کتاب خسرو شکیبایی تیر ماه رونمایی می‌شود

هم‌زمان با اولین سال‌روز درگذشت خسرو شکیبایی، تیر ماه سال‌ جاری کتاب این بازیگرفقید رونمایی می‌شود.  

 

                                                               ***

 

الهام قره‌خانی مولف این کتاب هم با تقدیر از زحمات جمشید مشایخی و همسر خسرو شکیبایی در به ثمر رسیدن این کتاب توضیح داد: خسرو شکیبایی یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین بازیگران ایرانی هستند که در دل مردم و حافظه تاریخ زنده خواهند ماند و این کتاب هم در جهت حفظ و تکریم مقام شامخ این عزیز از دست رفته خواهد بود.

وی افزود: این کتاب مبتنی بر گفت‌وگوها، نظرات
تحلیلی، تخصصی و صمیمانه منتقدین، کارگردانان و بازیگران شاخصی است که از دیدگاه آکادمیک هنر و شخصی خود به آنالیز شخصیت هنری و انسانی خسرو شکیبایی پرداخته‌اند.

قره‌خانی از داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بیژن بیرنگ، مسعود رسام، مجید جعفری، اکبر زنجانپور، ایرج راد، امین حیایی، شهاب حسینی، اکبر عالمی و جمشید مشایخی به عنوان افرادی نام برد که با آن‌ها درباره این بازیگر فقید گفت‌وگو شده است .  

         

                                                             ***

 

پیام ایرایی عکاس این کتاب که در این نشست حضور داشت هم گفت: از 30 نفر کسانی که با آن‌ها گفت‌وگو شده است در آتلیه عکاسی شده که قرار است از هرکدام یک فریم در صفحه کار شود.

گزارشی مشروح از نشست درباره الی ... در فرهنگسرای هنر

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس‏،نشست فیلم سینمایی «درباره الی...» یکشنبه شب با حضور اصغر فرهادی(کارگردان)‏، احمد مهران‌فر(بازیگر) و نیما حسنی‌نسب(منتقد سینما) در فرهنگسرای هنر برگزار شد.  

 

         برای خواندن مشروح گزارش این نشست به ادامه مطلب مراجعه کنید . 

 

  

  

 

 

 

   

 

 

ادامه مطلب ...

درباره الی در کانون فیلم فرهنگسرای هنر

باشگاه فیلم تهران وابسته به کانون فیلم فرهنگ سرای هنر(ارسباران) در یک صدودهمین جلسه از مجموعه برنامه های نمایش و نقد هفتگی خود  یک شنبه 28 تیر ساعت 18 فیلم سینمایی"درباره الی"به کارگردانی اصغر فرهادی را با حضور عوامل فیلم،اعضاءمحترم باشگاه فیلم،برخی از نمایندگان رسانه‌ها(جراید - صداوسیما)، استادان،کارشناسان،دانشجویان و جمعی از علاقه‌مندان پخش ونقد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی این فرهنگ‌سرا،"درباره الی" در جشنواره 26 فیلم فجر کاندید و برنده چندین عنوان سیمرغ بلورین شده بود.در ضمن این فیلم خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین را نیز برای اصغر فرهادی به ارمغان اورد.

درباره الی،داستان سفر چند روزه چند خانواده به شمال کشور و اتفاقاتی است که برای ان ها پیش می ایدو...در پایان پخش فیلم با حضور اصغر فرهادی و سایر عوامل پیرامون فیلم گفتگو و به پرسش‌های حاضران پاسخ داده خواهد شد.همه علاقه مندان می‌ توانند برای کسب آگاهی بیشتر،عضویت و شرکت در مراسم با کانون فیلم فرهنگ‌‌ سرا تماس بگیرند.سید‌خندان،خیابان ارسباران،تلفن: 20- 22872818

ادامه فیلمبرداری پرسه در مه

 

 

 

 سکانس‌هایی از فیلم سینمایی "پرسه در مه" به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در شمال کشور فیلمبرداری می‌شود.
نوروزبیگی به خبرنگار مهر گفت: گروه در تالار سنگلج مشغول گرفتن سکانس‌هایی از این فیلم هستند. تا امروز 20 در صد از "پرسه در مه"  فیلمبرداری شده و بازی مسعود رایگان به تازگی آغاز شده است.

وی افزود: بعد از گرفتن صحنه‌های تهران، گروه عازم شمال کشور می‌شوند. هنوز برای تدوین قرارداد نبسته‌ایم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولین نمایش این فیلم در جشنواره فجر امسال است.

در خلاصه داستان "پرسه در مه " آمده است: جوان 30 ساله ای به نام امین در پی نوشتن قطعه موسیقی که آرمان زندگی اش محسوب می‌شود، به دلیل مشکلات زندگی به جایی می‌رسد که تعادل روحی‌اش را از دست می‌دهد. لیلا حاتمی، شهاب حسینی و احمد ساعتچی بازیگران این فیلم هستند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده:  ب. توکلی، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی‌ابیانه، صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی، طراح گریم: سعید ملکان، مجری طرح: جواد قلیزاده، مدیر تولید: پیمان شیر‌خانی، تهیه کننده: ج.نوروزبیگی با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
 

به مناسبت اولین یاد بود خسرو شکیبایی

          

  

 

      

 

    

 

     

 

                         

 

      

    

        

 

                           

  

کلیپی زیبا و خاطره انگیز از خسرو شکیبایی را برای اولین بار از سایت سینمای ما دانلود کنید  

 

لینک دانلود  

 

و همچنین خاطراتی از هنرمندان و همکاران شادروان خسرو شکیبایی را بخوانید : 

 

خاطراتی از همکاران خسرو شکیبایی سر صحنه موفق‌ترین فیلم‌هایش: هامون، کیمیا و یک بار برای همیشه  (( کلیک کنید )) 

  

دو بازیگر هم نسل شکیبایی به این سوال پاسخ می‌دهند: چرا استاد این قدر موفق بود؟... و چرا بیش‌تر نماند؟

 

روحش شاد و یادش سبز

عکس هایی از نشست درباره الی...

   

 

  

   

     

 

    

 

مستاجر طبفه سوم

محمدهادی کریمی سومین فیلم بلند سینمایی خود با نام "مستاجر طبقه سوم" را پائیز امسال مقابل دوربین می‌برد.
این فیلمساز درباره پروژه تازه خود به خبرنگار مهرگفت: برای گرفتن پروانه ساخت این فیلم اقدام کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پائیز آن را کلید می‌زنیم. این فیلم با کارهای قبلی من چندان تفاوت ندارد. اما از درونمایه طنز برخوردار است. البته به لحاظ فرم روایت نیز جدید است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شخصی در طبقه سوم ساختمانی سه طبقه ساکن و نسبت به ساکنان طبقه‌های اول و دوم دچار سوء تفاهم می‌شود. فیلمنامه "آدمکش" به کارگردانی رضا کریمی نیز که به تازگی پروانه ساخت گرفته متعلق به محمدهادی کریمی و یک درام روانشناختی است.

عکسهای فیلم درباره الی

 

 

ادامه عکس ها در روزهای آتی ...! 

 

  

 

   

 

 

 

 

    

 

 

    

 

        

 

 

  

  

 

  

 

 

   

 

 

    

 

     

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

       

 

 

نمایش فیلم درباره الی در کانون فیلم نسل آفتابی ها

به گزارش روابط عمومی موسسه نسل آفتاب، نخستین شب کانون فیلم نسل آفتابی¬ها با نمایش فیلم سینمایی درباره الی آغاز به کار کرد.
این برنامه در راستای برنامه های بخش فرهنگی ویژه با حضور اعضاء باشگاه نسل آفتابی ها برگزار می گردد.
لازم به ذکر است نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور کارگردان و بازیگران آن پس از نمایش فیلم برقرار می گردد.
این نمایش در روز 4 شنبه، 24/ تیرماه / 1388 ساعت 30: 18 در محل فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار می گردد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 17- 88991215 تماس حاصل فرمایند.

  

پاورقی *   

 

گفته شده این نشست با حضور اصغر فرهادی کارگردان فیلم درباره الی و مریلا زارعی - صابر ابر- رعنا ازادی ور - پیمان معادی - احمد مهرانفر برگزار خواهد شد .