اولین اکران فیلم برف روی شیروانی داغ در جشنواره فیلم فجر

محمدهادی کریمی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» به تهیه‌کنندگی علی لدنی در خصوص مراحل فنی این فیلم به خبرنگار سینمایی برنا گفت: فیلم در مرحله تروکاژ است و صداگذاری توسط محمدرضا علویان نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: این فیلم اواخر شهریور آماده نمایش می‌شود و اولین اکران آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. 

 

  

 

 براساس این گزارش، «برف روی شیروانی داغ» درباره مرگ مشکوک شاعری مشهور است، او با مرگش اثری راز آلود را به جا می‌گذارد که پرسش‌هایی را در ذهن نزدیکانش رقم می‌زند و تنها راه رسیدن به آرامش قلبی، رمزگشایی اثر است.

در این فیلم شهاب حسینی، آنانعمتی، کورش تهامی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان و فرخ نعمتی با حضور هنگامه قاضیانی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

روایت + تقدیرنامه شهاب حسینی


فیلمبرداری «روایت» هفته آینده به پایان می‌رسد  

 


خبرگزاری فارس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «روایت» سومین ساخته بلند سینمایی نیکی کریمی به تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری ظرف هشت روز آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلمبرداری فیلم «روایت» به نویسندگی و کارگردانی نیکی کریمی در احمدآباد مستوفی ادامه دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده ظرف هشت روز آینده فیلمبرداری فیلم به اتمام خواهد رسید. تدوین تصاویر فیلم توسط مستانه مهاجر در حال انجام است.
ظرف چند روز آینده گروه در زندان قزل حصار که یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم محسوب می‌شود، مستقر خواهند شد تا با حضور نیکی کریمی و هستی مهدوی‌فر این صحنه‌ها فیلمبرداری شود.
در این فیلم زوج مستندسازی درگیر مشکلات سوژه فیلم خود می‌شوند و تا پایان راه او را همراهی می‌کنند.   

 

 


 

عکس های شهاب حسینی و همسرش در دومین مراسم یاد بود خسرو شکیبایی


عکس های شهاب حسینی و همسرش در دومین مراسم یاد بود خسرو شکیبایی  

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان بازی «شهاب حسینی» در «روایت» با ضبط سکانس‌های فرودگاه

پایان بازی «شهاب حسینی» در «روایت» با ضبط سکانس‌های فرودگاه  

 

 

خبرگزاری فارس: فیلمبرداری سومین فیلم بلند سینمایی «نیکی کریمی» در حالی ادامه دارد که با ضبط سکانس‌های فرودگاه، بازی «شهاب حسینی» در این فیلم به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلمبرداری فیلم «روایت» به نویسندگی و کارگردانی نیکی کریمی در فرودگاه شهر قزوین ادامه دارد که با فیلمبرداری سکانس‌های فرودگاه بازی شهاب حسینی در فیلم «روایت» به پایان می رسد.
براساس این گزارش، شهاب حسینی برای اولین بار است که با نیکی کریمی در فیلمی همبازی می‌شود.
شهاب حسینی و نیکی کریمی پیش از این در هیچ فیلمی هم بازی نبوده اند و برای نخستین بار، در فیلم «روایت» مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.
«روایت» که عنوان موقت این پروژه است، همچون «یک شب» و «چند روز بعد» از ساخته‌های قبلی این فیلمساز، اثری اجتماعی بوده که نیکی کریمی نگارش فیلمنامه آن را برعهده دارد.
در این فیلم زوج مستندسازی درگیر مشکلات سوژه فیلم خود می‌شوند و تا پایان راه او را همراهی می‌کنند.
پروژه «روایت» چند ویژگی قابل توجه نسبت به دو فیلم قبلی نیکی کریمی دارد. سرمایه‌گذار این فیلم شرکت «عصر نوین بی‌تا» است که با حضور در این پروژه سرفصل جدیدی از حضور بخش خصوصی صنعت، در سینمای ایران را رقم زده است. ویژگی دیگر تولید این فیلم حضور بازیگر حرفه‌ای چون شهاب حسینی در کنار ، اشکان خطیبی و هستی مهدوی‌فر در کنار نیکی کریمی با حضور تعدادی از ستاره‌های سینمای ایران در نقش‌های مختلف آن است.
جهانگیر کوثری تهیه‌کنندگی «روایت» را بر عهده دارد و سرمایه‌گذار آن مهرداد مجیدی مدیر عامل شرکت «عصر نوین بی‌تا» است 

 

 براساس این گزارش، با به پایان رسیدن بازی شهاب حسینی در فیلم «روایت» او در دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی و «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری جلوی دوربین می‌رود.  

  

 


 

فارس سینما-تصویربرداری فیلم سینمایی روایت به نویسندگی و کارگردانی نیکی کریمی در فرودگاه شهر قزوین ادامه دارد که با فیلمبرداری سکانس‌های فرودگاه بازی شهاب حسینی در فیلم روایت به پایان می رسد.
به گزارش رسیده عوامل این پروژه سینمایی در نزدیکی شهر آبیک قزوین مستقر می باشند.
در طی آخرین مصاحبه شهاب حسینی با فارس سینما در رابطه با فیلم روایت و بازی در کنار نیکی کریمی گفت:فیلم روایت یک فیلم جدی می باشد یعنی اینکه حتی شاید یک سکانس طنز در این فیلم نباشد ولی خوب می توان به بازی خوب نیکی کریمی در این فیلم تکیه کرد و من نیز سعی کردم تا بهترین بازی ام را در این فیلم به نمایش بگذارم.
شهاب حسینی پس از این فیلم چند پروژه سینمایی و تلویزیونی را در نوبت بازی دارد که به گفته وی احتمال آن که برخی از آن ها را رد کند نیز هست.
 

بودجه سه میلیارد تومانی برای مجموعه "شوق پرواز"

                            بودجه سه میلیارد تومانی برای مجموعه "شوق پرواز"  

   

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته دکتر عباس خامه‌یار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد هزینه ساخت مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" به کارگردانی یدالله صمدی با مضمون داستان زندگی شهید بابایی بیش از سه میلیارد تومان شده است. 


                                    

شهاب حسینی و مینا ساداتی به جمع بازیگران «خانه پدری» پیوستند

خانه مؤتمن‌الاطباء لوکیشن فیلم کیانوش عیاری شد؛
شهاب حسینی و مینا ساداتی به جمع بازیگران «خانه پدری» پیوستند  خبرگزاری فارس: با مشخص شدن لوکیشن جدیدترین فیلم «کیانوش عیاری» و اضافه شدن «شهاب حسینی» و «مینا ساداتی» به جمع بازیگران، فیلمبرداری فیلم «خانه پدری» نیمه شهریور ماه کلید می‌خورد.

شاهرخ دستورتبار مجری طرح «خانه پدری» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: به تازگی شهاب حسینی و مینا ساداتی به جمع بازیگران «خانه پدری» پیوستند تا با تکمیل گروه بازیگران، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم فیلمبرداری کار را در نیمه شهریور ماه کلید بزنیم.
وی افزود: برای لوکیشن فیلم نیز مکان‌های زیادی را مورد بازبینی قرار دادیم که در نهایت خانه قدیمی «میرزا زین‌العابدین خان حکیم(دنبلی ضرابی)» ملقب به «مؤتمن الاطباء (پزشک ناصرالدین شاه) با بیش از 100 سال قدمت در محله پامنار به عنوان لوکیشن فیلم انتخاب شد که فیلمبرداری کار تماما در همین لوکیشن انجام خواهد شد.
دستو‌رتبار با اشاره به عوامل فنی این فیلم گفت: تهیه کنندگی کار به عهده کیانوش عیاری است که وی با مشارکت موسسه فرهنگی هنری ناجی هنر «خانه پدری» را تهیه می‌کند و داریوش عیاری با عنوان مدیر فیلمبرداری، حسن آقاکریمی مدیر تولید، شاهرخ دستورتبار مجری طرح، نوا روحانی برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، امیررضا وهابی دستیار دوم، اصغر نژادایمانی طراح صحنه و لباس، حسین صالحیان و اعظم رحمانی طراحان گریم، رضا صادق مدیر تدارکات و ناصر سهرابی به عنوان مشاور رسانه‌ای در کنار پروژه «خانه پدری» هستند.
دستورتبار خاطرنشان کرد: برای فیلبمرداری «خانه پدری»، 60 جلسه کار در نظر گرفته شده است که 15 شهریور ماه فیلمبرداری کلید می‌خورد و همه صحنه‌ها در خانه مؤتمن‌الاطباء ثبت خواهد شد.
دستور تبار در خاتمه اظهار داشت: مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی و .... بازیگران «خانه پدری» هستند.

روایت

بهنوش بختیاری به "روایت" پیوست 

 
بهنوش بختیاری به جمع بازیگران فیلم سینمایی "روایت" به کارگردنی نیکی کریمی پیوست.
به گزارش خبرنگار مهر، بهنوش بختیاری به تازگی به جمع بازیگران فیلم سینمایی"روایت" به تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری پیوسته است. بختیاری در این فیلم در نقش یک بازیگر سینما ظاهر می‌شود. هم‌اکنون گروه تولید در خیابان بهارستان مشغول فیلمبرداری هستند که در این سکانس‌ها نابازیگران و سیاهی‌لشگرها جلوی دوربین حضور دارند.

 
شهاب حسینی، اشکان خطیبی و هستی مهدوی‌فر در کنار نیکی کریمی بازیگران فیلم سینمایی "روایت" هستند. سرمایه‌گذار این فیلم مهرداد مجیدی مدیرعامل شرکت "عصر نوین بی‌تا" است.

خاله تئاتر در "جدایی نادر از سیمین" بازی می‌کند

خاله تئاتر در "جدایی نادر از سیمین" بازی می‌کند  


شیرین یزدان‌بخش که دربین اهالی تئاتر به خاله معروف است در فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی مقابل دوربین می‌رود.
به گزارش خبرنگار مهر، شیرین یزدان‌بخش که با فیلم سینمایی "لطفا مزاحم نشوید" به کارگردانی محسن عبدالوهاب بازیگری را شروع کرده در دومین تجربه سینمایی‌اش در فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی بازی می‌کند.

پیش از این حضور شهاب حسینی و لیلا حاتمی در این فیلم قطعی شده است. "جدایی نادر از سیمین" داستان یک زوج است که در آستانه جدایی قرار دارند که نگه داری فرزندشان برای آنها مشکلات تازه‌ای را به وجود می آورد.

 

نمایش ویژه درباره الی در جشنواره فیلم لوکارنو


نمایش ویژه‌ «درباره الی» در جشنواره‌ فیلم «لوکارنو» 


جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «لوکارنو» 11 آگوست ـ 20 مرداد ماه ـ میزبان نمایش فیلم «درباره‌الی» به کارگردانی اصغر فرهادی می‌شود.
به گزارش ایسنا، جشنواره‌ فیلم «لوکارنو» که از 13 مرداد ماه در حال برگزاری است، یک نمایش ویژه‌ی برای فیلم «درباره‌الی» خواهد داشت.
اصغر فرهادی با فیلم «چهارشنبه‌سوری» در بخش مسابقه‌ «لوکارنو» نیز دو سال گذشته حضور داشت. جشنواره فیلم «لوکارنو» این روزها با داوری گلشیفته فراهانی و نمایش فیلم سینمایی «ماندوو» (خسته) به کارگردانی «ابراهیم سعیدی» در حال برگزاری است.
«درباره الی» طی چند وقت اخیر در جشنواره کلمبیا و فستیوال fsff در مونیخ به نمایش درآمد.
از جمله جوایز بین‌المللی فیلم «درباره الی» می‌توان به جایزه‌ی بهترین فیلم بلند جشنواره کرالا هندوستان، خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی در برلین برای اصغر فرهادی و «رابرت دنیرو» در جشنواره‌ی «ترابیکا» جایزه‌ی بهترین فیلم بلند را به فرهادی اهدا کرد وهمچنین جایزه‌ی نتپک (شبکه‌ی توسعه سینمای آسیا) جشنواره‌ی «بریسبان» استرالیا را دریافت کرد.
«درباره‌الی» در سی‌وسومین جشنواره فیلم هنگ‌کنگ، هشتمین جشنواره فیلم ترایبکا آمریکا،هفدهمین جشنواره «سینمای باز» بلژیک، بخش سینمای معاصر سی‌وپنجمین جشنواره سیاتل آمریکا،هشتمین جشنواره ترانسیلوانیا رومانی، چهل‌وچهارمین جشنواره‌ی کارلووی‌واری ‌چک، پنجاه‌وهشتمین جشنواره ملبورن استرالیا، پنجمین جشنواره‌ی تراورس سیتی آمریکا، «فئوکوکا» ژاپن، «دورو» پرتقال، «هلسینکی» فنلاند، و... به نمایش درآمده است.

حاتمی و معادی به فیلم فرهادی پیوستند

 
حاتمی و معادی به فیلم فرهادی پیوستند 

 
لیلا حاتمی و پیمان معادی در فیلم "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی بازی می‌کنند.پیش از این حضور شهاب حسینی و محمود کلاری نیز در ساخته جدید فرهادی، قطعی شده بود.
به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون پیش تولید این فیلم در حال انجام است و تاکنون حضور شهاب حسینی، لیلا حاتمی و پیمان معادی قطعی شده است. انتخاب بازیگران این پروژِه سینمایی همچنان ادامه دارد و مدیریت فیلمبرداری نیز برعهده محمود کلاری است.

 فیلم سینمایی داستان یک زوج است که در آستانه جدایی قرار دارند که نگه داری فرزندشان برای آنها مشکلات تازه‌ای را به وجود می آورد. "جدایی نادر از سیمین" شباهت های زیادی به کارهای قبلی این کارگردان  سینما دارد
این اولین همکاری لیلا حاتمی  با اصغر فرهادی است. البته معادی و حسینی پیش از این در "درباره الی" فیلم تحسین شده فرهادی  حضور داشتند. گفتنی است پیمان معادی قصد دارد به زودی ساخت فیلم سینمایی "برف روی کاجها" را به عنوان اولین تجربه کارگردانی خود پی بگیرد.