شهاب حسینی مستند "بهانه‌ای برای بودن" را روایت می‌کند

شهاب حسینی مستند "بهانه‌ای برای بودن" را روایت می‌کند


کارگردان فیلم مستند "بهانه‌ای برای بودن" از ساخت این فیلم با موضوع اهدا عضو به روایت شهاب حسینی خبر داد.

علی پالیزدار کارگردان مستند "بهانه‌ای برای بودن" با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف ساخت این مستند به خبرنگار مهر گفت: این فیلم برگرفته از سه روایت مستند و داستانی است. یک بخش از این فیلم به روایت هنرمندان برمی‌گردد، به این ترتیب که در ابتدا هنرمندان مقابل دوربین می‌روند و نظرات مخالف خود را مطرح می‌کنند و پس از آن هنرمندان موافق با این جریان جلوی دوربین می‌آیند و صحبت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: قسمت دوم از این فلیم روایت خانواده‌های اهداکننده عضو است که احساس و دیدگاه خود نسبت به این پدیده را بیان می‌کنند و سئوالاتی که نماینده دیدگاه اجتماع نسبت به این پدیده دارد نیز در آن مطرح می‌شود.

این مستندساز در ادامه متذکر شد: طرح این موضوع به جایی می‌رسد که برخی این پدیده را جزو لاینفک مسائل علمی می‌دانند به این معنا که علم به مرور زمان، مسائل پزشکی و بیماری‌های خاص را حل کرده‌است و این موضوع هم با گذشت زمان در ردیف علم قرار می‌گیرد. اما از سوی دیگر برخی معتقدند که فردی که این پیوند را انجام می‌دهد به نوعی مرتکب قتل شده است.

 پالیزدار در ادامه افزود: برمبنای این نقد و نظرها است که روایت این فیلم مستند داستانی پیش می‌رود و در نهایت داستان در مسیر خود قرار می‌گیرد و نتیجه مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور بازیگران مطرح در این فیلم گفت: در واقع در این فیلم بحث اهدای عضو با محوریت جنبه علمی– اجتماعی موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و بازیگرانی چون شهاب حسینی، رضا کیانیان، جمشید مشایخی، بهرام رادان، رویا تیموریان، باران کوثری و... به مشکلات و راه‎های فراروی آن اشاره کرده‌اند. شهاب حسینی علاوه‌بر این حضور روایت متن این مستند را نیز برعهده دارد و شهرام شکوهی هم موسیقی متن را ساخته است.

این مستندساز در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره‌های مختلف گفت: تازه‌ترین حضور این فیلم با مدت زمان 50 دقیقه در ششمین جشنواره سینما حقیقت خواهد بود و پس از آن با مدت زمان 40 دقیقه در جشنواره فیلم دانشجویی حضور پیدا می‌کند و در نهایت یک نخسه 60 دقیقه‌ای از‌آن هم هم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

ششمین جشنواره سینما حقیقت طی روزهای 13 تا 20 آبان‌ماه در سه سالن سینما فلسطین، سینما عصرجدید و سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد