"برف روی شیروانی داغ" به ارشاد می رود

برای دریافت پروانه نمایش؛

"برف روی شیروانی داغ" به ارشاد می رود  

نسخه نهایی فیلم سینمایی "برف روی شیروانی داغ" به کارگردانی محمد هادی کریمی به زودی برای دریافت پروانه نمایش به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد تحویل داده می شود.

علی لدنی تهیه این پروژه در این باره به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایرن گفت: مراحل فنی فیلم سینمایی "برف روی شیروانی داغ" به تازگی به پایان رسیده و به زودی نسخه نهایی این اثر را برای دریافت پروانه نمایش به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می دهیم، به محض دریافت پروانه نمایش برای اکران عمومی فیلم اقدام می کنیم و امیدواریم "برف روی شیروانی داغ" در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کند.

"برف روی شیروانی داغ" در قالب اجتماعی ساخته شده است. داستان این فیلم درباره مرگ مشکوک شاعر مشهوری است که شب قبل از مرگ، اثری از او به جا می‌ماند که رمزگشایی از آن می‌تواند به بسیاری از سوال‌ها درباره زندگی و مرگ او پاسخ دهد.

شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، کوروش تهامی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان، فرخ نعمتی و هنگامه قاضیانی در "برف روی شیروانی داغ" بازی کرده اند.

شوق پرواز

هفته گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر توقف سریال شوق پرواز شنیده شد؛ تا جایی که خیلی‌ها نگران سرانجام این سریال شدند اما گویا با حل مشکلات مالی، تصویربرداری «شوق پرواز» تمام شده و هم‌اکنون مراحل پایانی تدوین این مجموعه داستانی انجام می‌شود. گروه سازنده نیز برای گرفتن سکانس‌های مربوط به خارج، در آینده نزدیک به یکی از کشورهای خارجی سفر خواهند کرد. 

 

 


ساخت سریال‌های جذاب درباره فرماندهان و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس مدت‌هاست که در دستور کار مدیران صداوسیما قرار گرفته است. در این میان شوق پرواز مطرح‌ترین سریالی است که زندگی افتخارآمیز شهید عباس بابایی را دستمایه کار قرار داده است.

آنچه برجذابیت این سریال می‌افزاید ترکیب بازیگرانی است که محبوبیت بالایی نزد مخاطبان سینمایی و تلویزیونی دارند. در مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» بازیگرانی مانند شهاب حسینی، کوروش تهامی، افسانه بایگان، ستاره اسکندری، محسن افشانی و‌ الهام حمیدی جلوی دوربین رفته‌اند.

کارگردانی این سریال را یدالله صمدی به عهده دارد. او از کارگردان‌های پیشکسوت سینمای ایران است که فیلم‌هایی را در ژانرهای کمدی، فولکلوریک، تاریخی و روان‌شناسی ساخته است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم اولین تجربه او در ژانر دفاع مقدس چطور از کار در می‌آید.

او در صحبت‌هایش همواره آرزو کرده است که در این سریال بتواند گوشه‌هایی از دلاوری‌های یکی از قهرمانان واقعی وطن را به تصویر بکشد.

تصویربرداری این سریال در لوکیشن‌های مختلفی همچون تهران، اصفهان، دزفول، بوشهر، امیدیه، اهواز، همدان، تبریز و... انجام شده است.

سریال شوق پرواز زندگی شهید بابایی‌ را در سه مقطع کودکی،‌ جوانی و بزرگسالی به تصویر می‌کشد. یعنی بخشی از تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی در این سریال ورق می‌خورد. آخرین اخبار درباره پروژه شوق پرواز این است که محسن روشنکار صداگذاری آن را آغاز کرده و با «محمدرضا علیقلی» نیز برای آهنگسازی کار، قرارداد بسته‌ شده است.

بنابراین گزارش، مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» به همت موسسه فرهنگی - هنری شاهد در 25 قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه 2 سیما ساخته می‌شود.

موسیقی شوق پرواز + کاندیدای منتقدان

علیقلی موسیقی "شوق پرواز" را می‌سازد  


محمدرضا علیقلی ساخت موسیقی مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" به کارگردانی یدالله صمدی را برعهده گرفت.
جواد نورزبیگی تهیه کننده این پروژه تلویزونی به خبرنگار مهر گفت: تدوین اولیه به پایان رسیده و محسن روشن مشغول صداگذاری کار است. تلاش می کنیم تا اواخر مهر ماه این مجموعه آماده نمایش شود. اما زمان پخش آن هنوز مشخص نشده است.

مجموعه شوق پرواز با  که به  زندگی شهید خلبان عباس بابایی می‌پردازد به همت مؤسسه فرهنگی هنری شاهد برای پخش از شبکه دو سیما ساخته و آماده می‌شود. فرهاد توحیدی، مهدی محمد نژادیان و حسین تراب ‌نژاد فیلمنامه شوق پرواز را بر پایه زندگی واقعی شهید عباس بابایی نوشته‌اند.  

 


 

* مقایسه کاندیدای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با کاندیدای جشنواره ۲۸ فیلم فجر   

 

*در بین کاندیداهای داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی فیلم «پرسه در مه» با نامزدی در 8 بخش در صدر فهرست قرار دارد. «پرسه در مه» در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر تنها در یک بخش اصلی و یک بخش فیلم‌های اول ودوم کاندیدای جایزه بود که بهرام توکلی توانست سیمرغ کارگردانی بهترین فیلم دوم را از آن خود کند

 

>>>‌ لینک

 

اناهیتا بدون هیچ مشکلی بعد از عید فطر اکران می شود

فیلم آناهیتا مشکلی برای اکران ندارد - اناهیتا بعد از عید فطر اکران می شود  


کارگردان فیلم سینمایی آناهیتا گفت: این اثر سینمایی مشکلی برای اکران ندارد و زمان نمایش عمومی این فیلم به زودی مشخص می‌شود. عزیزا... حمید نژاد در گفت وگو با ایرنا افزود: صحبت‌هایی که درباره توقیف فیلم سینمایی آناهیتا از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده صحت ندارد. وی افزود: این اثر سینمایی بدون هیچ مشکلی می‌تواند اکران شود وهم اکنون در انتظار مشخص شدن زمان اکران عمومی فیلم هستیم. فیلم سینمایی آناهیتا به کارگردانی عزیزا... حمید نژاد در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. همچنین محمد بانکی مدیر سپاهان فیلم که پخش «آناهیتا» را برعهده دارد در این ارتباط به مهر گفت: تلاش می‌کنیم این فیلم را برای بعد از عید فطر در شریط مناسبی اکران کنیم.
 

تاخیر در تولید فیلم روایت

رامین‌فر از همکاری با  نیکی کریمی انصراف داد  


ایرج رامین‌فر از همکاری در پروژه سینمایی "روایت" به کارگردانی نیکی کریمی انصراف داد.
رامین‌فر به خبرنگار مهر گفت: من و خانم کریمی قبلا توافق کرده بودیم که در پروژه‌ای به کارگردانی ایشان همکاری کنم، اما به دلیل مشکلاتی که در حوزه تهیه‌کنندگی پیش آمد تولید این فیلم سینمایی عقب افتاده و من نمی‌توانم در کنار این دوستان در "روایت" باشم.

این طراح صحنه و لباس باسابقه ادامه داد: در ماههای اخیر به دلیل بی‌نظمی‌هایی که در تولید پروژه‌های مختلف وجود داشته برنامه‌های کاری‌ام دستخوش تغییر شده، به جز فیلم "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی که زمانبندی و برنامه‌ریزی درستی داشت بقیه کارها با حاشیه‌هایی همراه بود، ترجیح می‌دهم از این به بعد برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای کارهایم داشته باشم.

 

مجموعه مستند «یک فیلم، یک تجربه» ماه رمضان روی آنتن می‌رود

مجموعه مستند «یک فیلم، یک تجربه» ماه رمضان روی آنتن می‌رود 


خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده مجموعه مستند «یک فیلم، یک تجربه» از پخش این مجموعه در ایا م ماه مبارک رمضان از شبکه چهار سیما خبر داد.

ناهید دل‌آگاه» تهیه‌کننده مجموعه مستند «یک فیلم، یک تجربه» گفت: این مجموعه از اول ماه مبارک رمضان از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
وی در ادامه افزود: هنوز ساعت پخش این مجموعه مشخص نشده است.
به گزارش فارس، در مجموعه مستند «یک فیلم، یک تجربه» فیلم‌های شاخص سینما و تلویزیون را بررسی شده است.  

 

*مستند فیلم سوپراستار ( تهمینه میلانی ) قرار است در سری جدید مجموعه یک فیلم یک تجربه پخش شود

گفتگوی بانی فیلم با شهاب حسینی


گفت‌وگو با شهاب حسینی به انگیزه پیشتازی در نظرخواهی «بانی فیلم»  


در لینک زیر بخوانید :  

  

مثل یک شطرنج باز ماهر 

نظر سنجی بانی فیلم

نتایج چهارمین نظرخواهی از خوانندگان بانی فیلم


گلزار عقب افتاد، پیشتازی بلامنازع شهاب حسینی!  

 

                            


چهارمین نظرخواهی بانی فیلم از خوانندگان روزنامه با این پرسش زیر همراه بود:
حضور کدام یک از بازیگران زیر موفقیت اقتصادی یک فیلم را تضمین می‌کند؟
1- محمدرضا فروتن 2- محمدرضا گلزار 3- امین حیایی 4- بهرام رادان 5- شهاب حسینی
از آغاز این نظرخواهی در روز هفدهم تیرماه، خوانندگان روزنامه به شکل گسترده‌ای در این نظرخواهی شرکت کردند که 44 درصد از آنان با انتخاب گزینه 5، به شهاب حسینی رأی دادند. برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، عقب افتادن محمدرضا گلزار از کورس رقابت و از دست دادن رده اول این نظرخواهی بود!
از دیگر نکات قابل اشاره، کسب رتبه سوم توسط امین حیایی است. بازیگری که مانند گلزار در بسیاری از آثار متعلق به سینمای گیشه حضوری فعال دارد.
مجموع نتایج این نظرخواهی در مدت 9 روز از آغاز آن به این شرح است.
شهاب حسینی با کسب 44 درصد آرا نفر اول است. محمدرضا گلزار با 28 درصد آرا نفر دوم این نظرخواهی است. امین حیایی با 3/11 درصد آرا سوم است.
بهرام رادان با کسب 5/10 درصد از آرا رتبه چهارم را دارد.
محمدرضا فروتن نیز با 9/5 درصد آرای خوانندگان سایت‌ بانی فیلم در رده پنجم این نظرخواهی قرار گرفته است.
گفتنی است، این نظرخواهی تا پایان تیرماه ادامه دارد و برای شرکت در آن می‌توانید به سایت بانی فیلم به نشانی
www. Bfilmnews.com مراجعه نمایید.

فایل تصویری/ مراسم بزرگداشت دومین سالروز درگذشت

گزارش زیبایی از مراسم بزرگداشت زنده یاد «خسرو شکیبایی» با سخنرانی جمشید مشایخی،  

 حمید سمندریان، آیدین آغداشلو٬ شهاب حسینی، مهران مدیری و...  

پخش شده (در دو بخش) از برنامه دو قدم مانده به صبح / از اینجا دانلود کنید و ببینید :  

 

لینک بخش ۱  

 

لینک بخش ۲

 

نامزدهای بهترین آثار جشنواره فجر از نگاه منتقدان معرفی شدند

نامزدهای بهترین آثار جشنواره فجر از نگاه منتقدان معرفی شدند  


نامزدهای بهترین آثار بیست‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به انتخاب داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اعلام کرد داوران این انجمن متشکل از محمود گبرلو، مهرزاد دانش، حسین گیتی، علی علایی، امیر قادری، حمید گرشاسبی و خسرو نقیبی نامزدهای دریافت تندیس را در 9 رشته، از میان فیلم‌های شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کردند.

برندگان نهایی تندیس بهترین‌های هر رشته در چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران که به زودی زمان برپایی آن اعلام می‌شود، معرفی خواهند شد. فهرست این نامزدها به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:  

نامزدهای بهترین فیلم  

1- به رنگ ارغوان (به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان)
2- پرسه در مه (به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی)
3- طهران، تهران (به تهیه‌کنندگی محمدعلی حسین‌نژاد)
4- کیفر (به تهیه‌کنندگی سعید سعدی)
5- هفت دقیقه تا پاییز (به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان)
 
نامزدهای بهترین کارگردانی

 
1- بهرام توکلی (پرسه در مه)
2- ابراهیم حاتمی‌کیا (به رنگ ارغوان)
3- حسن فتحی (کیفر)
4- عبدالرضا کاهانی (هیچ)
5- داریوش مهرجویی (اپیزود اول طهران، تهران)
 
نامزدهای بهترین فیلمنامه  

1- به رنگ ارغوان (نوشته ابراهیم حاتمی‌کیا)
2- پرسه در مه (نوشته بهرام توکلی)
3- کیفر (نوشته علیرضا نادری)
4- نفوذی (نوشته داود امیریان)
5- هفت دقیقه تا پاییز (نوشته محسن تنابنده)
 
نامزدهای بهترین بازیگر اول مرد  

1- شهاب حسینی (پرسه در مه)
2- مصطفی زمانی (آل)
3- حمید فرخ‌نژاد (به رنگ ارغوان)
4- حامد کمیلی (پسر آدم دختر حوا)
5- مهدی هاشمی (هیچ)
 
نامزدهای بهترین بازیگر اول زن  

1- مهناز افشار (طبقه سوم)
2- نگار جواهریان (طلا و مس)
3- لیلا حاتمی (پرسه در مه)
4- مریلا زارعی (کیفر)
5- فاطمه معتمد آریا (صد سال به این سال‌ها)
 
نامزدهای بهترین بازیگر مکمل مرد  

1- مهران احمدی (هیچ)
2- رضا بابک (به رنگ ارغوان)
3- حامد بهداد (کیمیا و خاک)
4- جمشید هاشم‌پور (کیفر)
5- هدایت هاشمی (لطفاً مزاحم نشوید)
 
نامزدهای بهترین بازیگر مکمل زن  

1- مرضیه برومند (هیچ)
2- پانته‌آ بهرام (هیچ)
3- نگار جواهریان (هیچ)
4- گلچهره سجادیه (حوالی اتوبان)
5- مهراوه شریفی‌نیا (پشت در خبری نیست)  

نامزدهای جایزه استفاده خلاقانه از فناوری‌های نوین  

1- تورج اصلانی (برای فیلمبرداری فیلم بدرود بغداد)
2- حامد ثابت (برای موسیقی فیلم پرسه در مه)
3- حمید خضوعی ابیانه (برای فیلمبرداری دو فیلم ملک سلیمان و پرسه در مه)
4- بهرام دهقانی (برای تدوین فیلم پرسه در مه)
5- فرشاد محمدی (برای فیلمبرداری دو فیلم آل و آناهیتا)
 
نامزدهای جایزه خلاقیت و استعداد درخشان  

1- سیاوش اسعدی (حوالی اتوبان) 

2 - مجید برزگر (فصل باران‌های موسمی)
3- بهرام بهرامیان (آل)
4- شبنم عرفی‌نژاد (پشت در خبری نیست)
5- مهدی نادری (بدرود بغداد)