فیلمبرداری «جدایی نادر از سیمین» در خیابان‌های تهران تمام شد

فیلم برداری «جدایی نادر از سیمین» در خیابان‌های تهران تمام شد

فیلم برداری «جدایی نادر از سیمین» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی شامگاه گذشته ـ 27 آبان ماه ـ در خیابان‌های تهران به پایان رسید.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طبق اعلام مشاور رسانه‌ای این فیلم؛ در آخرین سکانس سارینا فرهادی،پیمان معادی و لیلا حاتمی مقابل دوربین محمود کلاری رفتند تا با سپری شدن 74 جلسه فیلم‌برداری،«جدایی نادر از سیمین» به سرانجام برسد.

بیش از 50 درصد از تدوین همزمان فیلم توسط هایده صفی‌یاری انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

این فیلم با فیلمنامه، تهیه‌کنندگی و کارگردانی‌اصغر فرهادی از 5 شهریور ماه در تهران مقابل دوربین رفت.



                

عکس های بیشتر از فیلم جدایی نادر از سیمین را در سایت زیر ببنید :


                                                 جدایی نادر از سیمین

                                

          



از جمله عواملی که در پشت صحنه «جدایی نادر از سیمین»، اصغر فرهادی را برای ثبت روایت پنجمین ساخته سینمایی‌اش بعد از «درباره الی ...»همراهی کردند می‌توان به محمود کلاری به عنوان مدیر فیلمبرداری، مهرداد میرکیانی طراح چهره پردازی، کیوان مقدم طراح صحنه و لباس، محمود سماک باشی صدابردار، هایده صفی‌یاری تدوین‌گر، حمیدرضا قربانی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، مهدی لطیفی،مریم نراقی،یاسر قارونی دستیاران کارگردان، حسن مصطفوی،فاطمه ابوالقاسمی مدیران تولید، مریم نراقی منشی صحنه، حبیب مجیدی عکاس، منصور غضنفری و کاظم نامنی مدیران تدارکات و نگار اسکندرفر مجری طرح اشاره کرد. 



اخرین خبر از فیلم جدایی نادر از سیمین

فیلم جدایی نادر از سیمین که در سکوت خبری در حال فیلمبرداری  َاخرین فیلم اصغر فرهادی مرد پر حاشیه این روزهای سینمای ایران بعد از جنجال های جشن خانه سینما فیلمبرداری فیلمش را دوباره آغاز کرد و در سکوت خبری بخش اعظم جدایی نادر از سیمین را جلوی دوربین برد. فیلمبرداری سکانس های شهری فیلم به پایان رسیده و گروه برای ادامه کار و گرفتن آخرین پلان های فیلم راهی شمال کشور شده اند. فیلمبرداری این فیلم این هفته به پایان می رسد و بلافاصله تدوین -صداگزاری و ساخت موسیقی این فیلم آغاز خواهد شد.

اخرین اخبار از فیلم خانه پدری

اپیزود چهارم از «خانه پدری» تا پایان هفته به پایان می‌رسد تا فقط ساخت یک اپیزود از فیلم سینمایی کیانوش عیاری باقی بماند.

ناصر سهرابی، مشاور رسانه‌یی «خانه پدری» در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی روند ساخت فیلم جدید کیانوش عیاری گفت: این روزها و در اپیزود چهارم این فیلم، مهدی هاشمی مقابل دوربین رفته است و در اپیزود پنجم که آخرین بخش این فیلم است هم شهاب حسینی ایفای نقش خواهد کرد.

به گفته‌ی ‌وی لوکیشن این فیلم هم‌چنان خانه‌ی مؤتمن الاطباء خواهد بود.

روایت جالب شهاب حسینی از کافه نشینی و رستوران گردی

روایت جالب شهاب حسینی از کافه نشینی و رستوران گردی


شهاب حسینی بازیگر مطرح سینما وبازیگر فیلم درباره الی در یادداشتی که درروزنامه شرق منتشر کرده از کافه نشینی سخن گفته است .


 به گزارش پارس توریسم ،شهاب حسینی که چند هفته دیگر با فیلم آناهیتا عزیزالله حمید نژاد به سینماها می آید دریادداشت خود نوشته است : در میان انبوه سوالاتی که همواره در زندگی با آن روبه‌رو هستم، پیگیری برای دستیابی به پاسخ این پرسش که هر پدیده‌ای بر اساس کدام یک از نیازهای بشری به وجود آمده، قطعاً می‌تواند آگاهی‌‌بخش و دلچسب باشد. شاید سیر هر مسیری را آسان‌تر کند. روزی در فیلمی مستند درباره تاریخچه شهر پومپی شنیدم که این شهر در زمان خود که زندگی در آن جاری و ساری بوده، بیش از 800 رستوران داشته. تعجب کردم. همیشه فکر می‌کردم مراسم یا فرهنگ‌های متفاوتی مثل اعیاد یا مراسم مذهبی خاص در عهد باستان یا حتی جشن‌ها و مهمانی‌های خاص آن دوره تنها دلیل برای خوردن و نوشیدن مردم در کنار یکدیگر بوده. اما وقتی در مورد 800 رستوران شهر پومپی فکر کردم، با خودم گفتم کدام نیاز اجتماعی در آن زمان موجب پدید آمدن مکان‌هایی شده که انسان‌ها فارغ از مراسم یا مناسبات خاص و حتی فارغ از کار معاش روزانه، بنا به میل خود آنها را برای صرف غذا یا نوشیدنی انتخاب می‌کنند؟ آیا تنها نیاز به خوردن و نوشیدن انگیزه‌ای برای احداث این 800 رستوران و کافه بوده؟ یا دلیلی بسیار مهم‌تر؟ نیاز به داشتن ارتباط اجتماعی و گفت‌وگو و طرح و پردازش موضوعات انسانی در مکانی که انسان‌ها در آن مکان و زمان به خصوص، فارغ از هر کاری وقت خود را برای صرف غذا یا نوشیدنی اختصاص داده‌اند. پس آرامش معمول و موجود آن لحظه از زندگی، می‌تواند در برقراری بهترین شکل ارتباط اجتماعی مردم در قالب کار و امور اجتماعی، دوستی، مشارکت و حتی مسائل خانوادگی چون مذاکرات ازدواج و غیره نقش بسزایی ایفا کند ضمن اینکه این ارتباط، با نعمت‌های بی‌نهایت خداوند و خوش‌سلیقگی‌ صاحبان نظر در علم خوشمزه‌های جهان، می‌تواند شکلی دلپذیر، شیرین، لذتبخش و خوش‌خاطره و در نهایت سلامت و متعالی را به همراه داشته باشد. شنیدم که گفتند طرح بسیاری از کارها و گام‌های بزرگ برای پیشرفت و تعالی از پشت میزهای کوچک کافه‌ها و رستوران‌ها آغاز می‌شود. اساساً تعامل و گفت‌وگو نیاز مبرم هر جامعه‌ای است که شکل‌گیری فرهنگ مناسب استفاده از رستوران‌ و کافه می‌تواند در ایجاد بهترین و متمدنانه‌ترین شکل ارتباط انسانی موثر باشد و خب از آن سو طراحی و سلیقه کسانی که به این کار اشتغال دارند هم در جهت برقراری ارتباطی کاملاً انسانی و زیبا و محترم، اصولی و مهم باشد. در کشورهایی که این فرهنگ بسیار به چشم می‌خورد، مثلاً فرانسه، کافه‌ها چندان مکان‌هایی تفریحی به نظر نمی‌رسند بلکه بیشتر مکان‌هایی برای تنظیمات کارهای روزانه هستند. مردم بر اساس میزان علاقه و ارتباطی که با فضای مطلوب و مورد نظر خود برقرار می‌کنند، هر یک کافه‌ای را برای خود انتخاب کرده و معمولاً از مشتری‌های قدیمی و دائمی آنجا هستند. به این وسیله کافه جزء زندگی روزمره آنان و خاطره‌های شیرین و شاید تلخ‌شان باشد. به هر حال هر چه هست از زندگی جدا نیست. تاثیر این فرهنگ را هم در رشد اقتصادی و فرهنگ عمومی آن جوامع می‌توان مشاهده کرد. و شاید برای اندیشیدن به هر موضوعی چیزی بهتر از ردیابی فلسفه حضور آن نباشد. حال که بنده نیز به نوعی در حاشیه زندگی این کار را تجربه می‌کنم، امید به آن دارم که روزی شادی را از این بابت در عمق قلبم حس کنم که این مکان کوچک ناقابل، بانی بسیاری از تعاملات متعالی انسان‌های خوب و ارزشمند باشد که نتیجه آن حرکت‌های بزرگ و در نهایت چرخش چرخ هستی تا آنجا که به هر یک از ما محول شده و رضایت پروردگار بینا و شنواست.

توضیح شرق: کافه مورد نظر در لواسان، بلوار امام‌خمینی، خیابان هدیش، پاساژ هدیش قرار دارد با نام «کافه هنر»
 


نمایش فیلم "سوپراستار" در هند

نمایش فیلم "سوپراستار" در هند


فیلم سینمایی "سوپراستار" ساخته تهمینه میلانی در فوروم بین‌المللی سینمای نوین کلکته به نمایش در می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم سینمایی "سوپراستار" که پیش از این در رویدادهایی فرهنگی به مانند جشنواره فیلم منبر طلایی، جشنواره فیلم میل ولی، جشنواره فیلم سائوپائولو، جشنواره فیلم‌های ایرانی در مرکز جین سیسکل شیکاگو، موزه هنر آتلانتا، موزه هنرهای زیبای هیوستون و دانشگاه پرتوریا حضور یافته و جایزه ویژه هیئت داوران بخش معناگرای جشنواره فجر برای بازیگری و دو جایزه یازدهمین جشنواره فیلم داکا برای بازیگری و فیلمبرداری را از آن خود کرده، در فوروم کلکته که از 19 تا 26 آبان‌ماه امسال در کشور هندوستان برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.

جلسه نفد و بررسی فیلم اناهیتا

حمیدنژاد: هیچکدام فیلم‌هایم را با هم مقایسه نمی‌کنم

جلسه نقد و بررسی فیلم «آناهیتا» به کارگردانی عزیزالله حمید‌نژاد به همت مؤسسه نسل آفتاب در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این برنامه که اجرای آن را بهناز شیربانی برعهده داشت، علاوه بر عزیزالله حمیدنژاد، نرگس محمدی(بازیگر)، و سهیل سلیمانی(منتقد) نیز حضور داشتند.


/پوریا پورسرخ درنقش صورت زخمی/
حمیدنژاد همچنین درباره انتخاب میترا حجار، شهاب حسینی و پوریا پورسرخ برای بازی در آناهیتا، گفت :میترا حجار از نظر فیزیکی مناسب نقش بود و یکی از بهترین نقش‌های خود را دراین فیلم ارائه داده و با انتخاب پورسرخ در نقش یک صورت زخمی، خواستم تا او بازی و نقش متفاوتی ارائه دهد.

/بازی متفاوت شهاب حسینی/
کارگردان «آناهیتا» بازی شهاب حسینی در این فیلم را متفاوت خواند و گفت: شهاب حسینی نیز فیزیک و تیپ جدیدی ارائه داده ویکی از بازیهای متفاوت او در سینما دراین فیلم است .
حمیدنژاد در ادامه با اشاره به اینکه این فیلم بر اساس تحقیقات پرفسور ایموتو ساخته شده، گفت: این تحقیقات که بر اساس ده هزار آزمایش این پرفسور ژاپنی به دست آمده نشان می‌دهد که افکار انسان برروی مولکول‌های آب تأثیر دارد. در ایران پنج کتاب از ایشان چاپ شده و سمینارهای بسیاری برگزار کرده است.

/آناهیتا یک اسم سمبولیک است/
وی در پاسخ به سؤالی درباره انتخاب عنوان «آناهیتا» گفت: آناهیتا یک اسم سمبولیک است و در فرهنگ باستانی الهه و فرشته نگه دارنده آب‌ها است و چون فیلم درباره آب و مولکولهای آب است آن را انتخاب کردم.
حمید نژاد درباره مقایسه «اشک سرما» با فیلم «آناهیتا» گفت: هر کدام از این فیلم‌ها شیوه و فضای خاص و متفاوتی دارند و من هیچ موقع فیلم‌هایم را با هم قیاس نمی‌کنم.

فیلمبرداری "جدایی نادر از سیمین" پایان می‌گیرد

فیلمبرداری "جدایی نادر از سیمین" پایان می‌گیرد


فیلمبرداری فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی این هفته به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلمبرداری فیلم تازه  اصغر فرهادی این هفته تمام وتدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی شروع می‌شود. احتمالا محمدرضا دلپاک صداگذاری "جدایی نادر از سیمین" را انجام می‌دهد.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی‌اصغر شهبازی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی بازیگران این فیلم هستند.

اصغر فرهادی فیلم های سینمایی "رقص در غبار"، "شهر زیبا"، "چهارشنبه سوری" و "درباره الی" را در کارنامه دارد.
 

تصویربرداری بخش خارجی سریال "شوق پرواز" از زمستان آغاز می شود

دهقانی از آغاز فیلم برداری بخش خارجی مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" از فصل زمستان خبر داد.

ناصر دهقانی پوده رییس موسسه فرهنگی هنری شاهد با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: با جلسات برگزار شده مشکلات فنی کار از جمله روادید بازیگران حل شده ولی همچنان مشکلات مالی بر جای خود باقی است که در صورتی که این مشکلات نیز حل شود کار فیلم برداری بخش خارج از کشور این مجموعه تلویزیونی از فصل زمستان آغاز می شود.
وی افزود: اخباری که اخیرا برخی از خبرگزاری ها مبنی بر پخش این مجموعه تلویزیونی در فصل زمستان منتشر کرده اند درست نبوده زیرا کار فیلم برداری بخش خارج از این فصل آغاز می شود.
دهقانی پوده ادامه داد: موسسه فرهنگی هنری شاهد تهیه کننده و سرمایه گذار مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" بوده و اخباری که از طریق این موسسه منتشر می شود معتبر است.
رییس موسسه فرهنگی هنری شاهد خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی های اولیه قرار بود تا کار فیلم برداری بخش خارج این مجموعه تلویزیونی در کشور فرانسه انجام شود که باتوجه به حوادث و رویدادهای اخیر، این کشور از گزینه های مورد نظر حذف شد و هم اکنون در حال بررسی 3 کشور از جمله ارمنستان برای انجام مراحل فیلم برداری هستیم.
لازم به ذکر است که مجموعه تلویزیونی شوق پرواز با موضوع زندگی سرلشکر خلبان عباس بابایی به کارگردانی یدالله صمدی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در 25 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش از شبکه های تلویزیون تهیه و تولید می شود.

یادی از گذشته ها

عوامل برنامه اکسیژن زمستان 77 

 

 

 نوروز 78

  

با تشکر از خانوم مهربان که عکس هارو در اختیار ما گذاشتن.