<<شوق پرواز» دو ماه دیگر در شبکه یک سیما


<<شوق پرواز» دو ماه دیگر در شبکه یک سیما    

مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» برای پخش از شبکه یک سیما آماده شد.
سیدجواد نوروزبیگی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» در گفتگو با رسانه خبری شبکه یک سیما، با اعلام این خبر افزود: این سریال که به زندگی سرلشگر شهید خلبان عباس بابایی می پردازد پس از چهار بار بازنویسی فیلم نامه، در نهایت با پیشنهاد طرحی از طرف آقای مجید مجیدی به آقای فرهاد توحیدی برای آخرین بار نوشته و پس از تصویب طرح در شبکه یک سیما و موسسه فرهنگی هنری شاهد، مراحل پیش تولید آن آغاز شد.
به گفته وی پس از 5 ماه پیش تولید، تصویربرداری «شوق پرواز» در خرداد 88 آغاز شد و در تیرماه 89 به پایان رسید و هم اکنون این مجموعه برای پخش از شبکه یک سیما آماده است.
نوروزبیگی افزود: سید شهاب حسینی ایفاگر نقش این شهید است و یدا... صمدی این مجموعه را کارگردانی کرده است.
این سریال روایت دوران کودکی تا شهادت شهید عباس بابایی – معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران – است که پانزدهم مردادماه سال 1366، هنگام بازگشت از یک مأموریت برون مرزی هدف گلوله ضدهوایی دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل شد.
«شوق پرواز» در شهرهای قزوین، تبریز، اصفهان، بوشهر، دزفول، تهران و دماوند تصویربرداری و در 21 قسمت 45 دقیقه ای تدوین و آماده پخش شده است.
سایر عوامل این سریال عبارتند از:
نویسنده: فرهاد توحیدی، حسین تراب‌نژاد و مهدی محمدنژادیان، مدیر تصویربرداری: حسن پویا، صدابردار: آرش برومند، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، طراح صحنه: اصغر نژادایمانی، طراح لباس: ژاله زکی‌زاده، مدیر تدارکات: ناصر هادیانفر، مدیر تولید: مجید بابایی، مجری طرح: جواد قلی‌زاده: دستیار اول کارگردان: سعید کریمی، برنامه‌ریز: سعید مترصد و بازیگران: شهاب حسینی، اکبر عبدی، افسانه بایگان، حسن جوهرچی، الهام حمیدی، فخرالدین صدیق شریف، کوروش تهامی و شهرام حقیقت‌دوست.