نمایش «سوت پایان» نیکی کریمی در بخش رقابتی جشنواره‌ی فیلم دبی

نمایش «سوت پایان» نیکی کریمی در بخش رقابتی جشنواره‌ی فیلم دبی   


«سوت پایان» ساخته نیکی کریمی به عنوان تنها فیلم ایرانی در بخش اصلی هشتمین جشنواره فیلم دبی حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،این جشنواره در سه بخش اصلی سینمایی، مستند و کوتاه از 7 تا 14 دسامبر (16 تا 23 آذر ماه) در دبی برگزار می‌شود و «سوت پایان» در بخش فیلم‌های سینمایی با سایر آثار به رقابت خواهد پرداخت.

نیکی کریمی نویسنده، بازیگر و کارگردان به همراه مهدخت مهدوی‌فر بازیگر فیلم در این جشنواره حاضر خواهند بود.

پیش از این فیلم «یک شب» دیگر ساخته‌ی نیکی کریمی در جشنواره دبی به نمایش درآمد و سه سال قبل نیز نیکی کریمی به عنوان داور در این جشنواره حاضر بود.

فیلم سینمایی «سوت پایان» پیش از این در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان در کره جنوبی و در بیست و دومین جشنواره سالانه فیلم‌های ایرانی در مرکز فیلم جین سیسکل شیکاگو به نمایش در آمد.

«سوت پایان» همچون «یک شب» و «چند روز بعد» دو ساخته قبلی این فیلمساز، اثری اجتماعی است که نیکی کریمی خود نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشته است.

در این فیلم سامان و سحر زوج مستندسازی هستند که زندگی آرامی را در شهر تهران می‌گذارند. اما در فیلمی که سامان برای تلویزیون ساخته صحنه‌ای خراب می‌شود و سامان به علت گرفتاری، تکرار صحنه فیلمبرداری را به همسرش سحر می‌سپارد و...

نیکی کریمی، شهاب حسینی، اشکان خطیبی، هستی مهدوی فر، غزاله رشیدی، نادر فلاح و آتیلا پسیانی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.