جلسه نفد و بررسی فیلم اناهیتا

حمیدنژاد: هیچکدام فیلم‌هایم را با هم مقایسه نمی‌کنم

جلسه نقد و بررسی فیلم «آناهیتا» به کارگردانی عزیزالله حمید‌نژاد به همت مؤسسه نسل آفتاب در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این برنامه که اجرای آن را بهناز شیربانی برعهده داشت، علاوه بر عزیزالله حمیدنژاد، نرگس محمدی(بازیگر)، و سهیل سلیمانی(منتقد) نیز حضور داشتند.


/پوریا پورسرخ درنقش صورت زخمی/
حمیدنژاد همچنین درباره انتخاب میترا حجار، شهاب حسینی و پوریا پورسرخ برای بازی در آناهیتا، گفت :میترا حجار از نظر فیزیکی مناسب نقش بود و یکی از بهترین نقش‌های خود را دراین فیلم ارائه داده و با انتخاب پورسرخ در نقش یک صورت زخمی، خواستم تا او بازی و نقش متفاوتی ارائه دهد.

/بازی متفاوت شهاب حسینی/
کارگردان «آناهیتا» بازی شهاب حسینی در این فیلم را متفاوت خواند و گفت: شهاب حسینی نیز فیزیک و تیپ جدیدی ارائه داده ویکی از بازیهای متفاوت او در سینما دراین فیلم است .
حمیدنژاد در ادامه با اشاره به اینکه این فیلم بر اساس تحقیقات پرفسور ایموتو ساخته شده، گفت: این تحقیقات که بر اساس ده هزار آزمایش این پرفسور ژاپنی به دست آمده نشان می‌دهد که افکار انسان برروی مولکول‌های آب تأثیر دارد. در ایران پنج کتاب از ایشان چاپ شده و سمینارهای بسیاری برگزار کرده است.

/آناهیتا یک اسم سمبولیک است/
وی در پاسخ به سؤالی درباره انتخاب عنوان «آناهیتا» گفت: آناهیتا یک اسم سمبولیک است و در فرهنگ باستانی الهه و فرشته نگه دارنده آب‌ها است و چون فیلم درباره آب و مولکولهای آب است آن را انتخاب کردم.
حمید نژاد درباره مقایسه «اشک سرما» با فیلم «آناهیتا» گفت: هر کدام از این فیلم‌ها شیوه و فضای خاص و متفاوتی دارند و من هیچ موقع فیلم‌هایم را با هم قیاس نمی‌کنم.