نظر امین تارخ در مورد بازی بازیگران جدایی نادر از سیمین

امین تارخ دیشب در مراسم اولین شب تهیه کنندگان سینمای ایران متنی را در مورد بازی بازیگران فیلم های جشنواره 29 فجر خواند که بخشی از ان که مربوط به فیلم جدایی نادر از سیمین می شود را در زیر بخوانید :


لیلا حاتمی
بیرحمی است چنانچه نگوییم لیلا حاتمی به نسل خود حساسیت آموخت و مسئولیت، هنرمندی که زندگی را از طریق نمایش به زیبایی ارایه کرد، او وارث عشقی است که پدر به سینمای ایران بخشید. زنده باد، یاد آن زنده یاد که یادگاری از خود به جای گذاشت که تا جان در بدن داریم قدر او می‌دانیم. او که پیچیدگی شخصیت را با ظرافیتی هنرمندانه و عشقی فراوان به دل و جان تماشاگر نشاند، در سعادت آباد خوش درخشید اما در جدایی نادر از سیمین بسیار حساس‌تر پر وسواس‌تر و عاشق‌تر می‌نمود، عشق به بازیگری تا آنجا که بغض او بغض بیننده را بواقع می‌تراکند. یک بازی سراسر زندگی و نمایش، که کار بازیگر اینست.


لیلا را گفتیم


اما شهاب. شهاب حسینی، او چون شهاب آمد و می‌رفت که شهاب گونه نیز برود اما الحق از سر هوشی سرشار و دلی پاک نه فقط شانس، چرخشی کرد تا ستاره باشد و ستاره بماند و با ظرافتی خلاقانه درکی عمیق و شناختی صحیح از شخصیت، ماندگاری خویش، تضمین کند.


پیمان معادی، ظاهرا میل به کارگردانی دارد اما یادگاری خوش از خود بجای گذاشت، باور پذیر، خلاق، با صدا و بیانی در خور هنرپیشه‌ای حرفه‌ای.


ساره بیات چنان می‌نمود که تصمیم گرفته شخصیت را به باور بنشاند، هر گاه خواست باور کردیم و هر گاه تصمیم گرفت دروغگو یافتمیش و آنگاه که باید، اشکمان را در آورد و هر گاه خواست صادق دیدمش و به ما آموخت که هر آدمی، راستگوی صرف نیست شاید که گاه، به مصلحت دروغ بگوید و گاه به مصلحت، راست، پیچیدگی دارد در عین سادگی و این همه به زیبایی تمام در بازی او نمایان بود.


سارینا فرهادی،‌با سن و سالی اندک کوهی از احساس و درک و شعور را نمایش داد.


و یا سهی بانو ذوالقدر که نقشی کمرنگ داشت اما باور پذیر می‌نمود و متمرکز.

نظرات 6 + ارسال نظر
حسام پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390 ساعت 00:41

salam mamnoon az khabar hay khooobetoon merc

man majale 40 cheragh ro khandam va khili narahat shodam khili baeede az shahabe aziz k sigar bekeshan va man vaghean khili moteaser shodam haminja az shoma mikham k age ba ishoon ertebat darid azashoon khahesh konid k lotfan dg sigar nakeshan .ishoon olgoy ma hastand va ma khili doseshon darim va albatenegarane salamatishoon hastim
mamnoon misham paiamam ro be ishoon beresoonid

الی جمعه 23 اردیبهشت 1390 ساعت 13:50

برای شهاب حسینی همیشه دوست داشتنی ارزوی سلامتی و نشاط دارم امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشه

انا جمعه 23 اردیبهشت 1390 ساعت 14:38

مرسی از این همه به روز بودن گفتگوها و مطالب خوب واقعا وبلاگ تون به روز هست البته مجله چلچراغ و خوندنش برای من هم جز نا امیدی چیزی نداشت و من هم نگران اقای حسینی هستم خانوادگی علاقه خیلی زیادی به ایشون داریم و ارادت خاصی برای ایشون و خانواده شون ارزوهای خوبی می کنم .

[ بدون نام ] شنبه 24 اردیبهشت 1390 ساعت 10:27

واقعا سیگار میکشن؟؟؟!!!چرا آخه؟؟؟!راست میگه اگه میتونین بهشون بگین این کارو نکنن خواهشا!!!!

حوری جمعه 30 اردیبهشت 1390 ساعت 23:14

سلام شیوا جون من هر جا رفتم چلچراغ گیرم نیومد میشه لطف کنی بذاری تو وبلاگ

http://shpicturesgallery.blogfa.com/cat-3.aspx

شهنه هنر جمعه 19 مهر 1392 ساعت 13:49 http://shahnehonar.blogfa

با سلام
امیدوارم روزی نهفته های در باره الی بیشتر برای سینماگران باز شود بار مثبت فیلم ملی گرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد