آغاز اکران جهانی «جدایی نادر از سیمین» از فردا در سینماهای فرانس

نمایش ویژه‌ با حضور فرهادی و لیلا حاتمی
آغاز اکران جهانی «جدایی نادر از سیمین» از فردا در سینماهای فرانسه   


اکران جهانی «جدایی نادر از سیمین» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی از فردا ـ 18 خرداد ماه ـ (8 ژوئن) در سینماهای فرانسه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمپانی «ممنتو فیلمز» که پخش جهانی «جدایی نادر از سیمین» را پیش از جشنواره‌ی فیلم «برلین» برعهده گرفته است با همکاری شرکت «دریم لب» (dremlab) نسرین میرشب،«جدایی نادر از سیمین» را پخش بین‌المللی می‌کند.

نسرین میرشب به ایسنا خبر داد: «جدایی نادر از سیمین» در هفته‌ی اول با 106 کپی در تمام فرانسه اکران می‌شود و در هفته‌ی دوم 40 کپی اضافه می‌شود که در مجموع 146 سینما در کل فرانسه که 40 سینما آن در پاریس و حومه آن قرار داد،فیلم را به نمایش می‌گذارند.

به گفته‌ی این پخش‌کننده‌ی جهانی؛به لحاظ تبلیغات و تعداد سینماهایی که فیلم را به نمایش می‌گذارند،اکران عمومی «جدایی نادر از سیمین» بزرگترین اکران یک فیلم ایرانی در فرانسه است.
میرشب از استقبال بی‌سابقه مطبوعات و منتقدان فرانسه از اکران عمومی این فیلم خبر داد.

بنا بر این گزارش، امروز ـ 17 خرداد ماه ـ یک روز پیش از آغاز اکران عمومی فیلم «جدایی نادر از سیمین» در فرانسه، نمایش ویژه‌ای برای فیلم با حضور اصغر فرهادی ـ کارگردان ـ و لیلا حاتمی ـ بازیگر فیلم ـ و مهمانان ویژه‌ای از فرانسه در یکی از سینماهای پاریس برپا خواهد شد.

«جدایی نادر از سیمین» برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران از جشنواره‌ برلین با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

این فیلم پس از فرانسه در آلمان از (14 جولای) 4 تیر ماه اکران عمومی می‌شود.

همچنین نانی مورتی، کارگردان نام‌دار سینمای جهان، حق توزیع و پخش جدیدترین ساخته‌ «اصغر فرهادی» را در ایتالیا خریداری کرده است و تصمیم دارد آن را به‌طور گسترده در سینماهای ایتالیا به نمایش بگذارد.