شهاب حسینی در گذر هفتم

شهاب حسینی:
با پذیرفتن نقش شهید بابایی صدای بال‌های همای سعادت را کنار گوشم شنیدم


شهاب حسینی ـ بازیگر نقش شهید بابایی ـ در پاسخ به این پرسش که چقدر شخصیت این شهید را می‌شناخته است؟ گفت: قبل از پیشنهاد بازی، شناخت چندانی نداشتم، اما وقتی با خانواده این شهید که تفکر او را نگه داشته‌اند آشنا شدم متوجه شدم مردم دوست دارند حقیقت را بدانند و اگر سریالی گفتن حقیقت را دستمایه خود قرار دهد و بنای خود را در خدمت بگذارد، ارزشمند است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، شهاب حسینی که در برنامه «گذر هفتم» با او گفتگو شد، ادامه داد: با پذیرفتن این نقش صدای بال‌های همای سعادت را کنار گوشم شنیدم. احساس کردم این بار رویکرد، چیز دیگری است و نویدبخش تولید سریال‌هایی از این دست است.

وقتی از او پرسیده شد که آیا خانواده شهید تاکید بر روی بازی داشتند، گفت: تصور می کنم شهید بابایی جز برای رضای خداوند حرف نزد و عمل نکرد و من سعی کردم با بازی خود این مساله را نشان دهم و خدا را شاکرم که خانم حکمت(همسر شهید بابایی ) از کار راضی بودند و این امانت به سلامت به مقصد رسید.

***

یدالله صمدی ـ کارگردان سریال شوق پرواز ـ که میهمان تلفنی برنامه گذر هفتم رادیو ایران بود با اعلام این مطلب گفت: به دور از شعار می‌خواستم کودکی، شیطنت، زندگی، عشق و خدمت شهید عباس بابایی را به تصویر بکشم.

او با اشاره به اینکه اکثر تولیداتی که در راستای معرفی زندگی شهدا ساخته می‌شود، طوری نشان داده می شود که این فرد آسمانی است نه زمینی، ادامه داد: دوست داشتم حقیقت زندگی این فرد در زوایای مختلف گفته شود طوری که به دل نشیند ونسل امروز بابایی را از خود بداند و آن را باور کند.

صمدی کارگردانی این سریال را دعوتی از خود شهید می‌داند و می‌گوید: لیاقت این را داشتم که دعوت شوم وتا امروز چند بار خواب این شهید را دیده ام.

جواد نوروز بیگی تهیه کننده سریال شوق پرواز که میهمان حضوری برنامه بود، در خصوص تهیه این سریال گفت: قرار بود این کار از سال 1374 شروع شود که بنا به دلایلی به تاخیر افتاد. اما لطف خدا شامل حالم شد و از سال 1386 این کار کلید خورد.

وی ادامه داد: فیلمنانه این سریال به خاطر اینکه منطبق با واقعیت باشد و شهید بابایی انسانی از جنس مردم معرفی شود نه فردی آسمانی ، دوبار نگارش شد .

نوروز بیگی با اشاره به اینکه این فیلمنامه قرار بود در ابتدا در 15 قسمت تهیه شود ولی به خاطر بیان زوایای زندگی زیبای این شهید و قابل باور بودن آن در 24 قسمت تهیه شد ادامه داد: جا داشت که تا 50 قسمت نیز این کار ادامه یابد.

تهیه‌کننده سریال شوق پرواز تاکید کرد: شهید بابایی اسطوره بود اما دوست داشتم این اسطوره قابل باور باشد از بازخوردهای این کار در جامعه می‌توانم به جرات بگویم جوان های امروزی نه تنها از دیدن سریال شوق پرواز احساس رضایت داشتند بلکه احساس نزدیکی با این شهید پیدا کرده‌اند تا جایی که به نقل از صحبت‌های یکی از مسؤولان ارتش جوان‌ها امروز با نگاه شهید بابایی دوست دارند خلبان شوند. که معتقدم با ساخت این سریال انتقال ارزش‌ها از نسل جنگ به نسل سوم صورت پذیرفته است.

***

در ادامه برنامه گذر هفتم صدیقه حکمت، همسر شهید بابایی میهمان برنامه بود.وقتی هومن ستوده از او پرسید شوق پرواز چقدر خاطرات شهید بابایی را برایش زنده کرده است؟ گفت: شبی نشده که با او نباشم. با توجه به اینکه در مدت این 24 سالی که از شهادت ایشان می‌گذرد، من همیشه به فکر ایشان بوده ام و با ایشان زندگی کرده ام اما سریال"شوق پرواز" مزید بر علت شد و تداعی خاطرات آن زمان را بیشتر برایم زنده کرد چون که به تصویر کشیده شد.

همسر شهید بابایی در خصوص دوست داشتن سریال گفت: سریال را دوست داشتم حتی تکرار آن را اگر با جلساتم تداخل پیدا نمی‌کرد، می‌دیدم.

وی درباره‌ی مشاوره با کارگردان و تهیه‌کننده کار گفت: اگر همگی دست به دست هم ندهیم، مسلما موفقیت حاصل نمی‌شود و تمام اینها برمی‌گردد به خاطرات خانواده شهید و دوستان و همرزمان آن شهید که اگر این خاطرات وجود نداشته باشد و تبدیل به فیلمنامه نشود سریال درست نمی شد و من حقیر وظیفه داشتم در خدمت این گروه باشم.

حکمت با اشاره به نقش خوب خانم‌ها الهام حمیدی و افسانه بایگان در نقش همسر شهید بابایی ادامه داد: هر دوی اینها بخشی از مقطع زندگی من را در سن جوانی و مدیر مدرسه خوب بازی کردند تا جایی که احساس کردم خودم هستم.

«گذر هفتم» جمعه‌ها از ساعت 17 به مدت سه ساعت به طور زنده از رادیو ایران پخش می‌شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
۹۶ یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 10:20

از شهاب عزیز به خاطر بازی بینقصش تشکر میکنم.

شهید بابایی با شهاب عزیزم هفته ها میهمان خانه ما بودند!چه کنم با غم دلتنگی بعد از این در طول هفته های آتی؟؟؟


شهاب عزیز همیشه زنده و سلامت باشی؛اجرت با خدا.

۹۶ چهارشنبه 10 اسفند 1390 ساعت 10:51





2 تا آدرس مشتی دارم برای دوستان خوبم.

اگه تمایل داشتید ان آدرسهارو انتشار بدید .


برنامه گذر هفتم رادیو که بخش اولش مر بوط به مصاحبه با شهاب است و بقیه قسمتهاش هم در باره شهاب و شوق پرواز و...
ادامه برنامه شان:


http://www.radioiran.ir/main_con_soundlist.php?showmaster=main_con&id=519


مجله 7 آسمون:

http://7asemoon.ir/dl/mag_dl/7Asemoon_No-26.rar


موفق باشید.

مرسی

hedie جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 09:01

salam tuye majaleye etefaghe no chizi az shahab jan khundam ke kheili narahatam kard va vaghean negaran shodam dar in mosahebe aghaye hosseini goftand ke moshkele jesmani darand va be dalile mashghale ziadeshun be pezeshk morajee nemikonan badtar inke neveshte budand midunan ke agar pishe dr ghalb beran dr ishuno bekhatere darman modati az kar mahrum mikonan va bekhatere inke nemitunan tuye kareshun vaghfe ijad konan be doktoram morajee nemikonan.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد