسیدن او به این جایگاه را در کنار نقش موثر خانواده وی در این زمینه برای مخاطبان نمایش دهد.
یدالله صمدی کارگردان این سریال، در این اثر برخلاف روال عادی سریال‌ها و فیلم های ساخته شده در زمینه دفاع مقدس، به جای تاکید بر اکشن و صحنه‌های جنگی، زندگی قهرمان عباس بابایی را از زاویه‌ای تازه روایت کرد و این مسئله فضای جدیدی را در به تصویر کشیدن زندگی قهرمانان دفاع مقدس ایجاد و سبب شد حرکتی بزرگ در زمینه سریال سازی با زندگی قهرمانان دفاع مقدس شکل بگیرد.

پخش این سریال 24 قسمتی از جمعه 11 شهریور ماه آغاز شد. این سریال در طول هفته تنها یک نوبت تکرار داشت اما با نظر مساعد معاون سیما و با توجه به اقبال عمومی، به زودی این سریال به صورت هر شبی و یا سه شب در هفته از یکی از شبکه‌های سیما نمایش داده خواهد شد.

ادامه مطلب ...

هیس ! دخترها فریاد نمی زنند اواخر اسفند به پایان می رسد

فیلم برداری فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی زنند»  20 اسفندماه امسال به پایان می رسد.

وران درخشنده به پایگاه خبری سوره سینما گفت: فیلم برداری اواخر اسفندماه تمام می شود، تدوین فیلم را هایده صفی یاری انجام می دهد و به زودی صداگذار «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» مشخص می شود.
وی ادامه داد: در سکانس های پایانی «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» تقریباً همه بازیگران جلوی دوربین خواهند رفت.
فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» یک داستان اجتماعی درباره دختران نوجوان دارد، شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم پور، امیر آقایی، فرهاد آئیش و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند

تولد شهاب حسینی مبارک


این چندمین تولد توست؟

و چندمین انبساط مجدد کائنات؟

این جندمین بارخلقت است؟

و چندمین انفجار سکوت؟

چندمین لبخند آفرینش؟

خورشید را چندمین بار است که می بینی؟

و پروانه ساعت ها چندمین بار است که می چرخد؟

و ثانیه چندمین بار است که به احترام تو برمی خیزد؟

چندمین بار است که مجدداً نفس می کشی؟

چندمین دم!؟

چندمین آن!؟

آه که تو چقدر خوشبختی!

و جهان چه پرغوغاست

که بی نهایتمین تولد تو را جشن می گیرد . .


                                            *شهاب حسینی تولدت مبارک *

اخرین خبرها از هیس دخترها فریاد نمی زنند



پوران درخشنده گفت: به جای معرفی یک بازیگر دختر، نیما صفایی را انتخاب کردم که با توجه به استعدادهایش قرار است سینما را به صورت حرفه ای پی‌گیری کند.

کارگردان فیلم سینمایی «هیس! دختران فریاد نمی زنند...» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، درباره انتخاب بازیگر مرد به جای بازیگر زن، افزود: قصه فیلم حول محور بازیگر دختر فیلم می‌گذرد، که علاقمند بودم از یک نابازیگر برای اینفای این نقش استفاده کنم که تماشاگر بیشتر آن را باور کند. اما هر چه جلوتر رفتم و تست‌های بیشتری گرفتم، کمتر به نتیجه رسیدم. چند مورد هم که در نهایت تایید شدند، به دلیل سختی‌ ایفای این نقش، از استفاده از آن‌ها منصرف شدم.


کارگردان «خواب‌های دنباله دار» تصریح کرد: به هر حال به جای معرفی یک بازیگر دختر به سینمای ایران، یک پسر را معرفی کردم به نام نیما صفایی که قرار است به صورت حرفه ای وارد سینمای ایران شود.


بنابراین گزارش، فیلمبرداری این فیلم سینمایی حدود ده روز است که شروع شده است و فیلمبرداری آن در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) ادامه دارد.


تا به حال همه بازیگران فیلم مقابل دوربین رفته اند و بازی شهاب حسینی در سکانس های دادگاه به پایان رسیده است.


فیلمبردای فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند...» به کارگردانی پوران درخشنده در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) ادامه دارد.


ترکیب بازیگران این فیلم در کنار شهاب حسینی عبارت است از: مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان و مهدی ماهانی با حضور امیر آقایی، حضور افتخاری ستاره اسکندری و با معرفی نیما صفایی.

مخاطبان جام‌جم شهاب حسینی را برگزیدند

مخاطبان جام‌جم شهاب حسینی را برگزیدند


شهاب‌الدین حسینی عنوان برترین بازیگر سریا‌های هفتگی شبکه جهانی جام‌جم از نگاه مخاطبان را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کیش، در دومین روز از مراسم جشن فجر و قدردانی برترین‌های شبکه جام‌جم قرار است از مجموعه‌های هفتگی تقدیر به عمل آید.

در بخش برترین سریال هفتگی این شبکه از نگاه مخاطبان قرار است ضمن تقدیر از مجموعه تلویزیونی شوق پرواز از سریال ستایش تجلیل شود.

همچنین در بخش برترین بازیگر زن در سریال‌های هفتگی ضمن تقدیر از بازی الهام حمیدی در سریال شوق پرواز از نرگس محمدی به عنوان بازیگر مجموعه سریال ستایش تقدیر خواهد شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از داریوش ارجمند در مجموعه ستایش از شهاب‌الدین حسینی بازیگر مجموعه شوق پرواز به‌عنوان برترین بازیگر مرد سریال های هفتگی تقدیر به عمل خواهد آمد.

گزارش تکمیلی مراسم دومین روز جشن فجر و برترین‌های شبکه جام جم از نگاه مخاطبان متعاقبا منتشر می‌شود.

عکس های صحنه و پشت صحنه فیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند

عکس های صحنه و پشت صحنه فیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند