«جدایی نادر از سیمین» راهی جشنواره برلین شد

«جدایی نادر از سیمین» راهی جشنواره برلین شد



شصت‌و یکمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم «برلین»، «جدایی نادر از سیمین»‌جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی را برای بخش اصلی انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر روز گذشته ـ 28 دی ماه ـ برگزارکنندگان‌ جشنواره‌ی فیلم «برلین» اسامی فیلم‌های بخش اصلی را معرفی کردند که سهم سینمای ایران تنها یک فیلم است.

اصغر فرهادی دو سال قبل با فیلم «درباره الی» در بخش مسابقه‌ی برلین حضور داشت و خرس نقره‌ای را برای بهترین کارگردانی گرفت و امسال دوباره با جدیدترین ساخته‌اش در بخش اصلی برلین حضور دارد.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

این فیلم با فیلمنامه، تهیه‌کنندگی و کارگردانی‌اصغر فرهادی ساخته شده است.

شصت و یکمین جشنواره برلین از 11 تا 20 فوریه 2011، (21 بهمن تا اول اسفندماه سال جاری) برگزار خواهد شد.

موسیقی فیلم «خانه پدری» در اوکراین تنظیم می شود

موسیقی فیلم اپیزودیک «خانه پدری» توسط بهزاد عبدی در اوکراین تنظیم و ضبط می‌شود.
ایلنا: با آن که فیلم اپیزودیک «خانه پدری» موسیقی پرحجمی ندارد اما قرار شده است تا برای تغییر اپیزودها و روایت اپیزود بعدی این فیلم، «بهزاد عبدی» موسیقی فیلم را در اوکراین تنظیم و ضبط کند.
شاهرخ دستورتبار مجری طرح فیلم «خانه پدری» در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: تدوین فیلم توسط کیانوش عیاری به پایان رسیده و حدود نیمی از صداگذاری فیلم توسط مسعود بهنام در استودیو بهمن انجام شده است.
وی درباره موسیقی فیلم توضیح داد: فیلم به صورت اپیزودیک ساخته شده و روایتی از سال 1308 تا 1374 است. همان‌طور که پیش‌تر عنوان شده، فیلم به موسیقی زیادی نیاز ندارد اما برای تغییر اپیزودها و روایت اپیزود بعدی نیاز به موسیقی است که ساخت آن به عهده بهزاد عبدی است و قرار است در اوکراین تنظیم و ضبط شود. دستورتبار گفت: امیدواریم فیلم هرچه سریع‌تر آماده حضور در بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر شود.
«خانه پدری» یازدهمین فیلم بلند سینمایی کیانوش عیاری داستانی اجتماعی دارد که وقایع آن از 1310 آغاز می‌شود و تا امروز ادامه می‌یابد.
مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی، حسین فلاح و ... بازیگران اصلی «خانه پدری» هستند.

«جدایی نادر از سیمین» به برلین می‌رود؟

دورخیز فیلم فرهادی برای جشنواره کن
«جدایی نادر از سیمین» به برلین می‌رود؟


پریسا رضوی- برلین: یکشنبه شب در برلین یکی از همکاران مدیر جشنواره برلین خصوصی خبر داد که امسال یک فیلم ایرانی از کارگردانی که در سال‌های اخیر در بخش مسابقه این فستیوال با فیلمش حضور داشته، فیلم تازه‌اش برای بخش مسابقه انتخاب شده است.
این منبع که نخواست نامش فاش شود عنوان کرد که احتمالاً فیلم مورد نظر «جدایی نادر از سیمین» ساخته جدید اصغر فرهادی است.
این کارگردان دو سال قبل با فیلم «درباره الی» در جشنواره برلین حضور داشت و موفق شد جایزه خرس نقره‌ای این فستیوال را برای کارگردانی فیلمش دریافت کند.
طبق شنیده‌ها انتخاب فیلم جدید اصغر فرهادی در بخش مسابقه فستیوال برلین تقریبا قطعی شده و ظاهراً دست‌اندرکاران «جدایی نادر از سیمین» منتظر جشنواره کن هستند تا فرهادی این بار شانسش را در این فستیوال مهم امتحان کند. این در حالی است که «جدایی نادر از سیمین» این روزها در مرحله صداگذاری توسط محمدرضا دلپاک قرار دارد و هنوز هیچ نسخه‌ای از فیلم برای هیأت بازبینی جشنواره فیلم فجر ارسال نشده است. جشنواره فیلم برلین از 10 تا 20 فوریه برگزار می‌شود.


بازبینی «سوت پایان» توسط هیأت انتخاب جشنواره

بازبینی «سوت پایان» توسط هیأت انتخاب جشنواره




صداگذاری فیلم سینمایی «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی به پایان رسید.
به گزارش «بانی فیلم»، نسخه بدون موسیقی این فیلم چندی قبل به هیأت انتخاب جشنواره ارسال شده که مورد بازبینی قرار گرفته است. صداگذاری «سوت پایان» توسط حسین ابوالصدق انجام شده و آهنگسازی آن را کارن همایون‌فر برعهده دارد. نیکی کریمی این فیلم را که سومین کار بلندش بعد از «یک شب» و «چند روز بعد» است را دو ماه قبل در تهران جلوی دوربین برد که خود نیکی کریمی به همراه شهاب حسینی، اشکان خطیبی، هستی مهدوی‌فر، غزاله رشیدی، نادر فلاح و آتیلا پسیانی در آن ایفای نقش کردند.
فیلمنامه «سوت پایان» را نیکی کریمی نوشته و داستان آن درباره سامان و سحر زوج مستندسازی است که زندگی آرامی را در شهر تهران می‌گذارند. اما در فیلمی که سامان برای تلویزیون ساخته صحنه‌ای خراب می‌شود و سامان به علت گرفتاری، تکرار صحنه فیلمبرداری را به همسرش سحر می‌سپارد. سحر، دختری که در آن صحنه بازی کرده را به همراه دستیارش بعد از جستجوی فراوان پیدا می‌کند اما با نزدیک شدن به دختر متوجه مشکل بزرگی در زندگی او می‌شود.
جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم است.

تصویربرداری" سرزمین کهن" در پامنار تهران ادامه دارد

تصویربرداری" سرزمین کهن" در پامنار تهران ادامه دارد

تصویربرداری فاز دوم مجموعه "سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی در محله پامنار تهران ادامه دارد.

علی مردانه دستیار اول کارگردان به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: تصویربرداری فاز دوم این مجموعه بیش از 10 روز است که آغاز شده و این فاز به روایت حوادث مقطع سال های 1338 تا 1341 می پردازد.
وی افزود: تولید این فاز تا یک سال دیگر ادامه دارد و پس از وقفه ای تصویربرداری فاز سوم آغاز می شود.

مجموعه تلویزیونی "سرزمین کهن" که به بررسی تاریخ سیاسی- اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد، وارد مرحله جدیدی شده است.
مرحله دوم این مجموعه حدود یک سال بطول می‌انجامد و وقایع سال‌های 1338 تا 1344 را که در 54 لوکیشن در شهرهای سمنان و قزوین رخ می‌دهد، به تصویر می‌کشد.

مجموعه تلویزیونی "سرزمین کهن" در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای به نویسندگی علیرضا طالب‌زاده، کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در حال تولید است.

بازیگران این مجموعه عبارتند از شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن ‌پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، الهام حمیدی،ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن طنابنده، جواد عزتی و...

فیلم برداری ˝آفریقا˝ به پایان رسید

فیلم برداری ˝آفریقا˝ به پایان رسید

هومن سیدی نویسنده و کارگردان فیلم "آفریقا" درباره روند مراحل تولید این فیلم به خبرنگار سینمایی برنا گفت: فیلمبرداری این فیلم روز چهارشبه در تهران به پایان رسید و تدوین اولیه که همزمان با فیلمبرداری آغاز شده بود نیز به اتمام رسیده است. همچنین مهران ملکوتی در حال انجام صداگذاری فیلم است.

وی افزود: فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و نسخه اولیه فیلم را در اختیار هیات نظارت قرار داده‌ایم تا در صورت پذیرش در این رویداد سینمایی شرکت کنیم.

کارگردان فیلم "آفریقا" درباره موضوع فیلم خاطرنشان کرد:‌ داستان فیلم روایت سه جوان خلافکار است که در ماجرایی ناخواسته قرار می‌گیرند و مجبور به انجام کار وحشتناکی می‌شوند، درگیری این آدم‌ها با این موقعیت سوژه اصلی فیلم است.

نمایش فیلم سوپراستار همراه با پشت صحنه در شبکه Manoto Tv

نمایش فیلم سوپراستار جمعه ساعت 20 از شبکه من و تو 

شنبه ساعت 20 پشت صحنه فیلم سوپراستار


برنامه «هفت» در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب پخش می‌شود


برنامه «هفت» در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب پخش می‌شود

 برنامه تلویزیونی «هفت» در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر، هر شب به طور زنده روی آنتن شبکه سه می‌رود.

 برنامه سینمایی «هفت» در ایام برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (16 الی 26 بهمن) به مدت 10 شب، هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
بنابراین گزارش، این برنامه در دکوری جدید مستقر در برج میلاد (محل برگزاری جشنواره) به صورت زنده اجرا می‌شود و گفت‌وگو با فیلمسازان و بازیگران فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال بخش‌هایی از این برنامه است

اولین عکس ها و خبرها از فاز دوم مجموعه سرزمین کهن


ادامه‌ی فاز دو «سرزمین کهن» تبریزی تا سال دیگر    










تصویربرداری فاز دو سریال «سرزمین کهن» با بازیگران جدید از هفتم دی ماه آغاز شده است؛ در این فاز نیکی کریمی و شبنم قلی‌خانی در نقش مقابل «رهی»(شهاب حسینی) ظاهر خواهند شد.

به گزارش سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرتیم‌ها و گروه سازنده در بخش‌های مختلف تغییر چندانی نکرده‌اند، اما بنا به اعلام سازندگان «سرزمین کهن»، تغییراتی با حضور بازیگران جدید در فصل دوم سریال صورت گرفته است.

در این فاز از سریال، شهاب حسینی در نقش رهی، محمدرضا فروتن در نقش حشمت، نیکی کریمی در نقش شاپرک، حسن پورشیرازی در نقش حاج مصطفی، شبنم قلی خانی در نقش وحیده، هومن سیدی در نقش عباس، لیلا زارع در نقش زیور، بهرام ابراهیمی در نقش حاج محسن، مهرداد ضیایی در نقش اکبر و جواد عزتی در نقش قاسم حضور دارند.

به گزارش ایسنا، مدت تصویربرداری فاز دوم به طور تقریبی یک سال پیش‌بینی شده است. تدوین و صداگذاری فاز اول به اتمام رسیده و احمد پژمان ساخت موسیقی سریال را در ماه‌های آینده آغاز خواهد کرد.

مدیریت پروژه از آغاز فاز دوم به عهده محمودرضا عطایی است.



براساس این گزارش، فاز دو سریال «سرزمین کهن» به مقطع تاریخی 1338 تا 1344 می‌پردازد و فاز سه این سریال به مقطع تاریخی 1354 تا 1357 خواهد پرداخت. کیوان مقدم، طراح صحنه سریال «سرزمین کهن» مکان‌هایی را با مناسبت زمان داستان (سال‌های 1340) آماده کرده است.

سریال «سرزمین کهن» با فیلمنامه‌ای از علیرضا طالب‌زاده، قصه کودکی به نام «رهی» را روایت می‌کند که بعد از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود؛ اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته‌رفته به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که علقه‌های مذهبی دارند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» در قالب 43 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه سه‌سیما ساخته می‌شود و ثریا قاسمی، الهام حمیدی، حسین محجوب، ‌پژمان بازغی، بیتا فرهی، جعفر دهقان، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان و علی شادمان از بازیگرانی هستند که تاکنون در این پروژه تلویزیونی شبکه سه سیما به ایفای نقش پرداخته‌اند



فیلمبرداری " آفریقا "به پایان می‌رسد + ۲ عکس جدید

فیلمبرداری " آفریقا "به پایان می‌رسد


فیلمبرداری فیلم سینمایی" آفریقا" به کارگردانی هومن سیدی آخر این هفته به پایان می‌رسد.



سیدی دراین باره به خبرنگار مهر گفت: فیلمبرداری" آفریقا " اواخر این هفته به پایان می‌رسد. در حال حاضر مشغول فیلمبرداری سکانس‌های خارجی فیلم در کوه‌های لواسان هستیم. تدوین همزمان فیلم توسط خودم در حال انجام است. مهرشاد ملکوتی صداگذاری را برعهده دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بازی شهاب حسینی و جواد عزتی در فیلم به پایان رسیده است. آزاده صمدی و امیرجدیدی جلوی دوربین قرار دارند. 70 در صد از این فیلم در لوکیشن‌های داخلی فیلمبرداری می‌شود. برای شرکت در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر فرم پرکرده‌ام. امیدوارم بتوانم با این فیلم در جشنواره حضور داشته باشم.



"آفریقا" یک فیلم اجتماعی درباره جوانان است که امید تبریزی‌زاده و مینا ساداتی دیگر بازیگران آن هستند. تمام صحنه‌های این فیلم در تهران و لواسان فیلمبرداری می‌شود."آفریقا" اولین فیلم بلند سینمایی هومن سیدی است. او پیش از این فیلم‌های کوتاه "دندان آبی"، "35 متری سطح آب"، "تمام وسائل شخصی من جابجا شده است" و... را ساخته است.