بخش های خارجی شوق پرواز در خارج از کشور ثبت نخواهد شد !

به دلیل عدم صدور روادید آمریکا و توان پرداخت هزینه‌های ساخت،
سازندگان سریال «شهید بابایی» از ثبت صحنه‌های خارج از کشور بازماندند   

گروه سازنده‌ی سریال «شوق پرواز» که پیش از این اعلام شده بود برای تصویربرداری برخی صحنه‌های باقیمانده‌ از این سریال عازم آمریکا خواهند شد، به دلیل آنچه «عدم صدور روادید» خوانده شده، از این سفر بازماندند.

روابط عمومی سریال تلویزیونی «شوق پرواز» در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی دلایل لغو سفر گروه سازنده‌ی این سریال به آمریکا، مطلبی را به سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ارسال کرد.

در این مطلب آمده است: «طبق فیلم‌نامه سریال تلویزیونی «شوق پرواز» بخش‌های مهمی از قصه به حضور دو ساله‌ی عباس بابایی در آمریکا می پرداخت که طی این مقطع، آموزش‌های خلبانی، فضای پایگاه، رفتار شهید بابایی با دیگر اعضای گروه، پایبندی او به رسم و رسوم ایرانی همچون چهارشنبه‌سوری و هفت سین مورد توجه قرار گرفته بود، اما با وجود تلاش‌های سازندگان این سریال در طول سال 1388 و زمان تصویربرداری سریال، به دلیل عدم صدور روادید امکان سفر به آمریکا محقق نشد و عملا این بخش از فیلم‌نامه به صحنه‌های خاصی محدود شد که مخاطبان این سریال تلویزیونی در بخش «خواستگاری سعید خجسته‌فر از آنی» شاهد آن بودند. این صحنه‌ها به همراه برخی صحنه‌های حضور عباس در اتاق کنکل باکستر در یکی از کشورهای همسایه مقابل دوربین رفت و چند صحنه محدود نیز در تهران تصویربرداری شد».

بر اساس اعلام روابط عمومی این سریال تلویزیونی، ساختار روایی سریال «شوق پرواز» این قابلیت را داشت تا از این صحنه‌ها در طول مدت زمان باقیمانده استفاده شود و این پیش‌بینی شده بود تا هر زمان که تصویربرداری این صحنه‌ها صورت گرفت، این بخش از داستان در قالب فلاش بک از نگاه یکی از دوستان نزدیک عباس روایت و به کار اضافه شود. به همین دلیل گروه سازنده در طول ماه‌های اخیر نیز تلاش های فراوانی را برای سفر به یک کشور خارجی مشابه انجام دادند اما پرداخت هزینه‌های سنگین حضور در یک پایگاه هوایی مشابه در کشوری مانند فرانسه و یا ترکیه، خارج از توان این پروژه بود و به همین دلیل سازندگان این سریال مجبور به صرف نظر از به تصویر کشیدن کامل بخش امریکا شدند.