مشکلات برطرف شد، عیاری برای پروانه نمایش «خانه پدری» اقدام کند

مشکلات برطرف شد، عیاری برای پروانه نمایش «خانه پدری» اقدام کند

سینماپرس- گروه سینما/ مدیرعامل موسسه «ناجی هنر» ضمن اشاره به توافق ضمنی با کیانوش عیاری عنوان داشته : عیاری اختیار تام دارد که پیگیر پروانه نمایش فیلم «خانه پدری» باشد با صدور پروانه نمایش فیلم ،ناجی هنر در مورد واگذاری سهم نیروی انتظامی به کیانوش عیاری و یا نگه داشتن آن تصمیم می گیرد.

سعید منتظرالمهدی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: همان طور که اعلام کردیم صلاحیت اکران یک فیلم در حوزه وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید آن ها برای اکران فیلم موافقت کنند. ما در خصوص این موضوع که با شریک خود، آقای کیانوش عیاری به چه نحوی عمل کنیم، به صورت ضمنی مشکل را حل کرده ایم و با صدور پروانه نمایش مشکلات فیلم برطرف می شود.

وی ادامه داد: کیانوش عیاری زحمت پیگیری پروانه نمایش «خانه پدری» را می کشد و این کارگردان می تواند با اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اصلاحات فیلم مذاکره و برای دریافت پروانه نمایش فیلم اقدام کند.

منتظرالمهدی در مورد مشکلات پروانه نمایش «خانه پدری» توضیح داد: یک سری نقاط قرمز در مورد فیلم از نگاه وزارت ارشاد وجود دارد که به دلیل این خط قرمزها تاکنون پروانه نمایش فیلم صادر نشده بود اما اکنون اگر وزارت ارشاد می گوید مجوز نمایش فیلم را صادر می کند، آقای عیاری می تواند برای دریافت پروانه نمایش اقدام کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما هیچ تصمیمی در مورد سهم خود از فیلم «خانه پدری» نمی گیریم و پس از صدور پروانه نمایش فیلم و با بازبینی آن تصمیم نهایی خود را اتخاذ می کنیم.

این در حالیست که علیرضا سجادپور؛ مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی 25 تیر ماه درباره اکران فیلم «خانه پدری» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفته بود: بحث توقیف «خانه پدری» مطرح نیست و موضوع اختلاف نظری میان مالک خصوصی و دولتی است که ما در این موضوع دخالتی نمی کنیم و هر گاه یک طرف از مالکین حق خود را به دیگری واگذار کند و یا این تهیه کنندگان توافقی برای اکران فیلم با یکدیگر انجام دهند ما آمادگی داریم که با انجام اصلاحات «خانه پدری» پروانه نمایش این فیلم را صادر کنیم.

وی در ادامه اظهار کرده بود: اصلاحات ما برای این فیلم فرقی نکرده است اما چند نکته در مورد این فیلم وجود دارد. اول این که اگر اصلاحات این فیلم در همان سال 89 انجام شده بود بدون مشکل در جشنواره فجر نمایش داده می شد اما در آن زمان اصلاحات از سوی تهیه کننده پذیرفته نشد و در چالش های بعدی مالک دولتی کار حتی با انجام اصلاحات تمایلی به اکران «خانه پدری» نداشت. اصلاحات 40 دقیقه ای شایعه است و این فیلم چند سکانس اصلاحات دارد اما از سال 89 تا به حال این اصلاحات تغییری نکرده است.

اسکاری که مردم با دل وقلب‌شان به یک فیلم می‌دهند

در اکران خصوصی فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» مطرح شد:

اسکاری که مردم با دل وقلب‌شان به یک فیلم می‌دهند

فیلم‌ سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» به کارگردانی منوچهر هادی در اکرانی خصوصی برای جمعی از سینماگران و پزشکان به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این برنامه که جمعه ـ 30 تیر ماه ـ در پردیس سینمایی «قلهک» برگزار شد،‌ جواد نوروزبیگی مشاور تهیه این فیلم با بیان اینکه «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با شرایط بسیار سختی ساخته شد‌، سخنانش را اینگونه ادامه داد: اما نگاه خیرخواهانه‌ای پشت فیلم بود و قرار بود در ابتدا یک سریال در خصوص پیوند اعضا باشد و در حالی که خوب جلو رفته بودیم اما در میان راه به مشکل برخوردیم و قرار شد کار سینمایی باشد.

در ادامه دکتر مسجدی ـ مدیرعامل جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایرانیان ـ در سخنانی با اشاره به روند شروع اهداء عضو در ایران اظهار کرد: این موضوع از پنج درصد اعلام رضایت به 90 درصد رسیده است و هنوز هم احتیاج فرهنگ سازی در این خصوص داریم که موثرترین زبان ،‌ زبان هنر است.

وی افزود: انتظار داریم صدا و سیما این فیلم را تبلیغ کند و وزارت ارشاد و سایر نهادها هم باید از این فیلم حمایت کنند. ضمن اینکه سردار کارگر هم از طرف نیروی انتظامی قول هرگونه همکاری را به ما داده است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریوی تاکید کرد: اگر با این فیلم پنج نوجوان به زندگی برگردند‌، بزرگترین پاداش است‌ و به اعتقاد من اسکاری است که مردم با دل و قلبشان به شما می‌دهند.

وی ادامه داد: «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» باید سریع به زبان‌های خارجی زیرنویس شود تا در کارگاه‌های مربوطه اهداء عضو در حدود 60 کشور دنیا به نمایش درآید.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با صرف شام در رستوران پردیس سینمایی «قلهک» همراه بود‌، حمید فرخ‌نژاد‌، محسن علی‌اکبری،‌ علی معلم‌، هوشنگ گلمکانی ،‌ منوچهر هادی، شهرام حقیقت دوست‌، مهراوه شریفی نیا‌، حبیب اسماعیلی‌، علی علایی،‌ کیوان کثیریان، آنا نعمتی ،‌ فرشته مهدی‌زاده‌، بهاره رهنما‌، فرهاد توحیدی‌، مسعود سلامی و سیدجمال ساداتیان حضور داشتند.

اکران خصوصی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»

اکران خصوصی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»

اکران خصوصی فیلم سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» به کارگردانی منوچهر هادی برگزار می‌شود.
به گزارش «بانی فیلم»، نمایش خصوصی این فیلم قرار است ساعت 18:30 روز جمعه در پردیس سینمایی قلهک برگزار شود. در این مراسم بازیگران، دست اندرکاران فیلم و جمعی از هنرمندان حضور خواهند داشت. در این فیلم به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی بازیگرانی چون آنا نعمتی، حمیدرضا پگاه، یکتا ناصر و شهاب حسینی ایفای نقش می‌کنند.
«یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» داستان زنی است که فقط سه روز فرصت دارد تا برای امری حیاتی رضایت شوهر سابقش را جلب کند.
 

«گفت‌وگوی تنهایی» تلویزیون با شهاب حسینی


«گفت‌وگوی تنهایی» تلویزیون با شهاب حسینی، مازیار فلاحی، رضا کیانیان و ...»

«گفت‌وگوی تنهایی» شبکه چهار سیما قرار است در ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی،‌ سینما،‌ تئاتر و تلویزیون به روی آنتن برود. در این برنامه هنرمندانی چون کمال تبریزی‌، مازیار فلاحی‌، شهاب حسینی،‌ رضا کیانیان و ... حضور دارند.

مهدی مینایی ـ تهیه‌کننده برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» ـ در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ با اعلام خبر بالا گفت: «گفت‌وگوی تنهایی» قرار است هر شب با یکی از هنرمندان مطرح کشور که برای مردم شخصیت‌های دوست داشتنی محسوب می‌شوند، یک گفت‌وگوی صمیمی و شیرین داشته باشد؛ قرار است با آنها یک گفت‌وگو از جنس دیگری داشته باشیم.

وی افزود: گفت‌وگوی تنهایی به شکل ضبطی تهیه شده است که مراحل پایانی‌اش را سپری می‌کند،. هنرمندان عرصه‌های سینما،‌ تئاتر‌، تلویزیون و موسیقی و شخصیت‌های فرهنگی همچون کمال تبریزی‌، پرویز پورحسینی،‌ پیمان قاسم‌خانی‌، ریما رامین‌فر،‌ ستاره اسکندری‌، هنگامه قاضیانی،‌ آریا عظیمی‌نژاد‌، مازیار فلاحی،‌ رضا کیانیان، شهاب حسینی‌، امین زندگانی،‌ پژمان بازغی،‌ سیامک انصاری‌، رضا یزدانی و خیلی‌های دیگر در این برنامه‌ حضور خواهند داشت و از نگاهشان به زندگی‌، کارهایی که تاکنون انجام داده‌اند و همه آنچه را که به هنرشان مربوط می‌شود صحبت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد:‌ برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» برخلاف سایر برنامه‌ها قرار است یک گفت‌وگوی متفاوت و خاصی را انجام دهد که برای بینندگان جذاب است.

مینایی در ادامه درباره‌ی ویژه برنامه‌های «گفت‌وگوی تنهایی» در شب‌های قدر، گفت:‌ در حال تدارک و برنامه‌ریزی برای تولید یکسری ویژه برنامه برای ایام لیالی قدر هستیم که به زودی مشخص می‌شوند.

همچنین وی درباره حضور هنرمندان در برنامه گفت‌وگوی تنهایی توضیح داد: علاوه بر هنرمندانی که نام بردم ما از بسیاری از افراد دیگر هم دعوت کردیم و دلمان می‌خواست در برنامه حضور داشته باشند اما به خاطر گرفتاری‌ها و مشغله‌های کاری نتوانستند دعوت ما را بپذیرند.

تهیه‌کننده برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» در پایان به ایسنا گفت: هدف ما از تولید چنین برنامه‌ای با حضور هنرمندان،‌ این است که یکسری مفاهیم با تجربیات اخلاقی همراه با حال و هوای روحانی خاصی از زبان هنرمندان که شخصیت‌های دوست داشتنی برای مردم هستند، بازگو شود و تمام این مسائل از زبان خود هنرمندان شنید شود.

به گزارش ایسنا، برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» به تهیه‌کنندگی مهدی مینایی برای پخش از شبکه چهار سیما در ایام ماه مبارک رمضان تهیه شده است. به گفته تهیه‌کننده ساعت پخش دقیق این برنامه هنوز مشخص نیست اما به احتمال قوی بعد از افطار به روی آنتن می‌رود.

شهاب حسینی در فیلم تلویزیونی (( به خاطره مونا ))

شهاب حسینی در فیلم تلویزیونی (( به خاطره مونا ))



نویسنده ای به نام مرتضی کوشایی بر اساس یک داستان واقعی فیلم‌نامه ای به نام "به خاطر مونا" را به نگارش درآورده و یکی از بازیگران این فیلم تلویزیونی وحید طالب لو دروازه بان پیشین استقلال است.

داستان این فیلم‌نامه بر اساس زندگی واقعی دختری 6 ساله است که به دلیل بیماری سرطان خون از دنیا رفته است. این دختر خردسال پیش از مرگ در آرزوی دیدار وحید طالب لو بود و در اتاق خود عکس های این دروازه بان را به دیوار زده بود.

نویسنده این فیلم‌نامه با نگارش داستان زندگی او قصد داشته آرزوی این کودک را بر آورده کند. به همین دلیل عوامل این فیلم از وحید طالب لو دعوت به عمل آوردند تا برای شادی روح این کودک در این فیلم تلویزیونی بازی کند. در این فیلم شهاب حسینی و فاطمه گودرزی هم حضور دارند.

پرسه در مه در شبکه خانگی

فیلم پرسه در مه سرانجام به شبکه خانگی رسید 



به همه دوستان توصیه می کنم این فیلم خاص و با بازی خاص شهاب حسینی در کنار لیلا حاتمی

نازنین ببینند .



«خانه پدری» را وزارت ارشاد توقیف کرده است

مدیر عامل مؤسسه ناجی هنر:
«خانه پدری» را وزارت ارشاد توقیف کرده است


گروه سینمای ایران- درحالی که چند روز پیش سردار کارگر معاون اجتماعی ناجا به انتقاد از فیلم «خانه پدری» پرداخته بود، دیروز مدیر عامل ناجی هنر حرف‌هایی زد که شاید به گشایشی برای حل شدن مشکل فیلم کیانوش عیاری بینجامد.
منتظر‌المهدی با اشاره به ممانعت وزارت ارشاد از نمایش فیلم «خانه پدری»، گفت: هر چند پخش فیلم کیانوش عیاری با اولویت‌های کنونی ما منافات دارد، اما نزدیک به دو سال است که وزارت ارشاد از اکران آن ممانعت کرده است.
مدیرعامل موسسه ناجی هنر در مورد وضعیت فیلم «خانه پدری» اظهار داشت: این‌که «خانه پدری» را ما توقیف کرده‌ایم صحیح نیست. هر چند پخش این فیلم با اولویت‌های کنونی ما منافات دارد، اما نزدیک به دو سال است که وزارت ارشاد از اکران آن ممانعت کرده و اجازه عرضه اثر در جشنواره و یا اکران خصوصی برای خبرنگاران را نیز نداده است.
وی در ادامه گفت: آنچه مسلم است به آقای کیانوش عیاری هم اعلام کردیم که در صورت اخذ مجوز اکران از سوی وزارت ارشاد ما منعی برای پخش آن نداریم و نهایتا نیز حاضریم سهم خود را واگذار نماییم.
منتظرالمهدی در ادامه گفت: ما معتقدیم که پخش یا عدم پخش هر فیلمی و هرگونه نظارت محتوایی جزء وظایف وزارت ارشاد است و ما نباید در آن دخالتی کنیم و شاهد آن نیز فیلم «خانه پدری» است که هر چند توسط خود ما تهیه شده ولی در اکرانش تابع نظرات ارشاد بوده‌ایم. بدیهی است تبعات پخش فیلم‌ها نیز به عهده وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است که امید است با به‌کارگیری نیروهای خبره و متعهد با تولیدات آثاری فاخر به توفیق بیشتر در انجام شکل‌دهی آثار رسانه‌ای که منجر به حفظ ارزش‌ها و معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه شئون امت شود.
پیش از این علیرضا سجادپور گفته بود «خانه پدری» با اعمال اصلاحیه‌های اداره نظارت و ارزشیابی می‌تواند اکران شود.
به گفته مدیرعامل اداره نظارت و ارزشیابی، «خانه پدری» دو صاحب دارد. یک صاحب دولتی(نیروی انتظامی) و یک صاحب خصوصی (کیانوش عیاری). صاحب دولتی خانه پدری معتقد است که این فیلم باید آرشیو شود و از ساخت آن نیز پشیمان شده است. شاید به نوعی صاحب و مالک این فیلم حق داشته باشد که فیلم را آرشیو کند. زیرا قانون مالکیت این اجازه را می‌دهد، اما مالک خصوصی این فیلم که در حال حاضر امکان خرید مهم بخش دولتی را ندارد، علاقه‌مند است که فیلم را با اصلاحاتی اکران کنند. سجادپور همچنین گفت: با انجام اصلاحات «خانه پدری» می‌تواند اکران عمومی شود.
 

توزیع «شب پر ستاره» و «پرسه در مه» در شبکه نمایش خانگی

توزیع «شب پر ستاره» و «پرسه در مه» در شبکه نمایش خانگی
گزارش تصویری «جشن حافظ» با نام «شب پرستاره» و فیلم سینمایی «پرسه در مه» در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شوند.

علی اسدزاده مدیرعامل موسسه «تصویرگستر پاسارگاد» در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره محصولات جدید این موسسه گفت: سه‌شنبه این هفته (13 تیرماه)،‌ مجموعه «شب پرستاره» که گزارش تصویری از جشن حافظ است و آقای معلم و مجموعه دنیای تصویر آن را برگزار می‌کنند، در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در طی دو هفته اخیر که تبلیغات این مجموعه آغاز شده است، علاقه‌مندان بسیاری با موسسه تماس می‌گیرند و خواستار توزیع هرچه سریعتر این مجموعه هستند. ما نیز تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا توزیع «شب پرستاره» هرچه بهتر انجام شود.

اسدزاده همچنین از توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «پرسه در مه» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این موسسه نام برد و بیان کرد: فیلم سینمایی «پرسه در مه» از جمله آثار آقای بهرام توکلی است که حدود دو سال قبل اکران شد اما هنوز به شبکه نمایش خانگی راه نیافته است. این خبر خوش را برای علاقه‌مندان این کارگردان جوان کشورمان دارم که «پرسه در مه» هفته آینده توسط این موسسه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

پرسه در مه در راه شبکه خانگی

دوستان بعد از مدت ها امروز پوستری منتشر شده که نوید میده که گویا فیلم پرسه در مه قراره طی چند هفته اینده در شبکه نمایش خانگی توزیع بشه ... امیدواریم .