فیلمنامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» برگزیده منتقدان لس‌آنجلس

انجمن منتقدان لس‌آنجلس فیلمنامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» را انتخاب کرد   

فیلمنامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» نوشته‌ی اصغر فرهادی از سوی انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس به عنوان بهترین فیلمنامه‌ی سال ‌٢٠١١ شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) برگزیدگان این دوره‌ی خود را در حالی معرفی کرد که فیلم اصغر فرهادی در کنار آثاری چون «درخت زندگی»، «کمک» و «فرزندان» قرار گرفت.

«جدایی نادر از سیمین» فیلم تحسین‌شده‌ی اصغر فرهادی توانست جایزه‌ی بخش بهترین فیلمنامه‌ی انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس ‌٢٠١١ را به دست آورد.

در این بخش «پین» و «نت فاکسن» به همراه «جیم راش» برای نوشتن «فرزندان» دومین انتخاب منتقدان لس آنجلسی بودند.

ساخته‌ی جدید اصغر فرهادی این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسکار ‌٢٠١٢ را بالا برده است.

برنده‌ی جایزه‌ی خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ی برلین از هفته‌ی گذشته تاکنون برنده‌ی چندین جایزه‌ی جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی سال است.

«جدایی نادر از سیمین» که اخیرا در جوایز سالانه‌ی آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال ‌٢٠١١ شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی داشته و درحال حاضر در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در آستانه‌ی اکران عمومی در نروژ و پرتغال است.