حذف فیلم نیلوفر در جشنواره کیش + فیلم جدایی نادر از سیمین

دبیر جشنواره‌ی فیلم کیش خبر داد:
فیلم «نیلوفر» از جشنواره حذف شد   


« فیلم سینمایی «نیلوفر» به دلیل اعلام اداره نظارت و ارزشیابی، از جشنواره فیلم کیش حذف شد.»

محمد خزاعی دبیر جشنواره‌ی فیلم کیش در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره حذف فیلم «نیلوفر» از جشنواره فیلم کیش با اعلام این مطلب گفت: طبق قوانین جشنواره‌ها فیلم‌هایی که پذیرفته می‌شوند در خصوص نمایششان از اداره کل نظارت و ارزشیابی استعلام می‌شود که در خصوص این فیلم اعلام کردند نمی‌تواند نمایش داشته باشد و این عدم نمایش ربطی به جشنواره ندارد.

«نیلوفر» به کارگردانی سابین الجمایل و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور داستان دخترکی عراقی و روستایی است که شوق ادامه تحصیل و پزشک شدن دارد و مناسبات خانوادگی در اطراف او ـ به‌خصوص رابطه‌اش با عزیز ـ عموی گوشه‌گیر و چوپانش ماجراهای فیلم را رقم می‌زند.

بازیگران این فیلم رویا نونهالی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، صادق صفایی امیر آقایی، نیره فراهانی ، زهرا داودنژاد، تورج فرامرزیان و فاطمه معتمدآریا هستند. 





نمایش ویژه «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره فیلم بخارست

فیلم‌سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، در جشنواره فیلم بخارست «رومانی» نمایش ویژه خواهد داشت.

براساس اعلام خبرگزاری رومانی، فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته «اصغر فرهادی» از ایران سورپرایز برگزارکنندگان جشنواره فیلم بخارست برای دوستداران سینما خواهد بود که طبق برنامه روزهای 16 و 17 آوریل (27 و 28 فروردین ماه) نمایش خواهد یافت.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین، اوایل ماه میلادی جاری برای اختتامیه جشنواره فیلم‌های مستقل «بوینس‌آیرس» آرژانتین در روز 17 آوریل (28 فروردین) و همچنین افتتاحیه جشنواره فیلم «جئون‌جو» کره‌جنوبی در روز 28 آوریل (8 اردیبهشت) انتخاب شد.

این فیلم طبق برنامه زمانی اعلام شده، از روز 8 ژوئن (18 خرداد) در سینماهای فرانسه، از 14 جولای (4 تیرماه) در سینماهای آلمان و از روز 22 جولای (31 تیر) در سینماهای انگلیس نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین از روز پانزدهم ژوئن (25 خرداد) در بلژیک، روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند و همچنین روز هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سوئیس به‌روی پرده خواهد رفت.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

همچنین نانی مورتی، کارگردان نام‌دار سینمای جهان، حق توزیع و پخش جدیدترین ساخته‌ «اصغر فرهادی» را در ایتالیا خریداری کرده است و تصمیم دارد آن را در ماه ژوئن (خردادماه) به‌طور گسترده در سینماهای ایتالیا به نمایش درآورد.