«شوق پرواز» با بازی حرفه‌ای شهاب حسینی، ماندگار است

شیخ‌حائری: «شوق پرواز» با بازی حرفه‌ای شهاب حسینی، ماندگار است

خبرگزاری فارس: یک منتقد با بیان این که «شوق پرواز» هر چه جلو می‌رود بهتر و روان‌تر می‌شود، گفت: بازی فراموش نشدنی «شهاب حسینی» در این سریال باعث می‌شود تا با قاطعیت بگوییم هیچ بازیگر دیگری نمی‌توانست اینقدر مسلط در این نقش بازی کند.
خبرگزاری فارس: شیخ‌حائری: «شوق پرواز» با بازی حرفه‌ای شهاب حسینی، ماندگار است

«حسن شیخ‌حائری» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس در مورد سریال «شوق پرواز» ساخته یدالله صمدی، اظهار داشت: بازی فراموش نشدنی «شهاب حسینی» در این سریال باعث می‌شود تا با قاطعیت بگوییم هیچ بازیگر دیگری نمی‌توانست اینقدر مسلط در این نقش بازی کند و البته در این بحث از کارگردانی تاثیرگذار «یدالله صمدی» و همراهی او در بازنویسی فیلمنامه در کنار موسیقی شنیدنی «محمدرضا علیقلی» نیز نمی‌توان غافل بود.
 وی در ادامه افزود: عبارت «عباس عزیز عاشقانه‌ای سروده‌ایم تقدیم به تو» در ابتدای تیتراژ، مخاطب را جذب می‌کند تا با عاشقانه سروده شده همراهی کند اما ادامه  تیتراژ چندان جذاب نیست و یک حرکت خطی روی ابر دارد که به تکرار می‌رسد و نوآوری خاصی هم در آن دیده نمی‌شود.
نویسنده کتاب «او ...» در ادامه بیان داشت: به نظر می‌رسد حضور «فرهاد توحیدی» در راس فیلمنامه‌نویسی این اثر و همراهی «حسین تراب‌نژاد» و «مهدی محمدنژادیان» به عنوان دیگر نویسندگان در یک فعالیت تیمی و مشترک باعث شده تا داستان اصلی با چفت و بستی عالی به داستان‌های فرعی متصل باشد.
این منتقد در ادامه به فارس، گفت: سریال «شوق پرواز» اگر چه شروع خوب، گیرا و جذابی ندارد اما در ادامه، مخاطب را با خود همراه می‌کند و هر چه به جلو می‌رود بهتر و روان‌تر می‌شود. بنابر این در تولیدات بعدی نباید فراموش کرد که شروع جذاب‌تر و ایجاد نوآوری در ورود به داستان نقش بارزی در جذب مخاطبان بیشتر خواهد داشت.
شیخ‌حائری تصریح کرد: با تاکید می‌توان گفت یکی از دلائل موفقیت مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز»، همراهی و همدلی خانواده «شهید بابائی» در ساخت این سریال است تا جائی که فرزندان آن شهید بزرگوار هم برای ایفای نقش در سریال مجاب شده‌اند. البته وقتی می‌شنویم که این سریال هم با ممیزی‌هایی دست به گریبان بوده است واقعا نمی‌دانیم چگونه باید هنرمندان را برای ورود به این عرصه‌ها تشویق کرد!‍
این منتقد و روزنامه‌نگار در ادامه افزود: استفاده از کرم ابریشم در داستان و همی‌نطور پرداختن به داستان‌های موازی، تمهید خوبیست برای عدم افت ریتم اثر و همینطور توجه به این نکته که هر فردی می‌تواند یک «عباس بابائی» دیگر باشد چرا که شهدای عزیز ما هم انسان‌هایی مثل ما بودند اما با احساس مسوولیت بیشتر و اخلاص بالاتر که نشان می‌دهد دست نیافتنی نیستند.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در ادامه اظهار داشت: سریال «شوق پرواز» به وضوح بیانگر کوتاهی، قصور و تقصیر ما در سال‌های متمادی تاریخ کشور و بویژه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه ساخت فیلم و سریال درباره بزرگان این سرزمین است. هم کوتاهی مخاطبان در عدم درخواست و نبود تقاضا، هم کوتاهی هنرمندان و بویژه فیلمنامه‌نویسان در نپرداختن به این موضوعات و هم کوتاهی و تقصیر مسوولان در عدم برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی بستر مناسب برای خلق این آثار.
«حسن شیخ‌حائری» در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اکنون می‌توان گفت رسانه ملی در باکس پخش جمعه شب خود از شبکه یک سیما به سطحی از کیفیت رسیده است که پس از پخش مجموعه‌های ماندگاری مانند: «مختارنامه» و «شوق پرواز»، هر سریال یا فیلمی را در این ساعت پخش نکند و برای انتخاب سریال بعدی با وسواس و دقت بیشتری عمل شود تا این سطح کیفی تولید انشاء الله به سایر تولیدات نیز سرایت کند. همچنین لازم می‌بود درباره زمان مناسب برای چند نوبت تکرار این مجموعه نیز مانند سریال «مختارنامه» فکری می‌شد تا علاقه‌مندان، قسمت‌های مختلف این مجموعه را از دست نمی‌دادند.

نامزدی «جدایی نادر از سیمین» در 5 بخش جایزه فیلم منتقدان لندن

نامزدی «جدایی نادر از سیمین» در 5 بخش جایزه فیلم منتقدان لندن   


با اعلام لیست نامزدهای  سی‌و دومین دوره‌ی جوایز فیلم منتقدان لندن، «جدایی نادر از سیمین» در پنج بخش نامزد دریافت جایزه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اسکرین دیلی، علاوه بر نامزدی «جدایی نادر از سیمین» در بخش بهترین فیلم سال و فیلم خارجی‌زبان سال، اصغر فرهادی برای کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی این جایزه هم نامزد شده است.

ساره بیات بازیگر «جدایی نادر از سیمین» هم نامزد بازیگر زن مکمل، جوایز فیلم منتقدان لندن است.

مراسم اهدای جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن که متشکل از 120 منتقد فیلم است، 19 ژانویه ـ 29 دی‌ماه ـ در لندن برپا خواهد شد.

شهاب حسینی در مستند خسرو شکیبایی

مدیری، عصار و حسینی یاد شکیبایی را زنده کردند


مهران مدیری، علیرضا عصار، شهاب حسینی با حضور در مستند "ساکن صحرای سکوت" یاد و خاطره خسرو سینمای ایران را زنده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، "ساکن صحرای سکوت" مستند شناختنامه زنده یاد خسرو شکیبایی به تهیه کنندگی جمشید مشایخی و سید هادی منبتی و به کارگردانی الهام قره‌خانی و امیر مهرتاش مهدوی، که هم اکنون مراحل تدوین و صداگذاری را توسط امین عابدی می‌گذراند میزبان سه هنرمند برجسته کشور، مهران مدیری، علیرضا عصار و شهاب حسینی شد.

به گفته الهام قره خانی، مهران مدیری و شهاب حسینی دست نوشته‌ای از اشعار خسرو شکیبایی که تاکنون در جایی منتشر نشده است را به یاد او دکلمه می‌کنند، علیرضا عصار نیز قطعه‌ای را به یاد زنده‌یاد خسرو شکیبایی از مجموعه اشعار دکتر شفیعی کدکنی در این مستند می‌خواند.

الهام قره‌خانی و امیر مهرتاش مهدوی هم اکنون بعنوان کارگردانان پروژه "بانویی از ماه"، اولین فیلم رئال انیمیشن بلند سینمای ایران است به تهیه کنندگی مجید و حمید آقا گلیان، را هم در مرحله تولید و فیلمبرداری دارند.

 عوامل فیلم "ساکن صحرای سکوت" عبارتند از: نویسنده: الهام قره خانی، مدیر تولید: سام مشایخی، مشاور کارگردان: دکتر اکبر عالمی، گویندگان: ژاله علو، نیکی کریمی، رامبد جوان، سام مشایخی، رضا رشید پور، تدوین و صدا گذاری: امین عابدی، موارد تبلیغاتی: حسین زارعی،  دستیار کارگردان: وحید سلطانی، عکاس : شراره ایرایی و مدیر روابط عمومی: علی زارعی نمینی.
 


افتخار دیگر : جدایی نادر از سیمین نامزد جایزه گلدن گلاب

کافه سینما- لحظاتی پیش نامزدهای جوایز گلدن گلاب اعلام شد. مراسمی که پس از اسکار، مهم ترین برند فصل جوایز به حساب می آید. فهرست کامل اش را کافه سینما بخوانید:


بهترین فیلم خارجی‌زبان

گل‌های جنگ (The Flowers of War) از چین

در سرزمین خون و عسل (In the Land of Blood and Honey) از آمریکا

پسری با دوچرخه (The Kid with a Bike) از بلژیک

جدایی نادر از سیمین (A Separation) از ایران

پوستی که در آن زندگی می‌کنم (The Skin I Live In) از اسپانیا

 

نظر فخر الدین صدیق شریف و پوراندخت مهیمن درباره شهاب حسینی

                                   نظر فخر الدین صدیق شریف و پوراندخت مهیمن
                                                       درباره شهاب حسینی
                                                        در سریال شوق پرواز


 پوراندخت مهیمن :
شهاب حسینی یکی از بهترین گزینه‌ها برای نقش شهید بابایی بود. خوشحالم که در انتخاب بازیگر برای نقش شهید بابایی صرفاً چهره مهم نبود و در نهایت بازیگری انتخاب شد که از صمیم قلبش شیفته شهید بابایی بود و صرفاً برای پول یا شهرت بازی در این نقش را نپذیرفت. به نظرم اعتقادی که شهاب به عملکرد شهید بابایی داشت باعث شد که این نقش بتواند با همه ارتباط برقرار کند.




فخرالدین صدیق شریف : شهاب حسینی به لحاظ شیوه بازی و اخلاق در نوع خودش کم‌نظیر است، صداقتی که او در رفتارش دارد باعث می‌شود شما به راحتی به او اعتماد کنید و بتوانید به او نزدیک شوید. او آنقدر نقشی را که بازی می‌کرد باور داشت که کمتر کسی می‌توانست در کار از او ایراد بگیرد یا با خودش بگوید کاش فلانی جای او این نقش را بازی می‌کرد، او کاملاً نقش شهید بابایی را مال خود کرد، جدا از این مسئله در پشت صحنه کار ما آنقدر به لحاظ عاطفی به هم نزدیک شدیم که احساس می‌کردم او واقعاً پسر خودم است شاید به همین خاطر است که صحنه‌های پدر و پسری ما خوب از کار درآمد

مناسب بودن شهاب حسینی برای نقش شهید بابایی

در گفت‌وگو با ایسنا،
مخاطبان درباره‌ی سریال شهید بابایی نظر دادند   

سریال «شوق پرواز» که مدتی است جمعه شب‌ها پخش می‌شود، در جدول پخش مجموعه‌های فاخر شبکه‌ی اول سیما قرار گرفته است؛ باکسی که پخش سریال‌هایی چون‌ «مختارنامه»‌، «درچشم باد» و «یوسف پیامبر(ع)» را به خود دیده است.

با گذشت بیش از نیمی از قسمت‌های سریال یدالله صمدی، خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا ‌در گفت‌وگویی با مخاطبان‌، نظرات آنان را درباره‌ی ساختار و محتوای این سریال جویا شده است. در این میان عده‌ای معتقدند ابعاد سیاسی‌، مذهبی و خانوادگی زندگی شهید بابایی به خوبی در این سریال به تصویر کشیده شده است و شهاب حسینی بهترین گزینه برای نقش شهید بابایی بوده است.
این در حالی است که عده‌ای دیگر معتقدند بخش‌هایی از سریال که در زمان‌ حال اتفاق افتاده چندان مناسب نبوده و شعارگونه تصویر شده است؛ همچنین سریال از ریتمی کند برخوردار است.

*** ریتم کند و طولانی شدن صحنه‌های بی‌مورد

براساس این گزارش، دختری دانشجوی رشته حقوق و 20 ساله ‌درباره‌ی این سریال می‌گوید: مهم‌ترین موضوعی که به لحاظ ظاهری به این مجموعه خلل وارد کرده این است که سریال به موضوعات بی‌مورد بیش از حد پرداخته و ریتم کندی دارد؛ به عنوان مثال می‌توان از بخشی یاد کرد که شهید بابایی به همراه همسرش ماموریت رفته بود و در آن جا مدتی طولانی به چشم‌اندازی که در آن مکان وجود داشت، خیره شده بود.

وی با بیان اینکه در این سریال بیشتر به ظاهر این شهید توجه شده است تا باطن او، افزود: این سریال در کل توانسته است زندگی شهید را خوب به تصویر بکشد؛ به تصویر کشیدن زندگی خانوادگی و رابطه‌ی شهید با دوستان و خانواده‌اش از نکات خوبی است که در سریال‌ها و فیلم‌های قبلی به آن پرداخته نشده بود. اما انتخاب شهرام حقیقت دوست به عنوان بازیگر نقش خلبان نیروی ارتش و نقش افسانه بایگان به عنوان همسر شهید، مناسب نبوده است.

*** تاثیر شوق پرواز بر فروش کتاب «پرواز تا بی‌نهایت»

در ادامه گزارش مردمی ایسنا، کتاب‌فروش 49 ساله‌ای با بیان اینکه تولید و پخش سریال «شوق پرواز» باعث شد که کتاب «پرواز تا بی‌نهایت» فروش بیشتری داشته باشد، می‌گوید: از نظر من تاثیر این سریال بر روحیه جوانان به حدی بود که باعث شد افراد با هر سلیقه‌ای برای یک بار هم که شده به دنبال این کتاب بیابند؛ حتی در برخی مواقع عده‌ای به عنوان هدیه تعدادی از این کتاب را تهیه و به دیگران می‌دادند.

وی در ادامه می‌گوید: دوران کودکی شهید بابایی زیاد جذاب نبود اما نقطه‌ی اوج این سریال زمانی است که شهید بابایی سوار برهواپیما در آسمان اوج می‌گیرد و با توکل بر خدا عملیات خود را شروع می‌کند. در کل بر اساس تعابیر فرماندهان نیروی هوایی از شهید بابایی که در مجلات و کتاب‌ها خوانده‌ام، می‌توان به این پی برد که شهاب حسینی به خوبی توانسته است از عهده‌ی نقش شهید بابایی برآید. از نکات مثبت دیگر این سریال تعمیق باورهای دینی است و اینکه توانسته است سه دوران کودکی، دفاع مقدس و حال را به یکدیگر پیوند زند.

*** زمان حال این سریال شعارگونه است

خانمی 33 ساله کارمند درباره‌ی سریال «شوق پرواز» معتقد است: گذشته‌ی شهید بابایی را خوب تصویر کرده بودند به ویژه آن قسمت‌هایی که برای دوره دیدن به آمریکا سفر کرده بود اما زمان حال این سریال شعارگونه است و کورش تهامی انتخاب مناسبی برای این سریال نبود.

وی در ادامه می‌گوید: به این نکته پی بردم که اگر این گونه سریال‌ها برای شهیدان باارزشی چون شهید تندگویان و شهید بابایی ساخته نشود، خیلی بهتر است؛ هرچند سریال «شوق پرواز» با واقعیت‌های زندگی شهید بابایی مطابقت دارد و واقعی است، اما آن طور که باید و شاید نتوانست به لحاظ محتوایی و حسی مخاطب را به تعمق وادارد.

وی همچنین دربخش دیگری اظهار می‌کند: برخی فیلم‌ها و سریال‌ها ممکن است زیاد هم واقعی نباشند اما از لحاظ ساختار، متن و بازیگران به حدی عالی هستند که مخاطب کاملا از آن‌ها راضی است و مجذوب آن‌ها می‌شود. در سریال «شوق پرواز» بخش‌های اضافی زیاد دیده می‌شود؛ این در حالی است که سریال‌های خارجی هیچ بخش اضافه‌ای ندارند و مخاطب حتی نمی تواند سرخود را از تلویزیون برگرداند.

*** مناسب بودن شهاب حسینی برای نقش شهید بابایی

دانشجوی دختر 19 ساله‌ای که در رشته علوم سیاسی تحصیل می‌کند، از رضایت کامل خود از سریال «شوق پرواز» می‌گوید و می‌افزاید: انتخاب شهاب حسینی در نقش شهید بابایی بسیار مناسب است و این بازیگر به خوبی توانسته ایفای نقش کند و از عهده‌ی خصوصیات رفتاری شهید بابایی برآید همچنین نقش به‌سزایی در جذب کردن مخاطب داشته است.

وی درباره‌ی ایفای نقش بازیگران در «شوق پرواز» می‌گوید: نقش الهام حمیدی و سلما دختر شهید بابایی به خوبی به تصویر کشیده شده است اما نقش افسانه بایگان و شهرام حقیقت دوست به لحاظ ایفای نقش مناسب نبوده است و به خوبی نتوانسته‌اند از عهده‌ی آن برآیند.

وی همچنین با بیان اینکه زمان پخش و موسیقی این سریال نیز بسیار مناسب بوده است، اضافه می‌کند: در کل به تصویر کشیدن زندگی شهیدان برایم جذابیت دارد که شهید بابایی نیز جزو آنهاست.

*** ابعاد سیاسی مذهبی و خانوادگی شهید بابایی

مردی 28 ساله که در حوزه‌ی فقه و حقوق اسلامی تحصیل و فعالیت می‌کند، درباره‌ی این سریال اظهار می‌کند: شوق پرواز به ما نشان می‌دهد که رزمیدن یک کمال است و ترسیدن از رزم یک نقص به شمار می‌آید و شهاب حسینی در بخشی از این سریال به خوبی توانسته است چهره‌ی واقعی این شهید را نشان دهد که چگونه با غلبه بر قو‌ه‌ی‌ِ غضبیه، خشم خود را کنترل می‌کند و به غیر از خشم انقلابی چیز دیگری از خودش بروز نمی‌دهد.

وی می‌گوید: در قسمتی از این سریال شاهد آن هستیم که علما و مراجع نیز به مقدار زیادی در برخی از تصمیم‌گیری‌های این شهید متعهد و آگاه که در بدنه‌ی نیروی هوایی ارتش آن زمان بودند تاثیرگذارند؛ به ویژه می‌توان به آن قسمتی از سریال اشاره کرد که شهید بابایی می‌خواست از انجام رژه‌ی هوایی در مقابل شاه صرف نظر کند که نزد یکی از روحانیون رفت و نظر وی را پرسید.

وی همچنین خاطرنشان می‌کند: از بخش دیگر این سریال می‌توان دریافت که قهرمانان ما کسانی هستند که در تمام مراحل زندگی خود ریشه‌های عمیق دینی و ایمان به خدا را در دل‌هایشان جای داده‌اند می‌توان نتیجه گرفت که این سریال ابعاد و فعالیت‌های سیاسی مذهبی و خانوادگی شهید بابایی را به خوبی به تصویر کشیده است و انتخاب شهاب حسینی به عنوان بازیگر نقش شهید بابایی مناسب بود.

*** تجمیع هنر، جنگ و جهاد در «شوق پرواز»

براساس این گزارش، مردی 53 ساله شاغل معتقد است: پرداختن به زندگی شهدا در سریال سازی ابتکار خوبی است. شهیدان برای ما الگو هستند‌، این سریال کار بسیار خوبی بود. امیدوارم این سریال توانسته باشد حق شهید بابایی را که برگردن ملت است، ادا کند. همچنین پرداختن به زوایای زندگی این شهید در این سریال می‌تواند الگویی از یک فرد نظامی منظم را به ما ارائه دهد. همچنین تصویری از زندگی شخصی فردی به ما می‌دهد که در همه‌ی حالات مراقبت و تقوا داشته است.

وی ادامه می‌دهد: امیدوارم اینگونه سریال‌ها به سمت بی‌محتوایی و پرکردن اوقات فراغت نروند. انتظار مردم به خصوص خواص از فیلمسازان، تولید آثار هدفمند و با محتوا است. سریال «شوق پرواز» با وجود نقص‌ها و کاستی‌ها کار قابل قبولی است و در آن تجمیع بین هنر و جنگ و جهاد را می‌بینیم؛ در کل به لحاظ فیلمنامه می‌توانست بهتر از این باشد.

*** این سریال برای مخاطب ملموس نبود

در ادامه گزارشی مردمی، خانمی 45 ساله، کارمند درباره‌ی این سریال اظهار می‌کند: این سریال برای مخاطب ملموس نبود به دلیل اینکه شهدا به لحاظ ارزش‌ جایگاه بالایی در کشور ما دارند و تولید آثاری که به زندگی‌نامه آنها در سینما و تلویزیون می‌پردازد، اهمیت به‌سزایی به لحاظ کار تحقیقی و پژوهشی دارد که در این سریال این ویژگی کمتر دیده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: در این سریال افسانه بایگان به عنوان بازیگری که نقش میانسالی همسر شهید را ایفا می‌کند، به سختی آن المان‌های معنوی که در عمق وجود خانواده‌های شهیدان نهفته است را نشان می‌دهد اما با همه‌ی زحماتی که برای این سریال کشیده شده می‌توانست بهتر از این باشد.

*** افسانه بایگان در نقش همسر شهید مناسب نبود

براساس این گزارش، پسری 24 ساله شاغل معتقد است: در این سریال علیرغم تلاش‌های زیادی که شده بود، فقط روی نقش اول سریال توجه و کار شده بود؛ این در حالی است که سایر نقش‌ها نیز تاثیر مهمی بر روی مخاطب دارند. انتخاب سایر بازیگران از جمله کورش تهامی و افسانه بایگان (به عنوان همسر شهید بابایی) مناسب نبوده است، همچنین فیلمنامه‌ی این سریال نیز در زمان حال اشکالات زیادی دارد اما دو دوره‌ی گذشته را به خوبی به تصویر کشیده است؛ به ویژه دورانی که شهید بابایی و همکارانش برای دوره دیدن به آمریکا سفر کرده بودند.

وی در ادامه یکی از علت‌هایی را که مخاطب را پای این سریال می‌کشاند، خود شهاب حسینی می‌داند و می‌گوید: این بازیگر به خوبی توانسته است از عهده‌ی نقش خود برآید در غیر این صورت سریال جذابیت خاص دیگری ندارد.

*** نکات معنوی شهید بابایی نادید گرفته شده است

خانمی 40 ساله، خانه دار معتقد است: اینکه شهاب حسینی هم چهره و هم بازی‌اش خوب است، حرفی نیست اما سازندگان این سریال به گونه‌ای خواسته‌اند شهدا را در دسترس قرار دهند ولی تا آن حدی پیش رفته‌اند که نکات معنوی این شهید نادیده گرفته شده است. در کل شوق زیادی برای دیدن این سریال داشتم، که با دیدن آن این شوق در من کم شد.

*** زمان حال این سریال مناسب نیست

در ادامه گزارش مردمی، خانمی 64 ساله ـ بازنشسته ـ درباره‌ی این سریال اظهار می‌کند: فیلم‌هایی که تا به حال درباره‌ی شهدا ساخته شده‌اند به محتوای جنگی این شهدا پرداخته‌اند، این در حالی است که این سریال علاوه بر محتوای جنگی، به زندگی شخصی شهید بابایی پرداخته است.

وی ادامه می‌دهد: شهاب حسینی به علت توانمند بودن در عرصه‌ی بازیگری، مخاطب بیشتری را به خود جذب کرده است. اما دوران حال در این سریال مناسب نیست، چرا که تا مخاطب می‌خواهد به عمق زمان گذشته فرو رود، یک دفعه وارد زمان حال می‌شود که هیچ جذابیتی ندارد. با این حال سریال شوق پرواز توانسته مخاطبان خود را پیدا کند.

*** شهاب حسینی در این سریال بهترین گزینه است

در پایان این گزارش مردمی، دانشجوی دختر 21 ساله درباره‌ی انتخاب بازیگران شوق پرواز اظهارمی‌کند: شهاب حسینی به عنوان نقش اول این سریال، بهترین گزینه است و توانسته خیلی خوب نقش خود را ایفا کند.
به عقیده‌ی وی سریال از لحاظ فیلمنامه هیچ مشکلی ندارد و خیلی خوب روایت می‌شود اما گاهی بیش از اندازه عواطف و احساسات را بیان می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: پخش سریال به صورت هفتگی بد نیست اما بهتر بود شوق پرواز هر شب به روی آنتن برود تا مخاطب آن را دنبال کند؛ چرا که شاید بیننده نتواند یکی دو هفته سریال تماشا کند. در کل سریال خوبی است که توانسته است زندگی این شهید را از دوران کودکی تا شهادت به تصویر بکشد.

فیلمبرداری «من و زیبا» 10 دی به پایان می‌رسد

جواد نوروزبیگی در گفت و گو با فارس اعلام کرد:
فیلمبرداری «من و زیبا» 10 دی به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی همچنان در تنکابن در حال انجام است و تدوین تصاویر همزمان صورت می‌گیرد تا فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایش شود.
خبرگزاری فارس: فیلمبرداری «من و زیبا» 10 دی به پایان می‌رسد

جواد نوروزبیگی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: تاکنون 70 درصد از فیلمبرداری فیلم انجام شده و گروه مشغول ضبط تصاویر در تنکابن هستند. تدوین فیلم همزمان توسط مهدی حسینی وند در حال انجام است تا با انجام مراحل فنی فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایش شود.
وی درباره پیش‌بینی اتمام فیلمبرداری با توجه به شرایط جوی شمال کشور گفت: شرایط آب و هوایی در شمال کشور متغییر است احتمالاً فیلمبرداری 10 دی ماه به پایان خواهد رسید.
«من و زیبا» داستان زندگی پیرمردی است که در مواجه با اطرافیانش با اتفاقات عجیب و غریبی روبرو می‌شود.
در این فیلم پرویز پرستویی، شهاب حسینی، عمار آقایی، دریا عاشوری، صادق صفائیان، رضا ناجی، حدیث میرامینی، سیما خضرآبادی و ...
حسن پور  با ساخت فیلم‌های  «پای پیاده»، «نشانی»، «در مه بخوان»، «وقتی همه خواب بودند» و... تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

فیلمنامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» برگزیده منتقدان لس‌آنجلس

انجمن منتقدان لس‌آنجلس فیلمنامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» را انتخاب کرد   

فیلمنامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» نوشته‌ی اصغر فرهادی از سوی انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس به عنوان بهترین فیلمنامه‌ی سال ‌٢٠١١ شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) برگزیدگان این دوره‌ی خود را در حالی معرفی کرد که فیلم اصغر فرهادی در کنار آثاری چون «درخت زندگی»، «کمک» و «فرزندان» قرار گرفت.

«جدایی نادر از سیمین» فیلم تحسین‌شده‌ی اصغر فرهادی توانست جایزه‌ی بخش بهترین فیلمنامه‌ی انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس ‌٢٠١١ را به دست آورد.

در این بخش «پین» و «نت فاکسن» به همراه «جیم راش» برای نوشتن «فرزندان» دومین انتخاب منتقدان لس آنجلسی بودند.

ساخته‌ی جدید اصغر فرهادی این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسکار ‌٢٠١٢ را بالا برده است.

برنده‌ی جایزه‌ی خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ی برلین از هفته‌ی گذشته تاکنون برنده‌ی چندین جایزه‌ی جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی سال است.

«جدایی نادر از سیمین» که اخیرا در جوایز سالانه‌ی آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال ‌٢٠١١ شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی داشته و درحال حاضر در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در آستانه‌ی اکران عمومی در نروژ و پرتغال است.

شهاب حسینی داور فیلم های تلویزیونی جشنواره جام جم شد

انتصاب هیات داوران فیلم های تلویزیونی جشنواره تلویزیونی جام جم
 معاون سیما و رئیس ستاد جشنواره تلویزیونی جام جم در احکام جداگانه ای اعضاء هیات داوران فیلم های تلویزیونی جشنواره تلویزیونی جام جم را منصوب کرد .
به گزارش روابط عمومی سیما ، بر اساس احکام صادره ، اسامی اعضاء هیات داوران فیلم های تلویزیونی جشنواره جام جم بدین شرح است .
1- داوود میرباقری
2- سید شهاب الدین حسینی
3- فریدون جیرانی
4- دکتر تاجبخش فنائیان
5- مهدی سجاده چ
6- منصور براهیمی
7- سید عباس فاطمی
 
دکتر دارابی با توجه به سوابق اعضاء یاد شده در تولیدات رسانه ای به ویژه در حوزه فیلم های تلویزیونی موفقیت آنها را برای خدمت به عرصه فرهنگ و هنر میهن اسلامی و اعتلای آن آرزو کرده است .

شهاب حسینی محبوب ترین بازیگر سینمای ایران

مجله همشهری جوان محبوب ترین بازیگر سینمای ایران را

              به انتخاب و نظرسنجی خوانندگان مجله خود انتخاب کرد :                


                                                 شهاب حسینی