پلان‌های باقیمانده "پنج ستاره" گرفته شد/ نمایش در جشنواره فجر


پلان‌های باقیمانده "پنج ستاره" گرفته شد/ نمایش در جشنواره فجر


پلان‌های باقیمانده از فیلم "پنج ستاره" به کارگردانی مهشید افشارزاده در هتل آزادی فیلمبرداری شد و با به پایان رسیدن تدوین به زودی صداگذاری آن آغاز می‌شود.

امیر سمواتی تهیه‌کننده "پنج ستاره" با تایید این خبر به خبرنگار مهر گفت: 12 خرداد ماه این پلان‌ها در یک روز با حضور شهاب حسینی، بهنوش بختیاری، بهناز جعفری، دیبا زاهدی و حدود 100 هنرور در هتل هما و آزادی تهران گرفته شد.

وی افزود: به تازگی تدوین فیلم به پایان رسیده است و به زودی صداگذاری در استودیو آفتاب عالم‌تاب توسط علیرضا نکو لعل آغاز می‌شود ولی هنوز برای ساخت موسیقی قرارداد نبسته‌ایم ولی تلاشم بر این است که اولین نمایش "پنج ستاره" در جشنواره فجر باشد.

شهاب حسینی، همایون ارشادی، لیلا بلوکات، شیرین بینا، امید روحانی، بهناز جعفری، سحر قریشی از بازیگران این فیلم هستند. "پنج ستاره" اولین فیلم بلند سینمایی افشارزاده بازیگر سینمای ایران است.

این فیلم داستان دختری است که برای رفتن به دانشگاه دچار مشکلاتی می‌شود. تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده امیر سمواتی است و کامبوزیا پرتوی نیز مشاور کارگردان پروژه است. فیلمنامه "پنج ستاره" توسط علی اکبر قاضی‌نظام به نگارش درآمده است.

«سرزمین کهن» کمال تبریزی از تعطیلی درآمد



پس از یک سال

«سرزمین کهن» کمال تبریزی از تعطیلی درآمد»



توقف ساخت سریال تاریخی «سرزمین کهن» که به کارگردانی کمال تبریزی و با حضور بازیگرانی چون شهاب حسینی و نیکی کریمی به حدود یک سال رسیده بود، به پایان رسید.

محمد مسعود، تهیه‌کننده سریال «سرزمین کهن» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر بالا اینگونه عنوان کرد: عوامل این سریال در حال حاضر بخش‌های صدا و موسیقی فاز یک این مجموعه را آماده‌ می‌کنند.

تهیه‌کننده «سرزمین کهن» همچنین اعلام کرد که پخش این سریال از آبان ماه شروع می‌شود.

او با تایید مطالب بالا درباره‌ی روند تولید این سریال توضیح داد: تصویربرداری فاز دوم «سرزمین کهن» به دلیل آماده نبودن برخی بازیگران نیز از شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: بازنویسی نهایی فاز سوم این مجموعه نیز آغاز شده و قرار است باریگران جدیدی به این فاز اضافه شوند.

این تهیه‌کننده درباره‌ی اصلاحاتی که قرار بود بر روی این مجموعه صورت گیرد، توضیح داد: اصلاحات انجام شد و ساخت فاز سوم این سریال که مدتی به دلیل اصلاحات متنی متوقف شده بود، با برطرف شدن این اتفاقات و بازنویسی مجدد فیلمنامه و تأمین بودجه انجام می‌شود. قرار است تصویربرداری این بخش نیز از شهریور ماه انجام شود و اکنون در مرحله پیش تولید است.

به گزارش ایسنا، «سرزمین کهن» کمال تبریزی، جدیدترین سریال این کارگردان پس از «شهریار» است که تصویربرداری آن از سال 87 آغاز شد.

محمد مسعود، تهیه‌کننده این مجموعه پیش از این اصلاحات متنی را دلیل توقف «سرزمین کهن» اعلام کرده بود.

کمال تبریزی پیش از این سریال‌های «دوران سرکشی» و «شهریار» را کارگردانی کرده است و ساخت فیلم‌های سینمایی چون «مارمولک»، «لیلی با من است»، «شیدا» و «همیشه پای یک زن در میان است»را در کارنامه‌ی کاری خود دارد.

سریال «سرزمین کهن» که قرار است برای پخش از شبکه سه سیما تولید شود، روایت‌گر داستانی است که از سال 1320 آغاز می‌شود و تا 29 بهمن 1357 ادامه پیدا می‌کند و در هر فاز مقطعی از تاریخ معاصر ایران به تصویر درمی‌آید. در فاز سه این سریال نیز اتفاقات سال‌های 1354 تا بهمن 1357 تحلیل می‌شود.

این سریال قصه کودکی به نام «رهی» را روایت می‌کند که بعد از بمباران دهکده‌ محل سکونتش توسط نیروهای متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود و سپس توسط یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته‌رفته به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که علقه‌های مذهبی دارند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

در فاز یک بازیگرانی مانند میترا حجار، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، الهام حمیدی، پژمان بازغی، پرویز پورحسینی، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی و بیتا فرهی مقابل دوربین رفتند.

در فاز دوم نیز بازیگرانی مانند شهاب حسینی، نیکی کریمی، محسن تنابنده، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، شبنم قلی‌خانی، حسین محجوب و محمدرضا فروتن به کار پیوستند.

بهرام دهقان «سرزمین کهن» را تدوین می‌کند. محسن روشن، صداگذاری آن را بر عهده دارد و احمد پژمان هم موسیقی آن را می‌سازد.

از دیگر عوامل سازنده این سریال می‌توان به مدیر تصویربرداری: محمدرضا سکوت، طراح گریم: مجید اسکندری، صدابردار: بهمن اردلان و طراح لباس: مجید لیلاجی ‌اشاره کرد.