نظر امین تارخ در مورد بازی بازیگران جدایی نادر از سیمین

امین تارخ دیشب در مراسم اولین شب تهیه کنندگان سینمای ایران متنی را در مورد بازی بازیگران فیلم های جشنواره 29 فجر خواند که بخشی از ان که مربوط به فیلم جدایی نادر از سیمین می شود را در زیر بخوانید :


لیلا حاتمی
بیرحمی است چنانچه نگوییم لیلا حاتمی به نسل خود حساسیت آموخت و مسئولیت، هنرمندی که زندگی را از طریق نمایش به زیبایی ارایه کرد، او وارث عشقی است که پدر به سینمای ایران بخشید. زنده باد، یاد آن زنده یاد که یادگاری از خود به جای گذاشت که تا جان در بدن داریم قدر او می‌دانیم. او که پیچیدگی شخصیت را با ظرافیتی هنرمندانه و عشقی فراوان به دل و جان تماشاگر نشاند، در سعادت آباد خوش درخشید اما در جدایی نادر از سیمین بسیار حساس‌تر پر وسواس‌تر و عاشق‌تر می‌نمود، عشق به بازیگری تا آنجا که بغض او بغض بیننده را بواقع می‌تراکند. یک بازی سراسر زندگی و نمایش، که کار بازیگر اینست.


لیلا را گفتیم


اما شهاب. شهاب حسینی، او چون شهاب آمد و می‌رفت که شهاب گونه نیز برود اما الحق از سر هوشی سرشار و دلی پاک نه فقط شانس، چرخشی کرد تا ستاره باشد و ستاره بماند و با ظرافتی خلاقانه درکی عمیق و شناختی صحیح از شخصیت، ماندگاری خویش، تضمین کند.


پیمان معادی، ظاهرا میل به کارگردانی دارد اما یادگاری خوش از خود بجای گذاشت، باور پذیر، خلاق، با صدا و بیانی در خور هنرپیشه‌ای حرفه‌ای.


ساره بیات چنان می‌نمود که تصمیم گرفته شخصیت را به باور بنشاند، هر گاه خواست باور کردیم و هر گاه تصمیم گرفت دروغگو یافتمیش و آنگاه که باید، اشکمان را در آورد و هر گاه خواست صادق دیدمش و به ما آموخت که هر آدمی، راستگوی صرف نیست شاید که گاه، به مصلحت دروغ بگوید و گاه به مصلحت، راست، پیچیدگی دارد در عین سادگی و این همه به زیبایی تمام در بازی او نمایان بود.


سارینا فرهادی،‌با سن و سالی اندک کوهی از احساس و درک و شعور را نمایش داد.


و یا سهی بانو ذوالقدر که نقشی کمرنگ داشت اما باور پذیر می‌نمود و متمرکز.

مراسم شب تهیه کنندگان + جشنواره فیلم شهر + جدایی نادر از سیمین

راهیابی «جدایی نادر از سیمین» به بخش رقابتی جشنواره‌ی سیدنی   

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی به بخش رقابتی جشنواره فیلم سیدنی راه یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ برگزارکنندگان جشنواره فیلم سیدنی امروز (چهارشنبه) فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی این فستیوال را با حضور برنده خرس طلای جشنواره برلین اعلام کردند.

در بخش رقابتی فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه 60 هزار دلاری بهترین فیلم بخش رقابتی است.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران از جشنواره‌ برلین تابستان امسال در کشورهای بلژیک، هلند، سوئیس، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان نمایش خواهد یافت.

 



نشان عالی برای میرکریمی، فرهادی، میری و داودنژاد          


در بخشی از مراسم، «امین تارخ» با قرائت متنی از بازی برخی بازیگران تمجید کرد.


در این متن از بازی بازیگرانی چون رضا عطاران، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، حسین یاری، امیر آقایی، شهاب حسینی، پیمان معادی،‌ ساره بیات، سارینا فرهادی، سعید پورصمیمی، رضا کیانیان، اصغر همت، نگار جواهریان، مهتاب کرامتی، احمد مهران‌فر، صابر ابر و حبیب رضایی تعریف و تمجید شد.
تارخ در این متن به بازی روان طناز طباطبایی، رضا داوودنژاد و مادربزرگ‌های فیلم مرهم اشاره کرد و از فاطمه معتمد آریا، ‌مهدی هاشمی، رضا کیانیان، گلچهره سجادیه، عزت‌الله انتظامی و خسرو شکیبایی یاد کرد.




اسامی 27 فیلم سینمایی بخش مسابقه جشنواره فیلم شهر اعلام شد


*شهاب حسینی با 4 فیلم در جشنواره فیلم شهر


اسامی 27 اثر بلند سینمایی حاضر در بخش رقابتی چهارمین جشنواره فیلم شهر از سوی دبیرخانه چهارمین جشنواره فیلم شهر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم های سینمایی "گزارش یک جشن" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ،  "لطفا مزاحم نشوید" اثر محسن عبدالوهاب، "مرهم" به کارگردانی علیرضا داوود نژاد ،"ملاقات" اثری مشترک از شاپور قریب ، عباس رافعی و هادی مقدم دوست، "ورود آقایان ممنوع" به کارگردانی رامبد جوان ،"هفت دقیقه تا پاییز" به کارگردانی علیرضا امینی و "یه حبه قند" به کارگردانی رضا میرکریمی از جمله آثار حاضر در بخش رقابتی فیلم های بلند سینمایی در چهارمین جشنواره فیلم شهر هستند.

پیش از این فیلم های "سیزده 59 "به کارگردانی سامان سالور، "اسب حیوان نجیبی است"، کاری از عبدالرضا کاهانی "آتشکار" به کارگردانی محسن امیریوسفی، "آقایوسف" اثر دکتر علی رفیعی، "آلزایمر" به کارگردانی احمدرضا معتمدی، "آینه های روبرو" اثر نگار آذربایجانی، "بیداری رویاها" به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی و "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی اعلام شده بود.

همچنین فیلم های "حوالی اتوبان" به کارگردانی سیاوش اسعدی "سعادت آباد" و "کتاب قانون" آثاری از مازیار میری، "سوپراستار" کاری از تهمینه میلانی، "سوت پایان" به کارگردانی نیکی کریمی، "طبقه سوم" اثر بیژن میرباقری ،"طلا و مس" به کارگردانی همایون اسعدیان، "طهران تهران" اثری مشترک از داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور، "فصل باران های موسمی" به کارگردانی مجید برزگر، "قصه پریا" اثر فریدون جیرانی و "اینجا بدون من" کاری از بهرام توکلی به عنوان آثار رقابتی این بخش اعلام شده بود.

عزت اله انتظامی، امین تارخ، ناصر عنصری، اکبر نبوی، محمد بزرگ نیا، واروژ کریم مسیحی و مجتبی راعی داوری آثار مذکور را در این بخش برعهده دارند.

چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد شهری انسانی برای انسان شهری از 18 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و گیلان برگزار می شود.


 






عکس متین حیدرنیا با شهاب حسینی + نقد مستند همسفران الی


               





استقلال در بازنمایی
فرهنگ > سینما  - مهرزاد دانش


چهارشنبه 14 اردیبهشت، فیلم مستند «همسفران» ساخته مشترک حمید قربانی و مریم نراقی، در یک تک‌سئانس در سینما آزادی اکران شد. این مستند، مروری بر موقعیت‌ها و اتفاقات و فضای پشت صحنه فیلم سینمایی «درباره الی...» است و سازندگان آن نیز جزو گروه کارگردانی اثر بوده‌اند و در فیلم جدید اصغر فرهادی، «جدایی نادر از سیمین» نیز همین سمت را داشتند. این مستند با استقبال فراوان مخاطبان رو به رو شد و بنا بر همین علت، قرار است چهارشنبه 21 اردیبهشت مجددا اکران شود. به این مناسبت، در یادداشت حاضر نگاهی اجمالی به مستند مزبور می‌اندازیم.

قبل از هر چیز باید گفت ساخت مستندی راجع به یک اثر یا شخصیت محبوب و معتبر دشواری‌های خاص خود را دارد که عمدتا در دو جنبه جلوه‌گر است. نخست آن که آن پدیده محبوب چنان در دل و ذهن مخاطبان جای باز کرده که هر طرفداری بر این پندار خواهد بود که مستند مربوطه حتی‌الامکان نزدیک به برداشت‌های او باید باشد.

فیلمی همچون «درباره الی...» قطعا برای دوستدارانش از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و اگر کسی که دارد مستندی درباره‌اش می‌سازد بنا بر برداشت و ذوق و سلیقه و دیدگاه خود، برخی از این جنبه‌ها را کمتر یا بیشتر لحاظ کند، امکان فراوان دارد که کارش مورد پسند قرار نگیرد.

مستندساز اگرچه کارش ترسیم حداکثری واقعیات است، اما کادر و فضای محدود سینما و تصویر ناخواسته بخشی از واقعیت‌ها را حذف می‌کند و بر برخی تمرکز بیشتر وارد می‌آورد. چنین فرایندی خواه‌ناخواه ، قضاوت نهایی مخاطب را به مستند، سخت می‌کند.

از طرف دیگر فرهادی و فیلمش از نام‌های ماندگار در هنر و فرهنگ معاصر این دیارند و شدت تلألو حضورشان می‌تواند سایر جنبه‌های پیرامونی را تحت‌الشعاع قرار دهد. به عبارت دیگر مستندساز هر چقدر هم کارش مطلوب و ارزشمند باشد، سایه سنگین سوژه ممکن است همچنان او و مستندش را در حاشیه قرار دهد و موقعیت خود را مجددا بازسازی و متجلی کند. مانند آن که یک عکاس خبره از منظره‌ای بسیار زیبا، عکاسی کند و خلاقیت و توانمندی فراوان در تعیین کادر و زاویه و فاصله و نور به خرج دهد، اما منظره چنان چشمگیر باشد که عکاس به نظر نیاید و توجه همگان به خود تصویر منظره جلب شود تا هنر عکاس در ثبت آن.

حاصل کار قربانی و نراقی خوشبختانه تا حد زیادی این دشواری‌ها را پشت سر گذاشته است. شاید یکی از دلایل این امر، نزدیکی این دو، به فرهادی و فیلمش بوده که به اقتضای مسئولیت‌شان در جزء جزء «درباره الی...» حضوری جدی داشته‌اند و فراز و نشیب‌های متداول را به خوبی می‌شناخته‌اند و در گزینش قطعات مورد نظرشان با آگاهی و درایت عمل کرده‌اند.

یکی از مهمترین جنبه‌های این مستند، فرم روایی آن است که همگام با الگوی روایی خود «درباره الی...» آغاز می‌شود و به اوج می‌رسد و فرجام می‌یابد. در مستندهای تک‌نگارانه از یک فیلم یا فیلمساز معمولا روال این است که از نقطه آغازین طراحی پروژه سینمایی بررسی انجام می‌شود؛ مثلا ایده اولیه چگونه شکل گرفت، فیلمنامه چطور نوشته شد و مراحل بعدی...اما در «همسفران» از این قالب کلیشه‌ای فاصله گرفته شده است.

نراقی و قربانی با همان صحنه فریاد در تونل شروع می‌کنند و با اقامت در ویلای کنار دریا ادامه می‌دهند و به تناسب بافت حاکم بر سکانس‌های برگزیده‌شان در این توالی منطقی، یکی از جنبه‌های کارگردانی فرهادی و هنرمندی سایر عوامل کار را مطرح می‌سازند. مثلا به موازات سکانس دویدن بچه‌ها به سمت مردان در حال بازی والیبال، عنصر چگونگی کار کردن با بازیگران خردسال مطرح می‌شود و یا همگام با سکانس جست‌و‌جوی آرش در دریا، شیوه فیلمبرداری زیر آب و یا روی تلاطم امواج مورد بررسی قرار می‌گیرد و یا موقع نمایش سکانس تصمیم‌گیری شخصیت‌های فیلم برای گفتن یا نگفتن حقیقت به علیرضا، بحث میزانسن به تأکید گذاشته می‌شود.

همچنین در هر سکانسی که یکی از بازیگران حضور چشمگیرتری دارد، نوبت صحبت‌های خود بازیگر می رسد که راجع به کارش اظهارنظر کند. این شیوه هوشمندانه روایی هم واجد تمهید مرور بر فیلم اصلی است و هم با قالبی دینامیک توجه مخاطب را برای تعقیب گزیده‌های پشت صحنه‌ای بیشتر برمی‌انگیزد.

نکته دیگر خلاقیت‌هایی است که سازندگان همسفران در تداعی‌سازی حس و حال صحنه‌های «درباره الی...» با فضای جاری در پشت صحنه‌های مربوطه به خرج داده‌اند. مثلا ایده فست‌موشن پشت صحنه سکانس تصمیم‌گیری جمع راجع به علیرضا و یا تمهید اسلوموشن پشت صحنه سکانس سر رسیدن علیرضا به محوطه خارجی ویلا، به خوبی در انتقال سپهر احساسی مورد نظر نقش موثر داشته‌اند.

نکته بعدی آن که نراقی و قربانی به خوبی نکاتی را از مجموعه موقعیت‌های پشت‌صحنه‌ای استخراج کرده‌اند که به خوبی می‌تواند در فراگردی آموزشی و تخصصی قرار گیرد. در تصاویر پشت صحنه‌ای معمولا تمایل بر آن است تا از خرابکاری‌ها و نمک‌ریزی‌ها و موقعیت‌های خنده آور و مفرح استفاده شود ( چند روز قبل داشتم برای دوستی تعریف می کردم که به تماشای این مستند رفته‌ام فوری پرسید «خب گاف‌های فرهادی و بازیگرها چی بود؟ گلشیفته و ترانه کجا خرابکاری کردند؟» این سئوال ها نشان می‌دهد کثرت مستندهای سطحی این چنینی تا چه حد بر ذائقه و انگاره مخاطبان تأثیر مخرب گذاشته است)، اما کار سازندگان «همسفران» از این روال سطحی بسیار دور است.

هر سینمادوست یا دانشجوی سینما با تماشای این مستند می‌تواند نکات نابی را در امر کارگردانی و...بیاموزد که در فضاهای تئوریک و آکادمیک ممکن است خبری از آن‌ها نباشد. این نکته‌های ناب حتی در فضاهای مفرح هم چشمگیر است. مثلا ضرب گرفتن خود فرهادی با آواز «دریا دریا» و یا ادای شمشیربازی سامورایی‌ها بعد از سکانس رقص یا کلنجار رفتن با پسرک خردسال درباره نحوه نادرست ادای کلمه پانتومیم، اگرچه ظاهری خنده‌آور و شوخ دارند، اما در بطن خود یاد می‌دهد که چگونه یک کارگردان کارکشته و مسلط برای اجرای بهتر صحنه مورد نظرش از شوخی‌هایی معطوف به تخلیه انرژی‌های مازاد بهره می‌برد.

مستند «همسفران» ظرافت‌های متعددی چه در فرم ساختاری و روایی و بصری‌اش به مثابه اثری مستقل و چه در بازنمایی خلق اثری باشکوه در سینمای ایران دارد که نشانگر دقت نظر نراقی و قربانی در ثبت و گزینش و روایت‌گویی است. شاید ارائه این توانمندی، اذهان علاقه‌مند را متوجه این واقعیت کند که فیلم شاخصی همچون «درباره الی...» اگرچه امتیازهایش تا حد بسیار زیادی مربوط به خود نویسنده و کارگردانش است، اما بدون وجود گروه کارگردانی قابلی که شرایط پیرامونی و بسترهای درونی را مهیا برای پیاده شدن نظرهای فیلمساز کند، کمال مطلوب محقق نخواهد شد. این نیز یکی از آموزه های جدی «همسفران» است.

عکس سهند جاهدی با شهاب حسینی در پشت صحنه سرزمین کهن

عکس سهند جاهدی با شهاب حسینی در پشت صحنه سرزمین کهن



استانه 40 سالگی با خاطرات و خوشی ها و ترس های شهاب حسینی

در شماره جدید مجله چلچراغ


  

 استانه 40 سالگی با خاطرات و خوشی ها و ترس های شهاب حسینی



برای نخستین بار رونمایی از عکس های فیلم همین یک ساعت پیش

برای نخستین بار رونمایی از عکس های فیلم  همین یک ساعت پیش 


                                                                                           به کارگردانی سینا آذین

              و بازی : شهاب حسینی و نگار جواهریان 




فیلم 30 دقیقه ای همین یک ساعت پیش روز سه شنبه 20 اردیبهشت 90 در خانه هنرمندان در ساعت 18 اکران خواهد شد .





عکس ها اختصاصی - با سپاس فروان از اقای سینا آذین













شهاب حسینی با فیلم محمد رسول اف در جشنواره کن

فیلم "به امید دیدار" به کارگردانی محمد رسول اف روز سیزدهم مه ( 23 اردیبهشت) در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش در می‌آید.   لیلا زارع‌، فرشته صدرعرفایی، شهاب حسینی و رویا تیموریان در فیلم "به امید دیدار" نقش آفرینی کرده‌اند.

کمال تبریزی و گروه «سرزمین کهن» عازم سمنان شدند .

کمال تبریزی و گروه «سرزمین کهن»  عازم سمنان شدند .

به گزارش سینمانگار، کمال تبریزی و گروهش در ادامه تصویربرداری مجموعه «سرزمین کهن» عازم سمنان شدند.

تا به حال حدود 35 درصد از کار تصویربرداری سریال «سرزمین کهن» انجام شده است و گروه سازنده این سریال (14 اردیبهشت ماه) برای ادامه کار عازم سمنان شدند.

پیش از این تصویربرداری سریال در شهرک غزالی و ساختمان چیت‌سازی تهران انجام شد.
 

به گزارش سینمانگار، مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» در 45 قسمت 50 دقیقه ای به نویسندگی علیرضا طالب زاده، کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی محمد مسعود در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در حال تولید میباشد.

بازیگران این مجموعه عبارتند از شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمد رضا فروتن، حسن پور شیرازی، فرشته صدر عرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میتراحجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع ، آشا محرابی، محسن طنابنده، جواد عزتی و...
 

حرف های شهاب حسینی در مورد فیلم برف روی شیروانی داغ

شهاب حسینی:
استقبال مخاطبان از برف روی شیروانی داغ جایزه حقیقی این فیلم است


بازیگر فیلم سینمایی 'برف روی شیروانی داغ' استقبال مخاطبان از این اثر را جایزه ای جاودانی برای فیلم یادشده دانست و از نحوه اکران آن گلایه کرد.
   
'شهاب حسینی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به حضور خود در فیلم برف روی شیروانی داغ اشاره کرد و گفت: حضورم در این اثر سینمایی به سابقه آشنایی با کریمی کارگردان اثر و به فیلم 'رخساره' باز می گردد و از همان ابتدا احساس می کردم وی دغدغه خاصی را در نوشته هایش دنبال می کند.
بازیگر فیلم برف روی شیروانی داغ ادامه داد: فیلم سینمایی 'مارال' که از نوشته های کریمی است پیش از 'رخساره' اکران شد و زمانی که فیلمنامه 'رخساره' را خواندم جاذبه خاصی را در قلم این نویسنده سینما احساس کردم. 'شمعی در باد'، رستگاری در هشت و بیست دقیقه و 'الهه زیگورات' و غیر منتظره نیز از دیگر فیلمنامه های کریمی هستند که من در آن ها بازی کرده ام.
حسینی ادامه داد: در شرایط سختی در فیلم 'برف روی شیروانی داغ' بازی کردم و همزمان با این اثر سینمایی مشغول بازی در سریال 'شوق پرواز' بودم به همین دلیل خستگی روحی و جسمی بسیار داشتم و این خستگی در برخی اوقات در کار تاثیرگذار بود. اما به هر حال من و کریمی توانستیم به فضای ذهنی مورد نظر در فیلم برف روی شیروانی داغ نزدیک شویم.
این بازیگر تاکید کرد: فیلمنامه 'برف روی شیروانی داغ' بسیار حرفه ای و مدرن به نگارش درآمده و از سویی علاوه بر شخصیت های جداب این اثر سینمایی، فیلمبرداری آن در فضایی و از جذابیت های بسیاری برخوردار بود.
حسینی، فیلم سینمایی برف روی شیروانی داغ را فصلی تازه در زندگی هنری کریمی کارگردان و نویسنده این اثر دانست و اظهار امیدواری کرد وی این راه را ادامه دهد.
این بازیگر به دورنمایه فیلمنامه های 'کریمی' اشاره کرد و افزود: در فیلم 'غیره منتظره' دغدغه افراد مشهور واتفاقات پیرامون آنها تصویر شد. 'امشب شب مهتابه' نیز بازهم درباره صدماتی که شهرت به زندگی افراد می زند، تاکید داشت و در 'برف روی شیروانی داغ' زندگی ادیبانی تصویر می شود که بعد از مرگشان متوجه بزرگی آن ها می شویم.
بازیگر فیلم سینمایی شمعی در باد ادامه داد: برای رسیدن به شخصیت بهمن در فیلم برف روی شیروانی داغ با کریمی صحبت می کردیم و در نهایت به جمع بندی درستی از این شخصیت رسیدیم.
وی ادامه داد: بهمن نماد افرادی است که در رویارویی با اتفاقاتی از شخصیت اصلی خود دور شده و به نوعی رفتار روی می آورند که اساسا ارتباطی با آن ندارند.
حسینی تصریح کرد: نمونه چنین افرادی کم نیستند به عنوان نمونه پزشکی را می شناختم که تاجر بود و از این آدم ها زیادند. متاسفانه اگر امروز یک نفر تمیز باشد و درست و مودب حرف بزند انگ پاستوریزیه بودن به او زده می شود و وی برای همرنگ دیگران شدن به اجبار به ساختار شکنی روی آورده و کاری را انجام می دهد که از جنس او نیست.
این بازیگر سینما با یادآوری اینکه شاید شخصیت بهمن فیلم برف روی شیروانی داغ از جنس افراد یاد شده باشد، گفت: برای اثبات ادیب بودن بهمن، داشتن نسبت با استاد الزامی نیست اما او تلاش می کند که از هر مساله ای سود لحظه ای نصیب خود کند و دغدغه عارفانه و شاعرانه ندارد.
وی با بیان اینکه احساس می کردم بهمن در یک بی حوصلگی و گذران بی هدف زندگی دست و پا می زند، ادامه داد: اطراف افراد فرهنگی انسان های مانند بهمن وجود دارند. او انسانی تند مزاج و بی ملاحظه است و این فرد در یک بی حوصلگی و گذران بی هدف زندگی دست و پا می زند واین حس چندان برای من غریبه نبود.
حسینی گفت: احساس می کردم که مثل خیلی از ما که تصمیمی می گیریم که یک نوع رفتار را انتخاب کنیم، بهمن نیز رفتاری را انتخاب کرده که از اساس با این رفتار بیگانه است. به عنوان نمونه در بخش هایی از فیلم بهمن به دنبال قیمت منزل استاد است اما وقتی که بر اثر نوشخواری از خود بی خود شده وجه اصلی این شخصیت به مخاطب معرفی می شود.
وی ادامه داد: در سکانس آخر بهمن به بیرون ریزی می رسد و می فهمیم بهمن چیزهایی را برای حمل کردن در سینه دارد و در تنهایی او می فهمیم دردش از کجاست و همواره غصه دوری از عموی ادیبش و نزدیکی چند شاگرد به او، این شخصیت را سرخورده کرده است.
این بازیگر در پاسخ اینکه تصور همگان بر این بود که بازی درخشانش در این فیلم برنده جایزه شود با تاکید بر عدم اهمیت دریافت جایزه ، توضیح داد: متاسفانه این روزها دستیابی به آنچه که حق خود می دانی به راحتی حاصل نمی شود هر چند معتقدم در نهایت حق به حق دار می رسد و تنها نوع دریافت آن متفاوت است.
حسینی تصریح کرد: در این مدت زحمات بسیاری کشیدم؛ 6 صبح خود را به فضای سریال 'شوق پرواز' می رساندم و ساعت 18 عصر در حال بازی نقش بهمن در فیلم 'برف روی شیروانی داغ' بودم و در نهایت این اثر تنها در 6 سینما نمایش داده می شود اما با این وجود خوشحالم که این فیلم مورد رضایت مخاطب عام و خاص قرار گرفت.
حسینی یادآورشد: متاسفانه فیلم های فرهنگی در اکران به خوبی دیده نمی شوند و کمتر به انها بها می دهند.مشخص نیست که دست اندرکاران سینما به چه دلیل به فیلمی 100 سالن و به اثری حتی کمترین امکان نمایش تعلق نمی گیرد.
بازیگر فیلم سینمایی 'برف روی شیروانی داغ' با تاکید بر اینکه همه ما اهل یک سرزمین هستیم و همینطور که هوا به طور مساوی در اختیار تمامی انسان ها قرار گرفته است، امکانات بخصوص در عرصه فرهنگ نیز باید مساوی تقسیم شود.
فیلم سینمایی برف روی شیروانی داغ به کارگردانی محمد هادی کریمی در سینماهای تهران در حال اکران است. این اثر سینمایی روایت افرادی است که به دنبال کشف راز مرگ استادی شاعر هستند.
شهاب حسینی، فرخ نعمتی، کوروش تهامی، آناهیتا نعمتی، هنگامه قاضیانی و خاطره اسدی در این فیلم ایفای نقش کردند.

اکران مجدد پشت صحنه «درباره الی» در سینما آزادی

به دلیل استقبال مخاطبان
اکران مجدد پشت صحنه «درباره الی» در سینما آزادی   


«همسفران درباره الی» به دلیل استقبال زیاد مخاطبان، چهارشنبه ـ 21 اردیبهشت‌ماه‌ ـ مجددا در سینما «آزادی» به نمایش در‌خواهد آمد.

جعفر صانعی مقدم، دبیر کار‌گروه نمایش انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر فوق گفت: استقبال از نمایش مستند «همسفران درباره الی» در چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه به حدی بود که 10 دقیقه به شروع مراسم تمام 450 صندلی، فضای بالکن و راهروهای سالن اصلی سینما آزادی پر شده بود و ما مجبور شدیم نمایش را 10 دقیقه زودتر از ساعت 18 شروع کنیم.

وی ادامه داد: این استقبال سبب شد که ما چهارشنبه این هفته نیز در در سانس 18 تا 20 سینما آزادی نمایش «همسفران درباره الی» را داشته باشیم. البته انتخاب سالن اصلی یا سالن‌های کوچکتر برای نمایش این مستند، بستگی به میزان استقبال مخاطبان دارد. یعنی در صورت استقبال، امکان دارد «همسفران درباره الی» برای بار دوم در سالن اصلی سینما «آزادی» به روی پرده رود.

به گزارش ایسنا، سازندگان مستند پشت‌صحنه «درباره الی»حمیدرضا قربانی،مریم نراقی هستند که روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه ـ به همت انجمن تهیه‌کنندگان مستند در سینما «آزادی» به نمایش عمومی در‌آمد و در این نمایش اصغر فرهادی کارگردان سینما، پیمان معادی بازیگر و .... نیز حضور داشتند.