افتخارات جدایی نادر از سیمین در گلدن گلوب + تقدیر از بازیگران زن

«گلدن گلوب» در فهرست جوایز سینمای ایران ماندگار شد
«جدایی نادر از سیمین» فرهادی برگزیده‌ی گلدن گلوب   






شصت‌ و نهمین مراسم سالانه اعطای جوایز «گلدن گلوب» ، بامداد امروز ـ 26 دی ماه ـ با اهدای جایزه‌ای برای اولین‌بار به سینمای ایران برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم سالانه اعطای جوایز گلدن گلوب که شاخص‌ اصلی موفقیت فیلم‌ها در جوایز اسکار محسوب می‌شود در لس‌آنجلس برگزار شد و فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی افتخار دیگری برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

«جدایی نادر از سیمین» که نماینده ایران در جوایز اسکار 2012 است، در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد تا برای اولین‌بار سینمای ایران سهمی از این جایزه معتبر سینمایی داشته باشد.

اصغر فرهادی که به همراه پیمان معادی در این مراسم حاضر بود در میان تشویق بزرگان دنیای سینما چون‌ آلمادوار، اسکورسیزی، وودی آلن، دی کاپریو، جرج کلونی، براد پیت، ... به روی صحنه رفت.

فرهادی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: «وقتی داشتم به روی صحنه می‌آمدم، به این فکر می‌کردم که چه باید بگویم. اینکه از پدر و مادرم، دخترم، همسر مهربانم یا عوامل این فیلم صحبت کنم. اما اکنون ترجیح می‌دهم از مردم کشورم بگویم که واقعا مردمان دوست داشتنی هستند.»

«جدایی نادر از سیمین» درحالی به عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب انتخاب شد که فیلم‌های تحسین‌شده از «آلمادوار»، «ژانگ ییمو» و «برادران داردن» نامزد این جایزه بودند.


همزمان با جایزه‌ی گلدن گلوب،
بازیگران زن «جدایی نادر از سیمین» بهترین بازیگران «پالم‌اسپرینگز» شدند    



جشنواره فیلم «پالم‌اسپرینگز»، بازیگران فیلم «جدایی نادر از سیمین» را شایسته دریافت جایزه بهترین بازیگر زن این فستیوال دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی شب گذشته، علاوه‌ بر جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب، توانست در جشنواره فیلم پالم‌اسپرینگز جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ساره بیات»، «سارینا فرهادی» و «لیلا حاتمی» به همراه بیاورد.

فدراسیون بین‌المللی منتقدین فیلم (فیپرشی) جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره پالم‌اسپرینگز را به سه بازیگر اصلی فیلم «جدایی نادر از سیمین» اعطا کرد.

نماینده ایران در جوایز اسکار 2012 پیش از این در جشنواره برلین موفق شده بود علاوه‌بر جایزه خرس طلا، خرس نقره‌ای، مجموعه بهترین بازیگری را کسب کند.

این فیلم در فصل جوایز سینمایی هالیوود موفق به کسب جایزه بهترین اثر غیرانگلیسی سال 2011 از نگاه انجمن منتقدین فیلم شیکاگو، انجمن منتقدان آنلاین سینما و انجمن منتقدین فیلم شیکاگو شده است و در جوایز فیلم مستقل بریتانیا نیز بهترین فیلم خارجی برگزیده شد.

«جدایی نادر از سیمین» که در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال 2011 انتخاب شد، از نگاه نشریه‌های سینمایی معتبر هالیوودی، از شانس‌های اصلی نامزدی نهایی جایزه اسکار است.


نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا سه‌شنبه 27 دی 1390 ساعت 00:14

دمشون گرم حقشون بود...لذذذذذذذذت بردیم :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد