گزارش از مراسم تجلیل فیلمبران از عوامل فیلم جدایی نادر از سیمین

گزارش فارس از نمایش «جدایی نادر از سیمین» در پردیس شکوفه؛
فرهادی: با انرژی مردم ایران فیلم می‌سازم  


خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» گفت: فیلم‌سازی همیشه برای من جذاب است اما آن انرژی که در ایران و از مردم و تماشاگران می‌گیرم، در هیچ جا نمی‌توانم پیدا کنم.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مراسم قدردانی از عوامل فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» شب گذشته با حضور عوامل این فیلم و به همت فیلمیران در پردیس سینمایی شکوفه برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این مراسم که با تأخیر یک ساعته آغاز شد و اجرای آن بر عهده محمد سلوکی بود، علی سرتیپی در سخنانی از حضور عوامل فیلم در این مراسم قدردانی کرد.
پس از آن لوح قدردانی و هدایای عوامل ساخت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» توسط علی سرتیپی، سیروس الوند، بیژن امکانیان، رضا عطاران و شمسائیان اهدا شد.
محمود کلاری، مدیر تصویربرداری پروژه نیز در سخنانی گفت: پس از سه دهه حضور در سینما این تجربه برای من بسیار غریب بود. فیلم خوب ساخته می‌شود اما برای فیلم بزرگ ساختن، آدم بزرگ لازم است و اصغر فرهادی حقیقتاً آدم بزرگی است.
به گزارش فارس، در ادامه نیز الوند در سخنانی گفت: اصغر فرهادی در این فیلم نشان داد که می‌توان بدون آنکه نشانی غلط داد و یا سیاه‌نمایی کرد، به قلب جامعه وارد شد و دردهای پنهان و آشکار جامعه را به تصویر کشید.
اصغر فرهادی نیز هنگام دریافت هدیه خود گفت: در باورم نمی‌‌گنجد چنین مراسم گرمی برگزار شود. این مراسم من را یاد روزی می‌اندازد که در خارج از کشور تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم. آن زمان قصد داشتم فیلم دیگری بسازم اما ناگهان فکری در ذهنم خطور کرد و گفتم باید به ایران بیایم و در ایران فیلم بسازم. هنگامی که این مطلب را به پیمان معادی گفتم، او از من دلیلش را پرسید و حس و حالی که امشب در این سالن می‌بینم؛ پاسخ آن سؤال است.
فرهادی ادامه داد: فیلمسازی همیشه برای من جذاب است اما آن انرژی که در ایران و از این مردم و تماشاگران می‌گیرم، در هیچ جا نمی‌توانم پیدا کنم.
بر پایه این گزارش، در پایان مراسم بخش‌هایی از مستند پشت‌صحنه «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی سیدوحید حسینی به نمایش درآمد و پس از آن نیز فیلم اکران شد.

 


خاطره ˝جدایی نادر از سیمین˝ سال‌ها در حافظه‌ها باقی می‌ماند 

به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، مراسم تقدیر و تجلیل از فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی شب گذشته توسط فیلمیران در سینما شکوفه برگزار شد.

در ابتدای مراسم علی سرتیپی گفت: از همه کسانی که در این مراسم حضور بهم رساندند سپاسگزاری می‌کنم همچنین از اصغر فرهادی بابت ساخت این فیلم و حضور در مراسم تشکر و قدردانی به عمل می‌آورم.

همچنین محمود کلاری فیلمبردار "جدایی نادر از سیمین در هنگام دریافت جایزه‌ مردمی‌اش گفت: این جایزه مردمی خیلی برایم ارزشمند است، وقتی چنین جایزه ای را از مردم دریافت می‌کنم نمی‌توانم احساسات خودم را بیان نکنم من طی سه دهه فعالیت در سینما تجربه استثنایی و غریب کار با اصغر فرهادی رو داشتم.

وی افزود: فیلم خوب ساخته می‌شود اما برای ساخت فیلم بزرگ آدم بزرگ احتیاج است و اصغر فرهادی آدم بزرگی است.

در ادامه مراسم سیروس الوند درباره فیلم "جدایی نادر از سیمین" اظهار کرد: این روزها روزهای فیلم "جدایی نادر از سیمین" است و این فیلم تا سال‌ها در حافظه‌ها باقی خواهد ماند همچنین عمر این فیلم در طول آن است نه در عرض مثل فیلم‌های "خشت و آینه" و "گوزن‌ها".

وی ادامه داد: می‌گویند کسی که بتواند 5 فیلم خوب بسازد فیلمساز خوبی است، شاید یکی دو فیلم خوب را اتفاقی هم بشود ساخت اما جالب است که "جدایی نادر از سیمین" پنجمین فیلم خوب اصغر فرهادی محسوب می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی "پرتقال خونی" با بیان اینکه زمانی که فیلم "رقص در غبار" را دیدم فهمیدم با کارگردان فوق‌العاده مواجه هستم یادآور شد: فیلم‌هایی که در جشنواره‌های جهانی جایزه می گرفتند همه با سیاه نمایی و ارائه یک تصویر بد از ایران به جهان همراه بود اما امروز اصغر فرهادی نشان داد که می‌شود بدون سیاه نمایی به قلب جامعه و دردهای آن‌ها اشاره کرد و من افتخار می‌کنم که با فرهادی همکار هستم.

اصغر فرهادی نیز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: باورم نمی‌شود فیلمیران چنین مراسمی را برای این فیلم برگزار کرده است این جا یاد روزی در خارج از کشور افتادم که تصمیم داشتم فیلم دیگرم را در خارج از ایران بسازم اما این فکر به ذهنم خطور کرد که در ایران فیلمم را بسازم در آن جا پیمان معادی از من سوال کرد چرا چنین تصمیمی گرفته‌ای اما این شور و حال را که امشب دیدم پاسخ سوال معادی است.

وی ادامه داد: فیلمسازی در همه جای دنیا جذاب است اما انرژی‌ای که من از مردم می‌گیرم هیچ کجا نمی‌توانم داشته باشم و تمام تلاش خودم را می‌کنم که فیلم بعدی من بهتر از این فیلم باشد.

فرهادی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: تعدادی از عوامل دیگر می‌خواستند در این جا حضور داشته باشند شاید تقصیر من است که همیشه افراد پرکار را انتخاب می‌کنم و الان اکثر آنها سر کار هستند و از من خواستند که از جانب آن‌ها عذرخواهی کنم.

براساس این گزارش در این مراسم رضا عطاران، سارینا فرهادی، شیرین یزدانبخش، امیر اثباتی، پیمان معادی، ساره بیات، علی اصغر شهبازی و ... حضور داشتند.

 


 

گزارش تصویری/ مراسم تقدیر از عوامل فیلم جدایی نادر از سیمین




مراسم تقدیر از عوامل فیلم جدایی نادر از سیمین