پرسه در مه

«پرسه در مه» در پرده ارسباران به نمایش در می‌آید
 

خبرگزاری فارس: باشگاه فیلم تهران در یکصد و نود و سومین نشست هفتگی خود اقدام به نمایش، نقد و بررسی فیلم سینمایی «پرسه در مه» با حضور کارگردان و بازیگران این فیلم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگسرای ارسباران، فیلم «پرسه در مه» به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی، داستان امین با بازی شهاب حسینی دانشجوی رشته موسیقی است که تمام تلاش خود را برای ساخت قطعه‌ای موسیقی صرف می‌کند. وی در این مسیر با همسر و زندگی‌اش دچار مشکلاتی می‌شود و به مرز جنون می‌رسد...
از بازیگران این فیلم می‌توان به شهاب حسینی، لیلا حاتمی، مسعود رایگان، احمد ساعتچیان و آزاده ریاضی اشاره کرد.
جلسه پرسش و پاسخ این فیلم پس از نمایش و با حضور جواد نوروز بیگی (تهیه‌کننده)، بهرام توکلی (کارگردان)، مسعود رایگان(بازیگر) و سایر عوامل فیلم یکشنبه اول اسفند ساعت 30/17 در سالن هنر فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

 



پرسه در مه" در بدترین شرایط اکران شده‌ است 
 

کارگردان فیلم سینمایی "پرسه درمه" با ابراز نارضایتی از زمان اکران فیلمش از اینکه اطلاع‌رسانی درست برای نمایش عمومی فیلم نشده است انتقاد کرد.
بهرام توکلی کارگردان فیلم سینمایی "پرسه در مه" درباره زمان اکران این فیلم به خبرنگار مهر گفت: از اکران این فیلم در این زمان و قبل از عید نوروز راضی نیستم. به نظر می‌رسد "پرسه در مه" زمانی به نمایش درآمده که فیلم‌های دیگر حاضر نشدند به اکران درآیند.

وی ادامه داد: چون این فیلم حامی خاصی ندارد و از تبلیغات خیابانی و تیزرهای تلویزیونی مناسبی نیز برخوردار نیست، تصور نمی‌کنم مخاطبان زیادی از اکران این فیلم مطلع شوند و به طبع فیلم فروش قابل قبولی نیز نخواهد داشت.

این کارگردان خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه سینمادارها از این نوع فیلم‌ها خوششان نمی‌آید و ترجیح می‌دهند فیلم‌هایی از جنس دیگر به نمایش بگذارند "پرسه در مه" مورد بی‌مهری قرار گرفته و در بدترین شرایط اکران روی پره رفته است.

  
"پرسه در مه" در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌های اول و دوم را از آن خود کرد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های این دوره جشنواره بود.
 
پرسه در مه" درباره جوانی 30 ساله است که در پی نوشتن یک قطعه موسیقی که آرمان زندگی او به حساب می‌آید، به دلیل مشکلات  به جایی می‌رسد که تعادل روحی خود را از دست می‌دهد. لیلا حاتمی، شهاب حسینی و احمد ساعتچیان بازیگران این فیلم هستند.
 
بهرام توکلی فیلم‌های "پابرهنه در بهشت" و "اینجا بدون من" را کارگردانی کرده است.