حرف های شهاب حسینی در مورد فیلم برف روی شیروانی داغ

شهاب حسینی:
استقبال مخاطبان از برف روی شیروانی داغ جایزه حقیقی این فیلم است


بازیگر فیلم سینمایی 'برف روی شیروانی داغ' استقبال مخاطبان از این اثر را جایزه ای جاودانی برای فیلم یادشده دانست و از نحوه اکران آن گلایه کرد.
   
'شهاب حسینی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به حضور خود در فیلم برف روی شیروانی داغ اشاره کرد و گفت: حضورم در این اثر سینمایی به سابقه آشنایی با کریمی کارگردان اثر و به فیلم 'رخساره' باز می گردد و از همان ابتدا احساس می کردم وی دغدغه خاصی را در نوشته هایش دنبال می کند.
بازیگر فیلم برف روی شیروانی داغ ادامه داد: فیلم سینمایی 'مارال' که از نوشته های کریمی است پیش از 'رخساره' اکران شد و زمانی که فیلمنامه 'رخساره' را خواندم جاذبه خاصی را در قلم این نویسنده سینما احساس کردم. 'شمعی در باد'، رستگاری در هشت و بیست دقیقه و 'الهه زیگورات' و غیر منتظره نیز از دیگر فیلمنامه های کریمی هستند که من در آن ها بازی کرده ام.
حسینی ادامه داد: در شرایط سختی در فیلم 'برف روی شیروانی داغ' بازی کردم و همزمان با این اثر سینمایی مشغول بازی در سریال 'شوق پرواز' بودم به همین دلیل خستگی روحی و جسمی بسیار داشتم و این خستگی در برخی اوقات در کار تاثیرگذار بود. اما به هر حال من و کریمی توانستیم به فضای ذهنی مورد نظر در فیلم برف روی شیروانی داغ نزدیک شویم.
این بازیگر تاکید کرد: فیلمنامه 'برف روی شیروانی داغ' بسیار حرفه ای و مدرن به نگارش درآمده و از سویی علاوه بر شخصیت های جداب این اثر سینمایی، فیلمبرداری آن در فضایی و از جذابیت های بسیاری برخوردار بود.
حسینی، فیلم سینمایی برف روی شیروانی داغ را فصلی تازه در زندگی هنری کریمی کارگردان و نویسنده این اثر دانست و اظهار امیدواری کرد وی این راه را ادامه دهد.
این بازیگر به دورنمایه فیلمنامه های 'کریمی' اشاره کرد و افزود: در فیلم 'غیره منتظره' دغدغه افراد مشهور واتفاقات پیرامون آنها تصویر شد. 'امشب شب مهتابه' نیز بازهم درباره صدماتی که شهرت به زندگی افراد می زند، تاکید داشت و در 'برف روی شیروانی داغ' زندگی ادیبانی تصویر می شود که بعد از مرگشان متوجه بزرگی آن ها می شویم.
بازیگر فیلم سینمایی شمعی در باد ادامه داد: برای رسیدن به شخصیت بهمن در فیلم برف روی شیروانی داغ با کریمی صحبت می کردیم و در نهایت به جمع بندی درستی از این شخصیت رسیدیم.
وی ادامه داد: بهمن نماد افرادی است که در رویارویی با اتفاقاتی از شخصیت اصلی خود دور شده و به نوعی رفتار روی می آورند که اساسا ارتباطی با آن ندارند.
حسینی تصریح کرد: نمونه چنین افرادی کم نیستند به عنوان نمونه پزشکی را می شناختم که تاجر بود و از این آدم ها زیادند. متاسفانه اگر امروز یک نفر تمیز باشد و درست و مودب حرف بزند انگ پاستوریزیه بودن به او زده می شود و وی برای همرنگ دیگران شدن به اجبار به ساختار شکنی روی آورده و کاری را انجام می دهد که از جنس او نیست.
این بازیگر سینما با یادآوری اینکه شاید شخصیت بهمن فیلم برف روی شیروانی داغ از جنس افراد یاد شده باشد، گفت: برای اثبات ادیب بودن بهمن، داشتن نسبت با استاد الزامی نیست اما او تلاش می کند که از هر مساله ای سود لحظه ای نصیب خود کند و دغدغه عارفانه و شاعرانه ندارد.
وی با بیان اینکه احساس می کردم بهمن در یک بی حوصلگی و گذران بی هدف زندگی دست و پا می زند، ادامه داد: اطراف افراد فرهنگی انسان های مانند بهمن وجود دارند. او انسانی تند مزاج و بی ملاحظه است و این فرد در یک بی حوصلگی و گذران بی هدف زندگی دست و پا می زند واین حس چندان برای من غریبه نبود.
حسینی گفت: احساس می کردم که مثل خیلی از ما که تصمیمی می گیریم که یک نوع رفتار را انتخاب کنیم، بهمن نیز رفتاری را انتخاب کرده که از اساس با این رفتار بیگانه است. به عنوان نمونه در بخش هایی از فیلم بهمن به دنبال قیمت منزل استاد است اما وقتی که بر اثر نوشخواری از خود بی خود شده وجه اصلی این شخصیت به مخاطب معرفی می شود.
وی ادامه داد: در سکانس آخر بهمن به بیرون ریزی می رسد و می فهمیم بهمن چیزهایی را برای حمل کردن در سینه دارد و در تنهایی او می فهمیم دردش از کجاست و همواره غصه دوری از عموی ادیبش و نزدیکی چند شاگرد به او، این شخصیت را سرخورده کرده است.
این بازیگر در پاسخ اینکه تصور همگان بر این بود که بازی درخشانش در این فیلم برنده جایزه شود با تاکید بر عدم اهمیت دریافت جایزه ، توضیح داد: متاسفانه این روزها دستیابی به آنچه که حق خود می دانی به راحتی حاصل نمی شود هر چند معتقدم در نهایت حق به حق دار می رسد و تنها نوع دریافت آن متفاوت است.
حسینی تصریح کرد: در این مدت زحمات بسیاری کشیدم؛ 6 صبح خود را به فضای سریال 'شوق پرواز' می رساندم و ساعت 18 عصر در حال بازی نقش بهمن در فیلم 'برف روی شیروانی داغ' بودم و در نهایت این اثر تنها در 6 سینما نمایش داده می شود اما با این وجود خوشحالم که این فیلم مورد رضایت مخاطب عام و خاص قرار گرفت.
حسینی یادآورشد: متاسفانه فیلم های فرهنگی در اکران به خوبی دیده نمی شوند و کمتر به انها بها می دهند.مشخص نیست که دست اندرکاران سینما به چه دلیل به فیلمی 100 سالن و به اثری حتی کمترین امکان نمایش تعلق نمی گیرد.
بازیگر فیلم سینمایی 'برف روی شیروانی داغ' با تاکید بر اینکه همه ما اهل یک سرزمین هستیم و همینطور که هوا به طور مساوی در اختیار تمامی انسان ها قرار گرفته است، امکانات بخصوص در عرصه فرهنگ نیز باید مساوی تقسیم شود.
فیلم سینمایی برف روی شیروانی داغ به کارگردانی محمد هادی کریمی در سینماهای تهران در حال اکران است. این اثر سینمایی روایت افرادی است که به دنبال کشف راز مرگ استادی شاعر هستند.
شهاب حسینی، فرخ نعمتی، کوروش تهامی، آناهیتا نعمتی، هنگامه قاضیانی و خاطره اسدی در این فیلم ایفای نقش کردند.

نظرات 2 + ارسال نظر
ساغر یکشنبه 18 اردیبهشت 1390 ساعت 12:51

حرفهای زیبایی بود.

مونا یکشنبه 18 اردیبهشت 1390 ساعت 20:41

هنوز دو سه سال مونده تا 40 سالش بشه من خیلی دوستش دارم ان شاا... همیشه سالم و جوان باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد