مشکلات برطرف شد، عیاری برای پروانه نمایش «خانه پدری» اقدام کند

مشکلات برطرف شد، عیاری برای پروانه نمایش «خانه پدری» اقدام کند

سینماپرس- گروه سینما/ مدیرعامل موسسه «ناجی هنر» ضمن اشاره به توافق ضمنی با کیانوش عیاری عنوان داشته : عیاری اختیار تام دارد که پیگیر پروانه نمایش فیلم «خانه پدری» باشد با صدور پروانه نمایش فیلم ،ناجی هنر در مورد واگذاری سهم نیروی انتظامی به کیانوش عیاری و یا نگه داشتن آن تصمیم می گیرد.

سعید منتظرالمهدی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: همان طور که اعلام کردیم صلاحیت اکران یک فیلم در حوزه وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید آن ها برای اکران فیلم موافقت کنند. ما در خصوص این موضوع که با شریک خود، آقای کیانوش عیاری به چه نحوی عمل کنیم، به صورت ضمنی مشکل را حل کرده ایم و با صدور پروانه نمایش مشکلات فیلم برطرف می شود.

وی ادامه داد: کیانوش عیاری زحمت پیگیری پروانه نمایش «خانه پدری» را می کشد و این کارگردان می تواند با اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اصلاحات فیلم مذاکره و برای دریافت پروانه نمایش فیلم اقدام کند.

منتظرالمهدی در مورد مشکلات پروانه نمایش «خانه پدری» توضیح داد: یک سری نقاط قرمز در مورد فیلم از نگاه وزارت ارشاد وجود دارد که به دلیل این خط قرمزها تاکنون پروانه نمایش فیلم صادر نشده بود اما اکنون اگر وزارت ارشاد می گوید مجوز نمایش فیلم را صادر می کند، آقای عیاری می تواند برای دریافت پروانه نمایش اقدام کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما هیچ تصمیمی در مورد سهم خود از فیلم «خانه پدری» نمی گیریم و پس از صدور پروانه نمایش فیلم و با بازبینی آن تصمیم نهایی خود را اتخاذ می کنیم.

این در حالیست که علیرضا سجادپور؛ مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی 25 تیر ماه درباره اکران فیلم «خانه پدری» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفته بود: بحث توقیف «خانه پدری» مطرح نیست و موضوع اختلاف نظری میان مالک خصوصی و دولتی است که ما در این موضوع دخالتی نمی کنیم و هر گاه یک طرف از مالکین حق خود را به دیگری واگذار کند و یا این تهیه کنندگان توافقی برای اکران فیلم با یکدیگر انجام دهند ما آمادگی داریم که با انجام اصلاحات «خانه پدری» پروانه نمایش این فیلم را صادر کنیم.

وی در ادامه اظهار کرده بود: اصلاحات ما برای این فیلم فرقی نکرده است اما چند نکته در مورد این فیلم وجود دارد. اول این که اگر اصلاحات این فیلم در همان سال 89 انجام شده بود بدون مشکل در جشنواره فجر نمایش داده می شد اما در آن زمان اصلاحات از سوی تهیه کننده پذیرفته نشد و در چالش های بعدی مالک دولتی کار حتی با انجام اصلاحات تمایلی به اکران «خانه پدری» نداشت. اصلاحات 40 دقیقه ای شایعه است و این فیلم چند سکانس اصلاحات دارد اما از سال 89 تا به حال این اصلاحات تغییری نکرده است.