اصغر فرهادی به همراه جمعی از عوامل سازندهی فیلم «درباره الی»، چهار روز پس از بازگشت از جشنوارهی فیلم برلین و کسب خرس نقرهیی بهترین کارگردانی روبروی خبرنگاران نشست و در نشستی دو ساعته با خبرنگاران سخن گفت.
رضوی: احتمال اکران نوروزی «درباره الی» /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که صبح امروز ـ سوم اسفند ماه ـ در فرهنگسرای رسانه برگزار میشد، سید محمود رضوی تهیهکننده فیلم دربارهی زمان اکران عمومی «درباره الی» گفت: خوشبختانه با روندی که پیش رفته مشکلی برای اکران این فیلم وجود ندارد و ما پیگیر اکران این فیلم در نوروز یا تابستان هستیم. البته فکر کردیم شاید فیلم تلخیهایی دارد که مناسب اکران در نوروز نباشد، با این حال احتمال اکران در نوروز هم وجود دارد. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
فرهادی: ملاک موفقیت فیلم در برلین تنها گرفتن جایزه نیست /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
اصغر فرهادی کارگردان برگزیدهی جشنوارهی برلین و فیلم فجر، دربارهی گرفتن خرس نقرهای جشنوارهی برلین گفت: ملاک موفقیت فیلم در برلین تنها گرفتن جایزه نیست. خوشبختانه نقدهایی که بعد از اکران فیلم نوشته شد همه به وجه مشترکی که همان توجه به مسالهی تکنیکی و فنی این اثر بود، پرداختند و این روند برای من باعث خوشحالی است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او خاطرنشان کرد: پیش از این بهخاطر اکران دیگر فیلمهایم به جشنوارهی خارجی رفته بودم. گاهی با نقدهایی روبهرو میشدم که تنها یکی دو خط آن به فیلم مربوط میشد و بقیهی نقد مباحثی دربارهی ایران را در /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
بر میگرفت. درحالی که معتقدم قرار نیست، فیلم دایرهالمعارفی دربارهی کشورش باشد و اصولا هیچ فیلمی نمیتواند شناخت کاملی از کشورش ارایه بدهد. ضمن اینکه شان یک فیلم نیست که بهانهای باشد برای پرداختن به مسائل دیگر. زیرا که بهعنوان یک اثر هنری مستقل است و میتواند مورد بحث قرار بگیرد. خوشبختانه برای فیلم «دربارهی الی» نقدهایی نوشته شد که به منحنی فیلمنامه، کیفیت صدا، طراحی لباسها، مضمونی که در دل فیلم جاری است و ... پرداخته بودند. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
جایزهی بزرگ برخورد یکسان اقشار گوناگون بود /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
فرهادی درعین حال خاطرنشان کرد: این مطلب به معنای آن نیست که این فیلم، ایرانی نیست. بلکه تلاش کردهایم فیلمی قابل باور برای تماشاگر ایرانی باشد. بدون اینکه داعیهی این را داشته باشد که داستان آن به بخشی از مردم ایران بر میگردد. خوشبختانه جایزه بزرگتری که در ایران و برلین گرفتیم برخورد یکسان اقشار گوناگون تماشاگران با این فیلم بود. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
از حاشیهسازی پرهیز کردم /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
اصغر فرهادی سپس دربارهی موانع اکران عمومی فیلم در جشنوارهی فیلم فجر توضیح داد: تنها موردی که به نظر میآمد میتوانست در نمایش فیلم ایجاد مکث کند، بازی گلشیفته فراهانی بود. اما از آنجا که صورت مساله طوری نبود که لاینحل به نظر بیاید تصور میکردم مساله حل میشود. بنابراین از حاشیهسازی پرهیز کردم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او با اشاره به حواشی پیرامون اکران این فیلم یادآور شد: از زمانی که این زمزمهها آغاز شد، پیش از اینکه پیگیری خود را آغاز کنم، افرادی در وزارت ارشاد، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی و ... تلاشهایی برای حل مشکل اکران فیلم آغاز کردم و حتی عدهای بیش از من تلاش کردند. پس دیدم نباید بیجهت اعتراض کنم. بهویژه اینکه هیچ کس به من نگفت از خیر نمایش این فیلم بگذر. بلکه همه میگفتند تلاش میکنیم سرنوشت فیلم به حاشیههایش پیوند نخورد. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
فرهادی با تقدیر از تلاش تمام کسانی که برای حل مشکل اکران فیلماش اقدام کردند، یادآور شد: آنقدر تعداد این افراد زیاد است که نمیتوانم از همهشان تشکر کنم. خوشبختانه با کمک آقای شمقدری و احمدینژاد این مشکل حل شد و از اینکه فرصت دیدهشدن فیلم را پدید آوردند، بسیار سپاسگذارم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
اجازه نمیدهم «درباره الی» قربانی شود /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
خواست من اکران عمومی فیلم است /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنیبر احتمال استفادههای تبلیغاتی از فراهم آوردن شرایط اکران این فیلم، بیان کرد: تا جایی که به شخصیت فیلم و اعتقاداتم توهین نشود، تلاش میکنم که فیلم اکران شود و اجازه نمیدهم این اثر که همچون کودکم به من نزدیک است، قربانی شود. ضمن اینکه تصور نمیکنم فیلم ابزار خوبی برای تبلیغات سیاسی باشد. در میان جمعیت 70 میلیونی ما درصد کسانی که سینما را از طریق مطبوعات پیگیری میکنند، بسیار اندک است. بنابراین اصلا برایم افتخاری نیست که فیلم در این مقطع متوقف شود. بلکه خواست من اکران عمومی این فیلم است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
کارگردان «درباره الی» در پاسخ به پرسش دیگری مبنیبر احتمال الگوسازی از این فیلم برای ساخت آثار دیگر برای موفقیت در جشنوارههای بینالمللی، بیان کرد: مرگ سینمای جشنوارهای در این است که بخواهیم همه سینما را در یک جریان خلاصه کنیم. اگر سینمایی که پیرو سبک عباس کیارستمی بود به افول رسید به این دلیل بود که همه تصور میکردیم باید به آن سمت برویم. امیدوارم فیلمهایی که از استانداردهای زیبایی، بصری، شنیداری و غیره محروم نیستند، در گونههای مختلف سینمایی به جشنوارهها راه یابند. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
اصغر فرهادی سپس با تشریح حضور این فیلم در جشنوارهی برلین ادامه داد: تنها مسالهای که دراین سفر ناراحتکننده بود سوء تفاهمی بود که در کنفرانس مطبوعاتی ما در جشنوارهی برلین بهوجود آمد. زمانی که وارد برلین شدیم تصور میکردم دیگر حاشیهای نخواهیم داشت، اما حاشیههایی که آنجا مطرح شد بیش از ایران بود. بهگونهای که در نخستین روز حضور ما در جشنواره تمام پرسشها دربارهی حاشیههای فیلم بود. اما هنگام پاسخگویی بهگونهای رفتار کردیم که نشان دادیم تمایلی نداریم به این موضوعات بپردازیم. چرا که معتقدم نباید دربارهی مشکلات داخلیمان درجشنوارههای خارجی سخن بگوییم و علاوه بر آن مایل نبودم با طرح مشکلات فیلم ترحم و دلسوزی شرکتکنندگان را نسبت به خود، فیلم و کشورم برانگیزم. بنابراین با روحیهای متعادل به آنان گفتم؛ فیلم ما هم مانند دیگر آثار شرکتکننده به جشنواره برلین راه یافته است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
گلایه از برخی مطبوعات در برلین /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
فرهادی با ابراز گلهمندی از برخی مطبوعات آلمانی گفت: مطبوعات ایرانی کار بزرگی کردند که فیلم را بدون واسطهی حاشیههایش دیدند، حتی اگر آن را دوست نداشتند. البته در کنفرانس مطبوعاتی برلین یکی دو نفر تلاش کردند سوالات حاشیهای بپرسند، زیرا همان اندازه که ما دربارهی غربیها دچار توهم هستیم آنها هم نسبت به ما و سینمایمان دشوار توهم هستند. خوشبختانه بعد از یکی دو پرسش این فضا شکسته شد و پرسشهای دیگر همه دربارهی فیلم بود. به جز یکی دو خبرگزاری و یک برنامه تلویزیونی که سوالات توهینآمیزی را مطرح کردند و من هم به بهترین شکل به آنها پاسخ دادم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
در فیلمهایم نشان دادم خنثی نبودم /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
به گزارش ایسنا، این کارگردان سینمای ایران در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: در فیلمهایم نشان میدهم که نسبت به شرایط خنثی نبودهام و همواره نقد داشتهام. اما نگاه توهمآمیز و توهینآمیز نسبت به ما و سینمایمان را که از سوی برخی مخاطبان خارجی وجود دارد نمیپسندم. البته ما خودمان هم در ایجاد این تصورات نادرستی که از کشورمان دارند، مقصریم. زیرا ما بودهایم که خود را اینگونه تعریف کردهایم. بنابراین پرسشهای اینچنینی ما را به واکنشهایی وا میداشت به گونهای که به حامی بیچونوچرای کشورمان تبدیل میشدیم. هرچند که معتقد نیستم اینجا گل و بلبل است، اما میدانم آن طرف هم تصور درستی از ما ندارد و نگاه ترحمآمیزشان برایم آزاردهنده است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
میخواستم پایان فیلم محتوم نباشد /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
فرهادی در پاسخ به پرسشی مبنیبر قضاوت اخلاقی کاراکترهای فیلمهایش بیان کرد: امروزه مرزهای اخلاقی بسیار مبهم است و این از تبعات زندگی بشری امروز است. چرا که همه چیز کاملا چند بُعدی و وابسته به شرایط و موقعیت است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او تصریح کرد: سینمای نخبهی روز دنیا به این سمت میرود که کنسرو عقاید خود را به تماشاگر تحویل ندهد. بلکه زمینهای ایجاد میکند که بعد از اندوه یا شادی ناشی از دیدن فیلم تماشاگر به فکر و اندیشه واداشته شود. زیرا هیچ یک از ما پاسخی برای مسائل نداریم و این چنین است که صورت مساله مدام مطرح میشود. بههمین دلیل بود که میخواستم فیلم پایان محتوم نداشته باشد و پلان آخر آن بهگونهای باشد که تماشاگر به فکر واداشته شود. در حالی که سینمای دورهی پیشین تماشاگر را با انبوهی از پاسخها روانه خانه میکرد. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
فیلمبرداری خیلی از پیشتعیین شده نبود /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
فرهادی همچنین در باره ضربههای عاطفی فیلم هم گفت: فکر میکردیم تکرار این ضربهها از تاثیر آن میکاهد بنابراین فیلمنامه را با کم کم و با خست به بازیگران دادیم و فیلمبرداریمان خیلی از پیش تعیین شده نبود و این چنین بود که فشار روانی باعث شد موی برخی از بازیگران جوری سفید شود که ناچار شدیم آن را رنگ کنیم. البته این خواسته من نبود و همواره در طول زمان فیلمبرداری شرایط شادی را برای گروه ایجاد میکردیم. اما فیلم تاثیرات اجتنابناپذیر خود را داشت. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
پایان فیلمهایم تلخ نیست، واقعبینانه است /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او پایان فیلم «شهر زیبا»، «چهارشنبه سوری» و «دربارهی الی» را تلخ ندانست و گفت: این پایانها تلخ نیست بلکه واقعبینانه است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
اصغر فرهادی در پاسخ به پرسشی مبنیبر پنهانکردن واقعیت در این فیلم گفت: صورت مسالهی فیلم این است که چرا همه واقعیت را نمیگوییم و به گفتن بخشی از آن بسنده میکنیم. نهادینهشدن این موضوع یکی از پرسشهای فیلم است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
در ساخت فیلم تلاش کردم فیلم شبیه دوربین مخفی باشد /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او در ادامه دربارهی تعلیق دراین فیلم توضیح داد: هنگام ساخت فیلم بیشتر با ناخودآگاه خود کار میکنم، زیرا همه آگاهیها قبل از خلق فیلم اتفاق افتاده است. بنابراین حرفهایم کاملا مطلق نیست. در ساخت این فیلم تلاش کردم فیلم شبیه دوربین مخفی باشد. بهگونهای تماشاگر بیواسطه با ماجراها روبهرو شود و بیش از آنکه دوربین خود را به رخ بکشاند، بازیهاست که خود را نشان میدهند و این موضوع در تمریناتمان جا افتاد. علاوه بر این به بچهها میگفتم وقتی بازیگر مقابلتان بازی میکند او را هم درک کنید، چون این فیلم یک بازیگر محوری نداشت. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی در این نشست مهمترین دستاورد ارزشمند فیلم خود را نگاه همسوی مخاطبان، مردم و منتقدان این فیلم در ایران و آلمان دانست و گفت: این برایم بسیار ارزشمند بود که فیلم تنها به یک گروه خاص تعلق نداشته باشد. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
زارعی: موفقیت این اثر را افتخار ملی میدانم /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
دراین نشست مریلا زارعی یکی از بازیگران در سخنانی گفت: به عنوان یک ایرانی و صرف نظر از اینکه عضو کوچکی از گروه سازندهی فیلم هستم، موفقیت این اثر را افتخاری ملی میدانم و خوشحالم که نمایندهای از کشورمان در کنار آثار قدرتمند جهانی رقابت کرده است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او دربارهی شیوهی بازیگری دراین فیلم گفت: فیلم به ترتیب فیلمنامه جلو رفت و تنها تفاوت آن با زندگی معمولی این بود که انگار همه این پلانها در یک روز اتفاق افتاده بود. ما هم مثل زندگی و مثل تماشاگران فیلم از آینده بیخبر بودیم و حسمان اینگونه بود که نباید آگاهی خود را درهنگام بازی به تماشاگر منتقل کنیم، بلکه باید مثل نادان مطلق پیش رویم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او درادامهی سخنان خود خاطرنشان کرد: سینمای ما در شرایطی است که بهعنوان بازیگر حرفهای تلاش میکنیم همیشه معقولتر و زیباتر دیده شویم، اما من همواره از تجربههای بدیع استقبال میکنم و بهطور کامل خود را در اختیار کارگردان قرار میدهم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
زارعی با اشاره به دومین همکاریاش بعد از حضور در سریال «داستان یک شهر» اضافه کرد: آن زمان احساس میکردم نوعی بازیگری در کار اصغر فرهادی است که ما را از بازیگری حرفهای که تمام کُنشهایش کلیشهای شده دارد را دور میکند و این ویژگی در فیلم «دربارهی الی» هم بسیار بارز است. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
دراین پروژه گروه بازیگری به مفهوم واقعی گروه بود، چیزی که طی این سالها تجربه نکرده بودم. فیلم کاری بود که به شدت تمرکز میطلبید و ما هیچ ارتباطی با جهان بیرون نداشتیم . چرا که میتوانست پروسه رسیدن به خلق اثر را طولانیتر کند. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
پیمان معادی : با شروع فیلمبرداری از فیلمنامهنویسی جدا شدم /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
همچنین دراین نشست پیمان معادی، دیگر بازیگر فیلم که به عنوان فیلمنامهنویس در سینما فعالیت دارد دربارهی نخستین تجربهاش در زمینهی بازیگر گفت: خیلی دغدغهی بازیگری نداشتم، گاه پیشنهاداتی مطرح میشد که چندان جدی نبود، اما زمانی که آقای فرهادی پیشنهاد بازی در این فیلم را مطرح کرد، نتوانستم به او نه بگویم و خوشحالم که در این کار حضور یافتم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
پیمان معادی ادامه داد: از نخستین روز حضور در گروه از فیلمنامهنویس بودنم، جداشدم و یکی از جالبترین تمرینات ما برای رسیدن به نقشها این بود که بخشهایی را که اصلا در فیلمنامه وجود نداشت، تمرین میکردیم و همین موضوع باعث باورپذیرترشدن نقشها شد. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او ادامه داد: از ابتدا با اینکه در کنار بازیگران حرفهای قرار گرفته بودم ذرهای ترس نداشتم، زیرا بهخوبی میدانستم که اصغر فرهادی اشتباه نخواهد کرد و خود را بهدست او سپردم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
شهاب حسینی: /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
در فیلم زندگی کردیم /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
در این نشست شهاب حسینی دربارهی حضورش در این پروژه گفت: بزرگترین مشکلی که برای بازی در این نقش داشتم، این بود که باید پروسهای طولانی طی میکردم تا به عدم بازیگری برسم. بهویژه بهخاطر بازی در نقشهای احساسی طی کردن این مسیر برایم دشوار بود. زیرا نمیدانستم چگونه نباید بازی کنم. در تمرینات گامبهگام به شخصیت نزدیک شدم. تمام زیرمتنها را تمرین کردیم و اتودهای هوشمندانه کارگردان بسیار موثر بود. در کنار آن قصههایی خواندم که ماجراهای آن در آلمان اتفاق میافتاد و پیش زمینهای از زندگی در آلمان بهدست آوردم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
حسینی ادامه داد: هدف ما دراین فیلم بازیکردن و رسیدن به یک مستند بود و بهترین راه آن زندگیکردن در فیلم بود. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او با تقدیر از دقت و وسواس فرهادی در ساخت این فیلم خاطرنشان کرد: در طول مسیر کاریام، گاه فیلمنامههایی پیشنهاد شده که بسیار تولیدی به آن نگاه شده است. ساخت این فیلم هم میتوانست چنین باشد اما خوشبختانه بسیار هوشمندانه، ظریف و با وسواس و در مدت زمان بیش از 85 روز طول کشید که نتیجهی آن موفقیتآمیز بود. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
مهرانفر: /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
پروسه تمرین «درباره الی» همچون تئاتر بود /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
در این نشست احمد مهرانفر دیگر بازیگر فیلم با بیان اینکه هنوز فیلم را ندیده است و برای دیدن آن بسیار مشتاق است ادامه داد: از همان ابتدا تمرینات بسیار زیادی در موسسه «کارنامه» انجام دادیم و برخلاف پیمان معادی که ترسی نداشت، من بسیار دلهره داشتم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او ادامه داد: پروسه تمرین این فیلم همچون تئاتر شکل گرفت. فیلمنامهی آن هم مانند یک نمایشنامه، شکل گرفته بود. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
مهرانفر دربارهی روانشناسی نقشهای فیلم گفت: یکی از سختترین نقشهایم را بازی کردم. زیرا این کاراکتر بیشتر تماشاگر بود و کمتر کُنش داشت. بنابراین پیداکردن روانشناسی او برایم دشوار بود. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
صابر ابر: /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
برای بازی در این نقش تردیدی نداشتم /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
دراین نشست صابر ابر، بازیگر دیگر فیلم دربارهی حضور کوتاهاش در این فیلم گفت: برای بازی در این نقش هیچ تردیدی نداشتم، برایم مهم نبود که کوتاه است زیرا به بخشی از فیلم مربوط میشد که تاثیر خود را داشت. بازیگری دراین فیلم مثل خود زندگیکردن پر از تجربه و اتفاق بود. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
ابر ادامه داد: در تمریناتی که داشتیم کارگردان از همان آغاز تاکید میکرد که اگر جنس بازیها درست نباشد فیلم موفق نخواهد شد. اما آنچه بازی را برای من سخت میکرد، این بود که این کاراکتر از جایی وارد داستان میشد که بخش زیادی از فیلم گذشته است و با حسی که میتوانست بالاترین حس یک کاراکتر در طول فیلم باشد. همین روند بسیار دشوار بود. باید نقطه و سکانسی را بهعنوان نقطهی اصلی کاراکتر پیدا میکردیم و کاراکتر را براساس آن میساختیم و بسیار مشکل بود. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
رضوی: /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
جایزهی مردمی نشان داد کارمان را به خوبی انجام دادیم /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
به گزارش ایسنا، محمود رضوی تهیهکنندهی این فیلم با ابراز خرسندی از موفقیت نخستین پروژهی تولیدیاش گفت: ساخت فیلم از نظر تولیدی کار سختی بود. اما همراهی کارگردان آن بسیار راهگشا بود. او به خوبی توانست از امکانات و بازیگران سرشناس استفاده کند و نمایندهی بسیار خوبی از سینمای ایران را در جشنوارهی جهانی معرفی کند. همین موفقیت ادامه کار را برای ما دشوارتر میکند. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
او ادامه داد: برخلاف رویهی چند سال اخیر میخواستیم فیلمی بسازیم که در عین حفظ ارزشهای فرهنگی و اخلاقی به خوبی دیده شود و فروش داشته باشد. زیرا اگر مردم فیلم را نبینند آن فیلم به چه کاری میآید؟! و اصلیترین هدف خود را که همان دیده شدن است، باخته است. اما جایزه مردمی نشان داد که کارمان را به درستی انجام دادهایم. /font>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>
به گزارش ایسنا، امیر پوریا منتقد حاضر و گردانندهی جلسه بود
سلام شیوا جان.عزیزم اون فایل صداها به دستت رسید ؟اگه میشه بهم خبرش رو بده
آره عزیزم
مرسی
هنوز وقت نکردم آپلود کنم.
بچه ها این شماره مجله اتفاق نو رو دیدید
یه پوستر خیلی قشنگ از شهاب توی جلد وسطش گذاشته، پیشنهاد میکنم حتما بخرید
سلام
پس چی شد این آهنگ سریال پلیس جوان
مگه قرار نبود بذارین تو وبلاگ ؟؟
ببخشید واقعا.
میذارم ایشالا.
سلام به شیوا جونم و همه دوستان عزیز
نمیدونین که چقد خوشحالم!!!بالاخره تونستم سی سال سی مجموعه و یه قسمتایی از آبی شو رو ببینم !!! راستش من اون موقع ها که آقای حسینی مجری بودن اجراهاشونو ندیدم و هیچ تصویری از اجراهاشون تو ذهنم نبود فقط از این و اون شنیده بودم یا خونده بودم که اجراهای خیلی خوب و بینظیری داشتن ولی الان که آبی شو رو دیدم واقعا حیرت زده شدم!! چقد جذاب و اکتیو!!! چقد بانشاط و سرحال!!!
چقد خوش سخن و مسلط!! بهشون تبریک میگم امیدوارم همیشه همینطور درهمه زمینه ها موفق باشن وبه خودمون هم تبریک میگم که طرفدار یه هنرمند همه چی تموم هستیم.شیوا جان ازعکسای زیبایی که گذاشتی واقعا ممنوم فقط یه خواهش :میشه کلیپ هفت سین رو بذاری واسه دانلود؟آخه منم هنوز محمد امین رو ندیدم!و اینکه از کجا میتونم اجراهای اقای حسینی (اکسیژن و جنگ آب و...) رو تهیه کنم؟فکر نمیکنم سروش سیما داشته باشه..مرسی عزیزم
منم نمیدونم.
اگه تونستی پیدا کنی به منم بده.
سروش سیما نداره.
ببخشید بچه ها اون پوستری که گفتم همون عکس اولیه که اون پایین تو عکسای سوپراستار هست، من همین الان دیدمش بخاطر همین نمیدونستم که شیوا جون گذاشته، بازم معذرت میخوام، ولی به هر حال کاغذیش یه چیز دیگست!
سلام شیوا جون ایده آل شماره۲۹برای نیمه دوم آبان بود.
سلام به همه ی دوستان ؛ شیوا جان به خاطر زحماتت تشکر
از پرنیان عزیز هم تشکر میکنم ؛ ولی انگار دو مورد رو اشتباه تایپ کردند ؛
یکی کوری ژوزه ساراماگو ست و دیگری کتاب زهیر پائولوکیلو ست .
متشکرم .
سلام به همگی به خصوص شیوا خانم گل
من کلیپ هفت سین رو دیدم راستش پسرش زیاد معلوم نیست
یعنی همش می دوه بیش ترم پشتش به دوربینه
بچه ها به همتون توصیه میکنم مجله اتفاق نو رو بگیرین مطالب زیادی از اقای حسینی داره
سلام به همگی
یه خبر خیلی خوب. قراره درباره الی تو جشنواره فیلم شهر اکران بشه.سینما ازادی وفلسطین وپردیس ملت.این جشنواره از ۱۲ تا ۱۷ اسفنده.
سلام
دیشب یک دوست عزیز منو به دیدن درباره الی در حوزه هنری دعوت کرد . از حاشیه برگزاری فیلم بگذریم که خیلی به سختی و مشقت تونستم جایی برای نشستن و دیدن فیلم پیدا کنم ( که البته واقعا به سختی اش می ارزید ). فقط یک جمله میتوان گفت . بی نظیر بود . یک اتفاق تازه در سینمای ایران ممنونم آقای فرهادی عزیز که یک چنین فیلمی را به برلین بردید و الحق که خرس نقره ای برلیانه حق شما بود .
هنوز هم تحت تاثیر فیلمم . با شروع تیتراژ همراه بازیگرانی که واقعا بازی نمی کنند ، شدم و در پایان فیلم احساس کردم واقعا خودمن ( اگر در چنین شرایطی قرار بگیریم ) هم چنین کاری میکنم .
شهاب حسینی عزیز بی نظیر ترین بازی را که تا به حال از ایشان دیدید ، در فیلم دارد .میتوان گفت ، این آقای حسینی را در هیچ فیلم دیگری ندیدم ، حتی در مدار صفر درجه که شیفته بازی اش هستم ،حتی در تاتر کرگدن . در کل فیلم دیالوگ های خاص خود که همگی بدون استثنا چند لایه هستند را به زیبایی بیان میکند ولی مهمترین وجه تمایز بازی ایشان با دیگر کارهایشان نگاه او در کل فیلم است .میتوان گفت تمام احساسات یک انسان اعم از غم و شادی و هیجان ، ترس ، را تنها با یک نگاه به ببیننده منتقل می کند ، هنوز هم معتقدم سیمرغ شهاب حسینی برای درباره الی بود نه سوپر استار .
تنها چیزی که می تونم برای دوستان بگم اینه ، درباره الی رو از دست ندید ، هر زمان که اکران شد .پیشنهاد میکنم حداقل دوبار فیلم رو ببینید . بدون شک این فیلم یکی از تاثیر گذارترین فیلم های سینمایی ایران در چند سال بعد خواهد شد . از ان فیلم هایی که در کلاس های فیلمساری برای هنر جویان تدریس می شود .
سبک و ساختار نوع بازی ، تنوع فیلمبرداری ، همه در سینمای ایران جدید است ، یک فیلم نوآر از سینمای ایران و اصغر فرهادی عزیز
هنوز هم اضطرابی را که همراه بازیگران زمانی که کودک فیلم در حال غرق شدن در دریا است را در وجودم احساس می کنم . بیینده و دوربین به همراه بازیگران با هم به دل آب میزنند . و این سکانس بدجور درگیرت میکنه .انگار تو هم همراه شهاب حسینی و احمد مهرانفر به دورن آب شیرجه زدی .درستش هم همینه اصغر فرهادی با ببیننده فیلم همین کار رو میکنه . امیدوارم نسخه کامل و طولانی که ما دیدیم بدون حذف و سانسور اکران شه و شما دوستان عزیزم هم مثل من از دیدن یک فیلم خوب لذت ببرید . با قطعیت میگم یک فیلم خوب که سالها بود ندیده بودم .
ببخشید از این همه پر حرفی فقط منم بد جور معتقد شدم که یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایانه
سلام .
خوش به حالت که دیدی.
و چقدر خوشحالم که داستان فیلمو تعریف نکردی!
******
فائزه جان فقط url
******
آذین جان فقط url رو کپی کن.به صورت کامل.این کدایی که فرستادی باز نشد.یعنی هیچ کدوم عکس نبود.
سلام از دوستان خوبی که شیرازی هستن می خواستم بپرسم کی می دونه نمایندگی سروش سیما تو شیراز کجاست؟
مشایخی: شهاب حسینی استاد است
آفتاب: در مراسم تجلیل از مفاخر شهری که از بخشهای جانبی جشنواره فیلم شهر است، با نمایش فیلمی از زندگی جمشید مشایخی از این هنرمند تجلیل به عمل آمد.
به گزارش سرویس هنری آفتاب، پس از نمایش فیلم استاد مشایخی علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم شهر به روی صحنه رفت و در مورد دلیل راهاندازی این بخش گفت: «در مرحله دریافت آثار در جشنواره فیلم شهر با نکته جالبی رو به رو شدیم و آن این بود که تعداد زیادی فیلم با مضمون و موضوع مفاخر شهر و کشور به دست ما میرسید که عمدتا نسل سوم سینماگران کشور آنها را ساخته بودند و ما با حجم انبوهی از این آثار رو به رو شدیم. همانجا به این فکر افتادیم که این بخش را راهاندازی کنیم تا بهانهای باشد برای نمایش مؤثر این آثار که معمولا فرصت نمایشی خوبی در سینما یا تلویزیون ندارد. متأسفانه این ضعف در مدیریت فرهنگی کشور است که آثاری با کیفیتی بالا ساخته میشود، اما عرضه آن آثار به خوبی انجام نمیشود».
وی افزود: «این مجموعه آثاری که به نمایش درمیآید آثار خوبی است و امیدوارم بتوانیم با این آثار به خوبی از مفاخر خود، قدردانی کنیم».
رضاداد در ادامه گفت: «جمشید مشایخی» نیز از مفاخر کشور ماست و در بازیگری به درجهای از مرجعیت رسیده به گونهای که قطعا در تاریخ سینمای ما در حوزه بازیگری در آینده جوانان و بازیگران بعدی اسلوبهای بازیگری را از روی کارهای او جستجو خواهند کرد».
در ادامه این برنامه، «فاطمه گودرزی» بهروی صحنه رفت و با نامیدن خود به عنوان شاگرد مکتب مشایخی گفت: «مهمترین ویژگی استاد مشایخی انتقال فرهنگ قدرشناسی به نسل جوان است که ما وظیفه داریم آن را به این نسل منتقل کنیم. متأسفانه همیشه میبینیم جوانان برای ورود به عرصههای هنری تعجیل دارند و فقط درخشش اساتید را میبینند اما آنان باید بدانند کسی مانند «جمشید مشایخی» یکشبه ستاره نشده و دوران سختی را گذرانده تا به این مقام برسد».
مرتضی احمدی، نادر مشایخی، علیرضا رضاداد، فاطمه گودرزی و شهاب حسینی در ادامه مراسم به روی صحنه رفتند تا لوح تقدیر مشایخی را به او بدهند.
مشایخی پس از رفتن به صحنه با اشاره به شهاب حسینی گفت: «وقتی اشخاصی مانند این جوان را میبینم از کار خود لذت میبرم حالا او استاد است اگر غیر از این فکر را داشته باشم وای بر من.»
وی سپس با خواندن شعری از حضار تشکر کرد و مراسم نیز به پایان رسید.
سلام به همگی
خوش به حالت محیا جون تونستی فیلمو ببینی
کی می دونه سینما ملت کجاست؟
شیوا جون مرسی ا زاطلاع رسونی به موقعت.امیدوارم که هر کی واقعا میخواد فیلمو ببینه بتونه.
وای صدیف جون چه متن قشنگی؟لذت بردم .به واقع که هم جمشید مشایخی عزیز وهم شهاب حسینی از بازیگران ارزشمند این کشورند.
سلام شیوا جون میشه عکسهای آقای حسینی و آقای مشایخی رو در جشنواره فیلم شهر تو وبلاگ بذاری عزیزم؟
سلا م واقعا عالی بود.این هم جواب اون کسایی که میگن شهاب حسینی به خاطر چهرش بازیگره.راستی بچه ها برنامه شب شیشه ای رو گرفتم.پیشنهاد میکنم حتما بگیرید و ببینید.مصاحبش با شهاب خیلی با حاله.
سلام به همه .من این مطلبو تو مجله آشیان سبز خوندم. شیرین خانم هم که گفتند اشتباه تایپ کردم ،نمی دونم چون هر چی تو مجله نوشته بود من نوشتم.
سلام شیوا جون
اولا پیشاپیش عیدتون مبارک!
پردیس سینمایی ملت تو بزرگراه نیایش هست
منم مثل محیا در باره ی الی را وی حوزه هنری دیدم فیلم فوق العاده ی هست البته بی نقص هم نیست ولی میشه به شدت باورش کرد و با همه ی کارکتر ها همراه شد بازی های فیلم به شدت سیال و قابل درک امیدوارم برای اکران عمومی حذفیات نداشته باشه البته صحنه ی قابل حذفی نداره اما فیلم بالای ۱۲۰ دقیقه است که احتمالا برای نمایش عمومی کوتاه بشه .
راستی شیوا جون توی ماهنامه فیلم بهمن ماه خبری خوندم در باره ی فیلمی به نام <تلویزیون سه گوش >به کارگردانی ایاز سالایف که اذربایجانی هست که نقش اصلی کار هم به عهده ی شهاب حسینی که دلیل کارگردان برای انتخاب ایشون چهره ی شرقی و نگاه نافذی هست که یه روشنفکر باید داشته باشه البته یه عکس هم از فیلم داشت برای خودم جالب بود گفتم شما هم در جریان باشید.
و در اخر امیدوارم کلاه قرمزی همراه با باران کوثری که در نوروز قراره عید دیدنی به خونه ی اهل سینما بره یه سری هم خونه اقای حسینی بزنه!
سلام شیوا جان.بابا بی معرفت چرا ازت خبری نیست.کجایی؟
سلام.
خوبی؟
ببخشید دیر شد.عکسا رو هنوز نتونستم باز کنم.عکسای حوالی اتوبان رو هم دارم.ایشالا میذارم به زودی.اگه نبود بفرست.
سلام عزیزم . وب جالبی داری . خوشحال میشیم به ما هم سر بزنی ما (ساناز و نیلوفر) مدیران وبلاگ رسمی شاهرخ استخری هستیم . اگر هم با تبادل لینک موافقی خبرمون کن . راستی سیمرغ بهترین بازیگر مرد رو به جناب آقای حسینی و طرفدارانشون تبریک عرض می کنیم . موفق و آبی باشی.
سلام شیواجان چرا مصاحبه ای رو که هفته نامه سینمابا آقای حسینی داشتن رو روی وبلاگ نذاشتی. آخه خودت گفتی که قراره رو وبلاگ بذاری.ممنون می شم اگه زودتر این کار رو بکنی. مرسی.
http://irantrack.com/Forum/thread22402.html سریال تب سرد رو از اینجا می تونید دانلود کنید :) یادمه یکی دو نفر اینجا دنبالش بودن . تا قسمت 10 که من دانلود کردم و دیدم لینکها هیچ مشکلی نداشتن :)
شیوا جون سلام . یه لطفی می کنی هر وقت مجله ای ویژه ی نوروز که با حسینی مصاحبه داشت دیدی خبرمون کنی ؟ اگه این کار رو کنی خیلی ممنون می شم .
ســـــــــــلام .....پیشاپیش عید همگی مــــــــــــــــــــبارک!امیدوارم سال خوبی رو پیش رو داشته باشین.برا شهاب هم تو سال جدید بهترینهــــــــــــــا رو آرزو می کنم. بچه ها تو ویژه نامه مجله ((روزهای زندگی))یه مصاحبه از شهاب چاپ شده با تیتر:سوپراستار را دوست دارم... یکی از سوالات این مصاحبه اینه: -گل ۸۸ شهاب حسینی؟ جواب:بگذارید ببینیم که شهاب حسینی به ۸۸می رسد اگر رسید سعی می کند که حداقل یک گل یادگاری بزند.
سلام شیوا جان من میتونم برات شب شیشه ا ی که شهاب اومده بود رو برات بفرستم؟یا نه.چون حدود ۵۰دقیقه هست
سلام عزیزم
نه.نفرست.من خودم دارم.اگه میتونی آپلود کن.
سلام آذین جونم اگه کسی گفته شهاب حسینی به خاطر قیافش بازیگر شده چرت بوده همه اساتید بازیگری از جمله یکی از منتقدان بزرگ که متاسفانه اسمشونو فراموش کردن و آقای تارخ و پرستویی و آقای مشایخی بازی شهاب حسینیو تایید کردن و البته کاندید شدنهای پیاپی ایشون در جشنواره های مختلف فجر و جشن خانه سینما و دیپلم افتخار و حالا هم سیمرغ بلورین ایشون هم دلیلی بر این مدعاست.به امید موفقیت بیش از پیش ایشون.
شیوا جون این یکی در سایز بزرگه
http://de.blog.360.yahoo.com/blog/popup_slideshow.html?p=58&id=qGQ7rKQieqMD33HW_D2j_JOXfIiR_BY-
اگه نظرمو تایید میکنی میخواستم به بچه ها بگم برید به این آدرسی که نوشتم ...
عکس آقای حسینی و همسرشون در اختتامیه اس!
فوق العاده اس این عکس!!
من هیچی نمیتونم بگم....خودتون ببینین!
سلام شیوا جون .خوبی عزیزم؟یواش یواش عید رو بهت تبریک می گم .امیدوارم سالی سرشار از عشق و سلامتی و خوش شانسی پیش رو داشته باشی.میگم میدونم تو هم سرت شلوغه ها ولی قربونت برم ماهم بهر امیدی هرروز میایم به وبلاگ سر می زنیم ولی چرا هیچ خبری از چیزایی که گفته بودی نیست؟
سلام.
مرسی عزیزم
عید تو هم مبارک.
ببخشید که انقدر دیر شد.من اینترنتم خیلی وضعش خرابه.با عرض شرمندگی باید بگم فعلا منتظر نباش.ایشالا بعدا میذارم.
سلام شیواجان
میشه لطفا عکسی که صدیف جان گفته رو بذاری. خیلی ازت ممنون می شم !
امیدوارم سال خوبی در بیش داشته باشی!
سلام خیلی جالب بود منم ا ز بازیه شهاب خیلی خوشم میاد به منم سر بزن
لطفا ایمیل مهدی سولکی را اگر دریا هو کام دارید برایم بفرستید با تشکر
!!!
نداریم !