ثبت قرار داد نمایش فیلم سوت پایان

حبیب کاوش به خبرنگار مهر گفت: امروز قرارداد فیلم های "زنان ونوسی، مردان مریخی" کاظم راست گفتار در گروه سینمایی آفریقا بعد از فیلم "اینجا بدون من" برای عید فطر و فیلم "سوت پایان" نیکی کریمی بعد از "ورود اقایان ممنوع" در گروه سینمایی قدس ثبت شد.


جدایی نادر از سیمین» هفتمین فیلم پرفروش هفته در سینماهای جهان

جدایی نادر از سیمین» هفتمین فیلم پرفروش هفته در سینماهای جهان

 فیلم ایرانی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی»، با 2 میلیون و 300 هزار دلار فروش، در رده هفتم از جدول فروش سینماهای جهان قرار گرفته است.

 به نقل از سایت سینمایی اسکرین دیلی، فیلم «جدایی نادر از سیمین» که از چهارشنبه گذشته در سینماهای کشور فرانسه به نمایش درآمده توانست با 2 میلیون و 300 هزار دلار فروش جایگاه هفتم از گیشه سینماهای جهان را به خود اختصاص دهد.
این فیلم با 30 درصد کاهش نسبت به اولین روز از اکران خود، طی سه روز تعطیلات آخر هفته، از مجموع 105 سانس، 700 هزار دلار فروش کرد.
این فیلم در فرانسه نیز به درخواست «نیکولاس سارکوزی»، ریاست جمهوری این کشور، برای او اکران ویژه شده است.
فیلم «جدایی نادر از سیمین» دو روز پیش نیز جایزه اول از جشنواره بین‌المللی فیلم سیدنی را نیز از آن خود کرد.

دانلود صحبت های شهاب حسینی در جشن منتقدان

لینک دانلود صحبت های شهاب حسینی در پنجمین جشن منتقدان سینمای ایران



                                                    لینک دانلود

افتخار دیگر فیلم جدایی نادر از سیمین در سیدنی +جشن خانه سینما

در رقابت با برنده‌ی نخل طلای کن،
«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم جشنواره‌ی سیدنی شد


«جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، بهترین فیلم جشنواره‌ی «سیدنی» شد.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس استرالیا(AAP)، جشنواره‌ی فیلم «سیدنی» که در بخش مسابقه‌اش میزبان دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده‌ی خرس طلای برلین و «درخت زندگی» برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی کن بود، در مراسم پایانی‌اش فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در رقابت با «درخت زندگی» به عنوان بهترین فیلم معرفی کرد.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی دوشنبه گذشته در بخش رقابتی جشنواره فیلم سیدنی به نمایش درآمد.

به نقل از سایت رسمی جشنواره هیئت داوران جشنواره به ریاست چن کایگه فیلمساز چینی دلیل اهدای این جایزه به "جدایی نادر از سیمین" را قدرت احساسی و شجاعت فیلمساز در نفوذ به عمق موضوع فیلم اعلام کرده اند.


جولی ریگ مدیر بخش سینمایی رادیو ای بی سی استرالیا ، سارا وات فیلمساز استرالیایی ، کری فاکس سینماگر استرالیایی و مارک هربرت تهیه کننده انگلیسی چن کایگه را در داوری فیلم ها و اهدای جایزه نقدی بهترین فیلم (به مبلغ 000/60 دلار استرالیا)  همراهی کردند.




فهرست اولیه فیلم‌های جشن سینمای ایران / تبریزی، مهرجویی , فرهادی و کیمیایی؛ نام‌های بزرگ در راه‌ هستند ...


                                                         لینک خبر



سارکوزی خواستار تماشای «جدایی نادر از سیمین» شد

همزمان با اکران عمومی در فرانسه،
سارکوزی خواستار تماشای «جدایی نادر از سیمین» شد   

رییس‌جمهوری فرانسه خواستار تماشای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در کاخ «الیزه» شد.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه Europe 1 همزمان با اکران عمومی جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در فرانسه اعلام کرد؛ دفتر ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» از توزیع‌کننده فیلم «جدایی نادر از سیمین» خواسته است تا یک نسخه از فیلم جدید «اصغر فرهادی» را به‌طور ویژه در اختیارش قرار بدهد.

رییس جمهوری فرانسه قصد دارد این فیلم را به‌همراه همسرش «کارلا برونی» به‌طور اختصاصی در سالن نمایش‌های کاخ «الیزه» تماشا کند.

شبکه یک اروپا نوشت: «این درخواست سارکوزی نشانه موفقیت فیلم فرهادی است که در جشنواره برلین موفق به کسب جایزه خرس طلا و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران شده است.»

براساس اعلام کمپانی پخش فیلم «ممنتو فیلمز»؛«جدایی نادر از سیمین» با تبلیغات بسیار گسترده در سطح کشور فرانسه از ـ 8 ژوئن ـ اکران خود را آغاز کرده است و در ظرف این مدت کوتاه رکورد فروش فیلم‌های اکران شده در فرانسه را شکسته است. این فیلم در فروش، بالاتر از فیلم‌های «برادران داردن» ـ برگزیده‌ی جشنواره کن ـ و فیلم آمریکایی «ایکس‌من» و فیلم وودی‌آلن قرار گرفته است.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

این فیلم که این روزها در بخش رقابتی جشنواره «سیدنی» به نمایش درآمده است، برای بخش «افق‌ها» جشنواره‌ی فیلم «کارلووی واری» دعوت شده است.

«جدایی نادر از سیمین» در ادامه‌ی اکران جهانی، روز 22 جولای (31 تیر) در سینماهای انگلیس به نمایش درخواهد آمد.

این فیلم که از روز 25 خرداد در بلژیک به‌روی پرده رفته است، از روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند، هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سوئیس و همچنین 14 جولای (4 تیرماه) در سینماهای آلمان نمایش خواهد داشت.

«جدایی نادر از سیمین» از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

گزارش و عکس های پنجمین جشن منتقدان سینمای ایران

شهاب حسینی زمانی که برای دریافت تندیس بهترین بازیگر مکمل مرد روی صحنه رفت گفت: عمو خسرو یادت بخیر. جایت سبز. برای اینکه ممکن است دیگر فرصتی دست ندهد تا روی سن حضور یابم می‌خواهم از‌اصغر فرهادی کمال تشکر را داشته باشم. چون نقشی را به من سپرد که خود من هم در پذیرفتنش تردید داشتم. این جایزه و جایزه سال پیش که دریافت کردم ارزشمندترین جوایزی است که از اهل قلم می‌گیرم.
 
علی علایی در ارتباط با صحبت‌های حسینی گفت: افرادی مثل شهاب حسینی مثل ورزشکاران سرمایه‌های مملکت هستند با بازی‌های جذاب و متفاوتی که حسینی امسال در فیلم‌های "جدایی نادر از سیمین"، " آفریقا" و "برف روی شیروانی داغ"انجام داده بود از او می خواهم که دوستانه این حرف را که قرار است بازیگری را کنار بگذارد پس بگیرد. چون ما اجازه نمی‌دهیم که اواین کار را انجام دهد. از او می خواهم که جلوی همه ما قول دهد که حضور حیرت‌انگیزش را روی پرده سینما ادامه می‌دهد. 

 



















لینک گزارش مراسم :


مهر


ایسنا

 

وبلاگ منتقدان


برگزیدگان پنجمین شب منتقدان سینمایی معرفی شدند

برگزیدگان پنجمین شب منتقدان سینمایی معرفی شدند




برگزیدگان پنجمین شب منتقدان سینمایی معرفی شدند و «مسعود کیمیایی» در بیست و دومین سال تولید فیلم «سرب» جایزه ویژه منتقدان را به دست آورد.


 پنجمین شب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران امشب با حضور جمع زیادی از سینماگران و اهالی رسانه و نقد، در ایوان شمس برپا شد.

بنابراین گزارش، در این جشن از «خسرو دهقان» پیشکسوت عرصه نقد، «مسعود کیمیایی» به مناسبت بیست و دومین سال تولید فیلم «سرب» قدردانی شد.
«عدنان عفراویان» بازیگر «باشو غریبه کوچک» نیز مورد تقدیر منتقدان قرار گرفت و در ادامه به برگزیدگان جشنواره فیلم فجر از سوی هفت داور این جشن، جوایزی به شرح اهدا شد.

بهترین فیلم: جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)
جایزه ویژه به: یه حبه قند (رضا میرکریمی) و اسب حیوان نجیبی است (سلیمان علی محمد)

بهترین کارگردانی: اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)
جایزه ویژه به: علیرضا داودنژاد (مرهم)

بهترین فیلمنامه: بهرام توکلی (اینجا بدون من)
دیپلم افتخار: امیر عربی (سعادت آباد)

بهترین بازیگر اول زن: ساره بیات (جدایی نادر از سیمین)
دیپلم افتخار: طناز طباطبایی (مرهم)

بهترین بازیگر اول مرد: پیمان معادی (جدایی نادر از سیمین)
دیپلم افتخار: رضا عطاران (اسب حیوان نجیبی است)

بهترین بازیگر مکمل زن: ریما رامین‌فر(یه حبه قند)
دیپلم افتخار: کبری حسن‌زاده (مرهم)

بهترین بازیگر مکمل مرد: شهاب حسینی (جدایی نادر از سیمین)
دیپلم افتخار: امیر آقایی (سعادت آباد)

بهترین فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه (یه حبه قند)

بهترین تدوین: هایده صفی‌یاری (جدایی نادر از سیمین)

بهترین موسیقی متن: حامد ثابت (اینجا بدون من)

جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه سینماگران جوان و فیلم اولی): هومن سیدی (آفریقا)

جایزه استفاده‌خلاقانه از دستاوردهای فنی: هدیش بیگدلی شاملو وعباس شوقی (جلوه‌های ویژه خیابان‌های آرام)

جایزه استاندارد در تهیه‌کنندگی: فرشته طائرپور (آینه‌های روبه‌رو)

** در حاشیه:
- در این مراسم «مسعود کیمیایی» که از داوران منتقد خواسته بود تا فیلمش مورد داوری قرار نگیرد، در بخش ویژه‌ای به مناسبت بیست و دومین سال تولید فیلم «سرب»، از سوی هوشنگ گلمکانی و سیروس الوند مورد تقدیر قرار گرفت.
الوند در این بخش به این نکته اشاره کرد که آثار کیمیایی، در عرصه سینمای ایران نقد فیلم را جدی‌ کرده است.
- کیمیایی جوایز «علیرضا داودنژاد» و «اصغر فرهادی» را به آنها اهدا کرد و در سخنانی، به تمجید از سینمای فرهادی و شخصیت او پرداخت.
- پیمان معادی، امیر آقایی و فرشته طائرپور از برندگان غایب شب منتقدان بودند.
- محمدمهدی عسگرپور سخنان تازه‌ای را در خصوص مسائل مبتلابه سینماگران مطرح کرد و عبدالرضا کاهانی، مشکلات سینما را ناشی از شیوه مدیریت موجود در معاونت سینمایی دانست.

پدیده ای به نام اصغر فرهادی!

موفقیت بسیار خوب برای سینمای ایران در فرانسه
پدیده ای به نام اصغر فرهادی!

محمد حقیقت - پاریس : نخستین اکران عمومی جهانی فیلم ( جدائی نادر از سیمین) از کشور فرانسه از روز 4 شنبه هشتم ماه جوئن آغاز شد که کمپانی ممنتو با تعداد 120 کپی که 30 کپی در پاریس و حومه و بقیه در شهرستانهاست روانه اکران کرد. مطبوعات عموما از فیلم به خوبی تقدیرکردند و مصاحبه های بسیاری با کارگردان ان در رسانه های گوناگون به چاپ رسید و حتی روزنامه معتبر لوموند در صفحه اول خود با چاپ عکسی از فیلم به تعریف از آن پرداخت.
پیش از این هم عکس فیلمهای عباس کیارستمی، جعفرپناهی، بهمن قبادی ، محمد حقیقت و...روی صفحه اول روزنامه لوموند چاپ شده بود اما چیزی که امروزه اصغر فرهادی را نسبت به دیگر همکاران ایرانی خود تبدیل به پدیده کرده اینکه تعداد تماشگران فرانسوی که در روز اول به دیدن این فیلم رفته اند برای یک فیلم ایرانی رکورد شکن است و این فیلم توانسته تعداد 5412 تماشاگر را در پاریس و 13500 نفر را در کل فرانسه به سینما ها بکشاند! و این تازگی دارد. -( جدائی نادر از سیمین) - که به نظر می آید اولین فیلم ایرانی باشد که ازسناریوی بسیار انسجام یافته و میزانسن اروپائی شسته رفته و بازی های عالی برخوردار است. موضوع آن به راحتی در همه جوامع رخ می دهد و در این فیلم به خاطر خوش ساخت بودنش همه را درگیر خود می کند - فرهادی با هوشمندی زوایای جامعه را زیر ذره بین می گذارد و ازسوئی هیچ تلاشی برای طرفداری از این یا ان پرسوناز به خرج نمی دهد و قضاوت را به عهده بیننده می گذارد.‌در جلسه پیش نمایش فیلم که سه شنبه شب در سالن بزرگ سینما به نمایش درآمد و درپایان آن جلسه بحث و گفتکو با کارگردان و بازیگران آن - لیلا حاتمی و بابک کریمی بود' جمعیت فراوانی حاضر بودند که بسیار آنها را تشویق کردند. اصغرفرهادی نیز با خوشرویی پاسخگوی سؤالات مخاطبان بود.
پخش کننده فرانسوی این فیلم هزینه حیرت اوری برای تبلیغات فیلم کرده که هیچ رهگذری درخیابانهای و متروهای پاریس نمی تواند بی توجه ازکنار پوسترهای فراوان و زیبای آن بگذرد. در عین حال در تمامی مطبوعات مهم فرانسه تبلیغات پوستر رنگی فیلم هم چاپ شده و با توجه به اینکه این فیلم داستانی با استیل محکم ساخته شده می توان انتظار داشت رکورد فروش تمام فیلمهای ایرانی که در فرانسه به اکران درآمده را پشت سر بگذارد - بنا به گفته ممنتو فیلم - قراراست از هفته آینده چندین سینمای دیگرهم به تعداد نمایش دهندگان این فیلم افزوده شود - بنا به عقیده کارشناسان برای بازگشت هزینه های تبلیغات و مخارج کپی ها و پرداخت حقوق رایت فیلم و غیره - باید حدود 400000 تماشاگر به سالنهای سینما بروند که دور از دسترس نیست. گفتنی است تا به امروز فیلم «سفر قندهار» با داشتن 300000 تماشاگر پرفروش ترین فیلم ایرانی و «گربه های ایرانی» با 250000 تماشاگر در فرانسه در رده دوم
قرار دارد.
هر هفته به طور متوسط در پاریس 15 فیلم جدید اکران می شوند .اما این هفته تنها ده فیلم اکران شده که در ضمن فیلمهائی که رقیبی برای فرهادی به حساب بیایند وجود نداشت. از هفته قبل هم دو فیلم از سامان سالور - چند کیلو خرما برای مراسم تدفین - و - ترانه تنهائی تهران - در یک سینما به نمایش عمومی درآمد ند که در روز اول هر دو فیلم مجموعا 64 تماشاگر داشت.


شهاب حسینی : تمامی قراردادهای کاری خود در سینما را منتشر می کنم

شهاب حسینی : تمامی قراردادهای کاری خود در سینما را منتشر می کنم


بازیگر فیلم سینمایی 'جدایی نادر از سیمین'، بالاترین رقم دستمزد فعالیت و بازیگری خود در سینما را 25 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قصد دارم تمام قراردادهای کاری خود در سینما را منتشر کنم.

    تمامی قراردادهای کاری خود در سینما را منتشر می کنم
'شهاب حسینی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به پرداختن بیش از حد برخی رسانه ها به دستمزد بازیگران اشاره کرد و افزود: برخی اقشار جامعه که اقلیت مردم را شامل می شوندبه جرات با ارقام میلیاردی سر و کار دارند و ادبیات این گروه در حسابرسی های مالی میلیاردی است. من درباره افرادی همچون بازیکنان فوتبال، تجار و افرادی که با نهادهای مختلف قراردادهای میلیاردی امضا می کنند، صحبت می کنم.
بازیگر فیلم 'سوپر استار' ادامه داد: چرا تاکنون کسی به میزان درآمد بازیکنان فوتبال، بنکداران طلا و حتی رستوران های زنجیره ای فست فود و ... اشاره نکرده است؟.

** بدنبال ورود به عمق بازی هستم
این بازیگر سینما افزود: به نظرم بزرگنمایی دستمزد بازیگران در جهت دور کردن اذهان عمومی از درآمد برخی گروهها در جامعه است، زیرا کار بازیگران از سوی مردم به وضوح دیده می شود و مقابل چشمان آنان قرار دارد.
حسینی همچنین به درآمد خود در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: من آدم ولخرجی نیستم و فردی خانواده دار هستم، با این حال پس از 15 سال توانستم صاحب یک منزل به صورت اقساطی شوم که همچنان هشت قسط از اقساط این منزل باقی مانده است.
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: معتقدم سیر حرکت انسان ها مشخص است و به میزانی که مفید هستند می توانند دستمزد داشته باشند.
بازیگر فیلم 'حوالی اتوبان' یادآور شد: باید بپذیریم بخشی از سینما را آثار تجاری و صرفا سرگرم کننده تشکیل می دهد و به هر حال این نوع آثار پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه هستند.
حسینی ادامه داد: ممکن است تماشاگر فقط بخواهد با دیدن یک اثر سینمایی لحظاتی را به دور از دغدغه های زندگی بخندد، این حق او است و ما نباید این امر را مورد نکوهش قرار دهیم.
وی افزود: بازیگرانی همچون 'محمدرضا گلزار' در حوزه کاری خود جز افراد شماره یک محسوب می شود و دغدغه های برخی بازیگران را ندارد. این بازیگر توانایی کشاندن تعداد بسیاری از تماشاگران را به سینما دارد و حقیقتا من هوش تجاری او را ندارم.
حسینی گفت: سعی می کنم وارد عمق بازی شوم و خیلی به خودم گیر می دهم و فرد سختگیری هستم، پس بدنبال کارهای می روم که روح خود را اغنا کنم.

** شهاب حسینی، فروش یک اثر سینمایی را تضمین نمی کند
وی گفت: دستمزد من مشخص است و این در حالی است که حضور من در هر اثری، فروش آن را تضمین نمی کند. من بازیگر پرفروشی نیستم اما وقتی محمدرضا گلزار می تواند در فروش تاثیرگذار باشد می تواند از این موضوع استفاده کند و دلیلی برای ایراد گرفتن به وی وجود ندارد.
حسینی ادامه داد: وقتی برای بازی در 'سوپراستار' با تخفیف پنج میلیون تومانی، 10 میلیون تومان گرفتم، تصور نمی کردم این فیلم بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته باشد و برای این امر دورخیز نکرده بودم.
وی به وضعیت بازیگران پیشکسوت سینمای ایران اشاره کرد و یادآور شد: چرا برخی بازیگران پیشکسوت امروز در شرایط دشواری به سر می برند و حتی عده ای از آنان از خانه سالمندان راهی دیار باقی می شوند؟ در صورتی که اگر درآمد این بازیگران متناسب زحمات آنان بود می توانستند در دوران پیری شرایط مساعدی را برای خود فراهم کنند.

** 25 میلیون بالاترین دستمزد شهاب حسینی
بازیگر فیلم سینمایی 'سوپراستار' تاکید کرد: واقعا برای ما مطلوب نیست که هر روز دستمزد بازیگران را مورد بررسی قرار دهیم و بدون هیچ علتی تلاش کنیم تا در این مورد بزرگنمایی کنیم.
حسینی گفت: تصمیم دارم، روزی تمام قراردادهای کاری خود را در سینما به چاپ برسانم تا همه دستمزدهای من را ببینند.
وی افزود: تا امروز بالاترین دستمزد من برای بازی در یک اثر سینمایی 25 میلیون تومان بوده است.
حسینی گفت: بالاترین دستمزد من در تلویزیون نیز مربوط به سریال 'شوق پرواز' است که علاوه بر بازیگر به عنوان تکنسین و مشاور کارگردان در نقش خود نیز بوده ام و در مجموع برای حضور در این سریال ماهیانه 30 میلیون تومان می گیرم که این دستمزد بزرگترین اتفاق مالی من در سال های اخیر بوده و به واسطه این اقدام، توانسته ام یک منزل قسطی برای خود تهیه کنم.
حسینی افزود: حقوق من و دیگر بازیگران بر اساس عرف، چیزی بیشتر از یک مهندس یا پزشک نیست ضمن آنکه ما با ذهنمان کار می کنیم و خانواده های ما نیز مجبورند خود را با شرایط کاری ما سازگار کنند.

** شرایط دشواری بر زندگی بازیگران حاکم است
وی ادامه داد: بازیگری یکی از مشاغلی است که ساعت کاری مشخص ندارد و شما نمی توانید در این حرفه برای آموزش، ورزش و مسایلی از این دست برای خود برنامه روزانه داشته باشید.
بازیگر فیلم سینمایی 'برف روی شیروانی داغ' گفت: خانواده شما نمی توانند برای فصول مختلف سال همچون تابستان برای مسافرت برنامه ریزی کنند زیرا برنامه کاری یک بازیگر مشخص نیست.
حسینی یادآور شد: شرایط دشوار بازیگری سبب می شود تا استحکام روابط در خانواده یک بازیگر کمرنگ شده و دامنه سو تفاهم ها افزایش یابد، از این رو حاشیه زندگی بازیگران زیاد و به لحاظ روحی خرد کننده است.
وی افزود: با این شرایط و دشواری های این کار برای راضی داشتن مخاطب مشکل پسند ایرانی، یک بازیگر تاثیرگذار اگر برای بازی در یک اثر سینمایی یک میلیارد تومان هم دستمزد بگیرد کم است.
بازیگر فیلم سینمایی 'غیرمنتظره' تاکید کرد: گرانترین بازیگر سینمای ایران چند درصد یک بازیگر هالیوودی دستمزد می گیرد؟ فرض کنیم به محمدرضا گلزار یک میلیارد تومان معادل یک میلیون دلار پرداخت کردیم این هزینه یک هفتاد و پنجم درآمد بازیگری همچون 'جانی دپ' و درصد ناچیزی از سوپراستارهای بالیوودی است.
به گفته حسینی،این در حالیست که بازیگران ایرانی به لحاظ کیفی به مراتب در سطح بالاتری نسبت به بازیگران بالیوودی قرار دارند.

** بازیگران می توانند خط فرهنگی یک جامعه را تغییر دهند
حسینی با اشاره به شرایط دشوار کاری بازیگران گفت: شرایط کاری ما خیلی به استانداردهای روز سینمای دنیا نزدیک نیست و برخی شرایط مساعد برای بازیگری برای ما وجود ندارد.
وی ادامه داد: بازیگر بیش از یک معدن اورانیوم می ارزد، زیرا تاثیر جهانی در عرصه فرهنگ دارد پس باید حفظ شود. مگر در یک جامعه چند درصد از انسان ها می توانند خلاقیت فرهنگی و هنری داشته باشند؟نویسندگان، شعرا و هنرمندان ما سرمایه های انسانی هستند و اگر از شرایط خوبی برخوردار نباشند یاس و فقر به آنان فشار می آورد و این یاس در قلم و آثار آنان نمود پیدا می کند.
بازیگر فیلم سینمایی 'درباره الی' با بیان اینکه شرایط دشواری را در زندگی خود تجربه کرده، یادآور شد: هر هنرمندی به میزان تاثیرگذاری درستی که در جامعه دارد باید بتواند دستمزد خوب بگیرد. همچنین بازیگری که بازی خالی از هنر دارد و دستمزد کلان می گیرد حق دریافت دستمزد نجومی ندارد.

** چرا بابت استفاده از تجربیات بازیگران پیشکسوت هزینه نکنیم؟
حسینی تاکید کرد: بازیگری همچون 'پرویز پرستویی' چرا نباید 200 میلیون تومان برای بازی در یک اثر سینمایی دستمزد دریافت کند؟ آیا حق 'جمشید مشایخی' و دیگر پیشکسوتان سینمای ایران نیست که در ازای در اختیار قرار دادن تجربیات خود در عرصه بازیگری، ماهیانه پنج تا 10 میلیون تومان دستمزد بگیرند؟
وی گفت: اغلب بازیگران پیشکسوت ما به دیار باقی می روند بدون اینکه ما از تجربیات آنان به درستی استفاده کرده باشیم.
به گفته حسینی، ثمره کار یک بازیگر، مقابل چشم مردم است، نمی تواند کلاه برداری کند چک بی محل بکشد زیرا جایی برای پنهان شدن ندارد.

** چند درصد از بازیگران سوار خودروهای یکصدمیلیونی می شوند؟
این بازیگر سینما در ادامه با گلایه از در نظرنگرفتن شرایط مساعد معیشتی برای بازیگران و اهالی فرهنگ و هنر گفت: قبل از خرید منزلم همانند دیگران تلاش کردم از وام مسکن استفاده کنم اما در نهایت به هیچ جایی نرسیدم و محلی برای حمایت از هنرمندان در این زمینه وجود نداشت.
حسینی ادامه داد: چرا نباید برای استادان دانشگاه ها، هنرمندان و اقشار تاثیرگذار جامعه چنین امکاناتی فراهم شود؟
این بازیگر افزود: چند درصد از بازیگران سوار خودرو های یک صد میلیونی هستند؟ بهتر است بررسی کنیم قالب این اتومبیل ها را چه کسانی سوار می شوند؟
وی ادامه داد: بهتر است بررسی کنیم ببینیم از قابل ساخت و فروش یک اثر سینمایی چقدر به تهیه کنندگان می رسد و اگر بازیگری همچون محمدرضا گلزار از قبال دستمزد یک میلیاردی خود دو میلیارد به تهیه کننده اش سود برساند چه اشکالی دارد؟
بازیگر فیلم سینمایی 'شمعی در باد' گفت: بدون شک همه بازیگران در حد و توان خود در امور خیریه مشارکت می کنند اما شرایط مالی گاهی اوقات این اجازه را از آنان سلب می کند.
حسینی افزود: از گذشته تا کنون در تلاش برای ایجاد یک مجتمع آموزشی فنی حرفه ای فرهنگی برای کودکان بی سرپرست بوده و هستم زیرا در میان این کودکان استعدادهایی درخشانی وجود دارد و متاسفانه شرایط مالی اجازه این کار را نمی دهد.
گفت وگو از: مرتضی رنجبران