چیستا یثربی نمایش «اسکار 2012» را روی صحنه می‌برد

چیستا یثربی نمایش «اسکار 2012» را روی صحنه می‌برد

خبرگزاری فارس: چیستا یثربی گفت: نمایش «اسکار 2012» نگاهی به تاثیرات دریافت جایزه اسکار توسط کارگردان «جدایی نادر از سیمین» بر جامعه دارد و اینکه این جایزه چه تغییراتی را در فرهنگ جامعه ما ایجاد می‌کند.
خبرگزاری فارس: چیستا یثربی نمایش «اسکار 2012» را روی صحنه می‌برد

«چیستا یثربی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر فارس، اظهار داشت: نمایش «اسکار 2012» درباره پنج خانواده مختلف ایرانی است که در آن نگاهی به تاثیرات دریافت جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی کاگردان فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» بر جامعه می‌اندازد و اینکه این جایزه چه تغییراتی را در فرهنگ جامعه ما ایجاد می‌کند.

وی افزود: گروه خودم‌ متشکل از افرادای همچون سیما تیرانداز، افسانه ماهیان و ... این کار را اجرا می‌کنند و کمتر از دانشجو و هنرجو استفاده خواهم کرد. این نمایش 14 بازیگر اصلی دارد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در خصوص مکان اجرای این نمایش گفت: برای ایرانشهر نمایش «پری کوچک دریایی» را برای اجرا ارائه داده‌ام و به احتمال زیاد «اسکار 2012» را جایگزین آن خواهم کرد. زیرا قصد دارم در تئاتر شهر «چنگیزخان» را اجرا کنم.

وی به حضور خود در «اسکار 2012» به عنوان بازیگر نقش اول اشاره کرد و بیان داشت: در این اثر نقش اصلی را خودم بازی خواهم کرد. البته سه بازیگر مطرح سینما نیز به صورت افتخاری به مدت پنج دقیقه در «اسکار 2012» مونولوگ می‌گویند.

یثربی خاطرنشان کرد: تمام شخصیت‌های فیلم «جدایی نادر از سیمین» در این نمایش نقش کوتاهی دارند که توسط بازیگران تئاتر اجرا می‌شود. این نمایش شخصیت‌هایی همچون اصغر فرهادی، شهاب حسینی، لیلا حاتمی، ساره بیات و ... را دارد.