زمان اکران های جهانی فیلم جدایی نادر از سیمین

آغاز اکران عمومی «جدایی نادر از سیمین» از فردا در سینماهای تایلند   

فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی از فردا (پنج‌شنبه 2 تیر ماه) در سینماهای تایلند اکران خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه زمانی اکران فیلم «جدایی نادر از سیمین» در وب‌سایت IMDB نشان می‌دهد، این فیلم از روز 23 ژوئن (2 تیر) در سینماهای تایلند به‌روی پرده خواهد رفت.

«جدایی نادر از سیمین» که اوایل هفته جاری موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سیدنی استرالیا شد، تاکنون در جشنواره های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین ظرف مدت کوتاه اکران در سینماهای فرانسه رکورد فروش فیلم‌های اکران شده را شکسته و بالاتر از فیلم‌های «برادران داردن» ـ برگزیده‌ جشنواره کن ـ و فیلم آمریکایی «ایکس‌من» و فیلم وودی‌آلن قرار گرفته است.

این فیلم که از روز 25 خرداد در بلژیک به‌روی پرده رفته است، از روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند، هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سوئیس و همچنین 14 جولای (4 تیرماه) در سینماهای آلمان نمایش خواهد داشت.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

این فیلم در ادامه‌ اکران جهانی، روز 22 جولای (31 تیر) در سینماهای انگلیس به نمایش درخواهد آمد و از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد کرد.