«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم هیات‌داوران مستقل برلین شد

پیش از مراسم پایانی جشنواره‌ی برلین
«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم هیات‌داوران مستقل برلین   

پیش از مراسم پایانی، «جدایی نادر از سیمین» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی بهترین فیلم هیات داوران مستقل جشنواره‌ی برلین شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،فیلم «جدایی نادر از سیمین» که از شانس‌های اصلی کسب جایزه‌ی خرس طلا است، امروز پیش از مراسم برگزاری اختتامیه موفق به دریافت دو جایزه در بخش جنبی جشنواره‌ی برلین شد.

طبق اعلام سایت جشنواره ‌برلین؛ هیات داوران مستقل جشنواره‌ی برلین که اعضای آن بدون دخالت برگزار‌کنندگان جشنواره‌ی برلین انتخاب می‌شوند، جایزه‌ی بهترین فیلم بخش رقابتی را به «جدایی نادر از سیمین» اعطا کردند.

این هیات داوران در بیانیه‌شان آورده‌اند:« «جدایی نادر از سیمین» به شکلی بسیار قوی توانسته است، مشکلات مربوط به زندگی خانوادگی را به تصویر بکشد. در این فیلم مضامینی چون «روابط والدین و کودک»، «طلاق»، «عدالت» و «تعهد مذهبی» نشان داده شده است. قدرت تاثیر‌گذاری این فیلم زمانی است که کارگردان از مخاطب می‌خواهد تا خودش راحل‌های پیشنهادی را تجسم کند.»

فیلم «جدایی نادر از سیمین» هم‌چنین توانست جایزه‌ی بهترین فیلم جشنواره‌ی برلین از نگاه مخاطبان روزنامه‌ی معروف «مورگن‌پست» را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا،شصت‌ویکمین جشنواره‌ی فیلم برلین به عنوان سومین رویداد معتبر سینمایی جهان امشب (شنبه) با اعطای جوایز به آثار برتر به پایان می‌رسد.