«خانه پدری» را وزارت ارشاد توقیف کرده است

مدیر عامل مؤسسه ناجی هنر:
«خانه پدری» را وزارت ارشاد توقیف کرده است


گروه سینمای ایران- درحالی که چند روز پیش سردار کارگر معاون اجتماعی ناجا به انتقاد از فیلم «خانه پدری» پرداخته بود، دیروز مدیر عامل ناجی هنر حرف‌هایی زد که شاید به گشایشی برای حل شدن مشکل فیلم کیانوش عیاری بینجامد.
منتظر‌المهدی با اشاره به ممانعت وزارت ارشاد از نمایش فیلم «خانه پدری»، گفت: هر چند پخش فیلم کیانوش عیاری با اولویت‌های کنونی ما منافات دارد، اما نزدیک به دو سال است که وزارت ارشاد از اکران آن ممانعت کرده است.
مدیرعامل موسسه ناجی هنر در مورد وضعیت فیلم «خانه پدری» اظهار داشت: این‌که «خانه پدری» را ما توقیف کرده‌ایم صحیح نیست. هر چند پخش این فیلم با اولویت‌های کنونی ما منافات دارد، اما نزدیک به دو سال است که وزارت ارشاد از اکران آن ممانعت کرده و اجازه عرضه اثر در جشنواره و یا اکران خصوصی برای خبرنگاران را نیز نداده است.
وی در ادامه گفت: آنچه مسلم است به آقای کیانوش عیاری هم اعلام کردیم که در صورت اخذ مجوز اکران از سوی وزارت ارشاد ما منعی برای پخش آن نداریم و نهایتا نیز حاضریم سهم خود را واگذار نماییم.
منتظرالمهدی در ادامه گفت: ما معتقدیم که پخش یا عدم پخش هر فیلمی و هرگونه نظارت محتوایی جزء وظایف وزارت ارشاد است و ما نباید در آن دخالتی کنیم و شاهد آن نیز فیلم «خانه پدری» است که هر چند توسط خود ما تهیه شده ولی در اکرانش تابع نظرات ارشاد بوده‌ایم. بدیهی است تبعات پخش فیلم‌ها نیز به عهده وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است که امید است با به‌کارگیری نیروهای خبره و متعهد با تولیدات آثاری فاخر به توفیق بیشتر در انجام شکل‌دهی آثار رسانه‌ای که منجر به حفظ ارزش‌ها و معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه شئون امت شود.
پیش از این علیرضا سجادپور گفته بود «خانه پدری» با اعمال اصلاحیه‌های اداره نظارت و ارزشیابی می‌تواند اکران شود.
به گفته مدیرعامل اداره نظارت و ارزشیابی، «خانه پدری» دو صاحب دارد. یک صاحب دولتی(نیروی انتظامی) و یک صاحب خصوصی (کیانوش عیاری). صاحب دولتی خانه پدری معتقد است که این فیلم باید آرشیو شود و از ساخت آن نیز پشیمان شده است. شاید به نوعی صاحب و مالک این فیلم حق داشته باشد که فیلم را آرشیو کند. زیرا قانون مالکیت این اجازه را می‌دهد، اما مالک خصوصی این فیلم که در حال حاضر امکان خرید مهم بخش دولتی را ندارد، علاقه‌مند است که فیلم را با اصلاحاتی اکران کنند. سجادپور همچنین گفت: با انجام اصلاحات «خانه پدری» می‌تواند اکران عمومی شود.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد