«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم خارجی سال 2011 شد

در مراسم اهدای جوایز فیلم مستقل بریتانیا،
«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم خارجی سال 2011 شد   


فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه بهترین فیلم خارجی را از جوایز فیلم مستقل بریتانیا در سال 2011 دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهاردهمین مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم مستقل بریتانیا یکشنبه برگزار شد و فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در ادامه درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال 2011 شد.

«جدایی نادر از سیمین» که امسال در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نماینده ایران خواهد بود، برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین است.

این فیلم در فصل جوایز سینمایی هالیوود که از هفته گذشته آغاز شده است تاکنون برنده جایزه بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی سال است.

«جدایی نادر از سیمین» که اخیرا در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال 2011 شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی فیلم داشته و درحال حاضر در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در نوبت نمایش در نروژ و پرتغال قرار دارد.

به گزارش اسکرین دیلی، عنوان بهترین فیلم جوایز مستقل بریتانیا به «تیرانوسائور» ساخته «پادی کونیسیدین» اعطا شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردان اول و بهترین بازیگر زن (اولیویا کولمن) را نیز کسب کرد.

«تیرانوسائور» در جشنواره تسالونیکی فیلم منتخب تماشاگران شده بود و در جشنواره ساندنس نیز جایزه ویژه هیات داوران را گرفته بود.




نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود سه‌شنبه 15 آذر 1390 ساعت 19:28

سلام.فیلم سوت پایان اصلا فیلم خوبی نبود.شهاب بهتر بود توش بازی نمیکرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد