روزهای پایانی تولید سریال شوق پرواز

روزهای پایانی تولید سریال یدا... صمدی
بخش‌های آمریکای «شوق پرواز»، در ایران تصویربرداری شد

سریال «شوق پرواز» با موضوع زندگی شهید سرلشگر عباس بابایی آخرین مراحل تولید خود را سپری می‌کند.
به گزارش «بانی فیلم»، مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» به کارگردانی یدا... صمدی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی خرداد 88 کلید خورد و تصویربرداری آن در شهرهای قزوین، تبریز، اصفهان، بوشهر، دزفول، دماوند و تهران انجام شد. گروه تولید قصد داشتند بخش‌هایی از این مجموعه را در یک کشور اروپایی تصویربرداری کنند. این قسمت‌ها در قصه به جای لوکیشن‌های آمریکا معرفی می‌شد، اما به دلیل کمبود بودجه، در نهایت اردیبهشت امسال این سکانس‌ها- که شامل بخش‌های داخلی و اتاق فرماندهی پایگاه هوایی آمریکا و منزل شهید بابایی است- در دکورهایی داخل تهران ضبط شد.
ساخت این دکورها را اصغر نژادایمای به عهده داشته است. ساخت موسیقی این سریال توسط محمدرضا علیقلی به پایان رسیده است و ترانه تیتراژ نیز نخواهد داشت. طراحی و اجرای جلوه‌های ویژه کار را نیز کامران سحرخیز به عهده دارد.
این سریال در 22 قسمت 45 دقیقه‌ای در گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک تولید می‌شود و برخلاف اخبار مختلف، هنوز مسؤولان شبکه یک برای پخش آن تصمیم‌گیری نکرده‌اند، اما احتمال می‌رود این سریال از مرداد امسال به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید بابایی (15 مرداد) به صورت هفتگی روی آنتن رود.
شهاب حسینی در این مجموعه نقش شهید بابایی، معاون وقت عملیات نیروی هوایی ارتش را بازی کرده و دیگر بازیگران اصلی سریال عبارتند از: اکبر عبدی، افسانه بایگان، سعید نیکپور، حسن جوهرچی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، کوروش تهامی، بهمن زرین‌پور، مینا جعفرزاده، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌شریف، مختار سائقی و ... .
این سریال با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری شاهد تولید می‌شود. فیلمنامه شوق پرواز را فرهاد توحیدی، حسین تراب‌نژاد و مهدی محمدنژادیان نوشته‌اند، مدیر تصویربرداری پروژه حسن پویا، صدابردار آرش برومند، طراح چهره‌پردازی سعید ملکان و طراح لباس ژاله زکی‌زاده است.


نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 خرداد 1390 ساعت 21:55

سلام چرا سایتتون فیلتر شده؟:

سارا چهارشنبه 11 خرداد 1390 ساعت 22:55

ان شاا... که مشکل سایت زودتر حل شه.این وبلاگ تنها یک وبلاگ خبری هنری سالم غیر سیاسی و غیر مذهبی است واقعا تعجب می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد