«شوق پرواز» با بازی حرفه‌ای شهاب حسینی، ماندگار است

شیخ‌حائری: «شوق پرواز» با بازی حرفه‌ای شهاب حسینی، ماندگار است

خبرگزاری فارس: یک منتقد با بیان این که «شوق پرواز» هر چه جلو می‌رود بهتر و روان‌تر می‌شود، گفت: بازی فراموش نشدنی «شهاب حسینی» در این سریال باعث می‌شود تا با قاطعیت بگوییم هیچ بازیگر دیگری نمی‌توانست اینقدر مسلط در این نقش بازی کند.
خبرگزاری فارس: شیخ‌حائری: «شوق پرواز» با بازی حرفه‌ای شهاب حسینی، ماندگار است

«حسن شیخ‌حائری» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس در مورد سریال «شوق پرواز» ساخته یدالله صمدی، اظهار داشت: بازی فراموش نشدنی «شهاب حسینی» در این سریال باعث می‌شود تا با قاطعیت بگوییم هیچ بازیگر دیگری نمی‌توانست اینقدر مسلط در این نقش بازی کند و البته در این بحث از کارگردانی تاثیرگذار «یدالله صمدی» و همراهی او در بازنویسی فیلمنامه در کنار موسیقی شنیدنی «محمدرضا علیقلی» نیز نمی‌توان غافل بود.
 وی در ادامه افزود: عبارت «عباس عزیز عاشقانه‌ای سروده‌ایم تقدیم به تو» در ابتدای تیتراژ، مخاطب را جذب می‌کند تا با عاشقانه سروده شده همراهی کند اما ادامه  تیتراژ چندان جذاب نیست و یک حرکت خطی روی ابر دارد که به تکرار می‌رسد و نوآوری خاصی هم در آن دیده نمی‌شود.
نویسنده کتاب «او ...» در ادامه بیان داشت: به نظر می‌رسد حضور «فرهاد توحیدی» در راس فیلمنامه‌نویسی این اثر و همراهی «حسین تراب‌نژاد» و «مهدی محمدنژادیان» به عنوان دیگر نویسندگان در یک فعالیت تیمی و مشترک باعث شده تا داستان اصلی با چفت و بستی عالی به داستان‌های فرعی متصل باشد.
این منتقد در ادامه به فارس، گفت: سریال «شوق پرواز» اگر چه شروع خوب، گیرا و جذابی ندارد اما در ادامه، مخاطب را با خود همراه می‌کند و هر چه به جلو می‌رود بهتر و روان‌تر می‌شود. بنابر این در تولیدات بعدی نباید فراموش کرد که شروع جذاب‌تر و ایجاد نوآوری در ورود به داستان نقش بارزی در جذب مخاطبان بیشتر خواهد داشت.
شیخ‌حائری تصریح کرد: با تاکید می‌توان گفت یکی از دلائل موفقیت مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز»، همراهی و همدلی خانواده «شهید بابائی» در ساخت این سریال است تا جائی که فرزندان آن شهید بزرگوار هم برای ایفای نقش در سریال مجاب شده‌اند. البته وقتی می‌شنویم که این سریال هم با ممیزی‌هایی دست به گریبان بوده است واقعا نمی‌دانیم چگونه باید هنرمندان را برای ورود به این عرصه‌ها تشویق کرد!‍
این منتقد و روزنامه‌نگار در ادامه افزود: استفاده از کرم ابریشم در داستان و همی‌نطور پرداختن به داستان‌های موازی، تمهید خوبیست برای عدم افت ریتم اثر و همینطور توجه به این نکته که هر فردی می‌تواند یک «عباس بابائی» دیگر باشد چرا که شهدای عزیز ما هم انسان‌هایی مثل ما بودند اما با احساس مسوولیت بیشتر و اخلاص بالاتر که نشان می‌دهد دست نیافتنی نیستند.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در ادامه اظهار داشت: سریال «شوق پرواز» به وضوح بیانگر کوتاهی، قصور و تقصیر ما در سال‌های متمادی تاریخ کشور و بویژه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه ساخت فیلم و سریال درباره بزرگان این سرزمین است. هم کوتاهی مخاطبان در عدم درخواست و نبود تقاضا، هم کوتاهی هنرمندان و بویژه فیلمنامه‌نویسان در نپرداختن به این موضوعات و هم کوتاهی و تقصیر مسوولان در عدم برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی بستر مناسب برای خلق این آثار.
«حسن شیخ‌حائری» در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اکنون می‌توان گفت رسانه ملی در باکس پخش جمعه شب خود از شبکه یک سیما به سطحی از کیفیت رسیده است که پس از پخش مجموعه‌های ماندگاری مانند: «مختارنامه» و «شوق پرواز»، هر سریال یا فیلمی را در این ساعت پخش نکند و برای انتخاب سریال بعدی با وسواس و دقت بیشتری عمل شود تا این سطح کیفی تولید انشاء الله به سایر تولیدات نیز سرایت کند. همچنین لازم می‌بود درباره زمان مناسب برای چند نوبت تکرار این مجموعه نیز مانند سریال «مختارنامه» فکری می‌شد تا علاقه‌مندان، قسمت‌های مختلف این مجموعه را از دست نمی‌دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد