مستند «همسفران درباره الی»

یکی از سازندگان مستند «همسفران درباره الی»:


این مستند برای علاقه‌مندان سینما کلاس درس است   




«مستند «همسفران درباره‌الی» برای علاقه‌مندان و خصوصا دانشجویان سینما همچون کلاس درس است.»

حمیدرضا قربانی یکی از سازندگان مستند پشت‌صحنه‌ی «درباره الی» که قرار است فردا ـ چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه ـ در سینما «آزادی» به نمایش درآید با بیان این مطلب به خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: این مستند قسمتی از شیوه‌ی کاری فرهادی را نشان می‌دهد،مثلا اینکه چگونه بازیگرانشان را انتخاب می‌کنند و چگونگی فیلمبرداری برخی سکانسهای کلیدی و خاص «درباره الی» در آن توضیح داده می‌شود و فکر می‌کنم برای علاقه‌مندان و دانشجویان سینما مفید باشد.

به گفته‌ی او؛ مستند «همسفران درباره الی» با تایم 80 دقیقه و در آن اصغر فرهادی،حسین جعفریان فیلمبردار و بازیگران «درباره الی»، مانی حقیقی،گلشیفته فراهانی،ترانه علیدوستی،شهاب حسینی،مریلا زارعی، پیمان معادی، صابر ابر،رعنا آزادی‌ور،احمد مهران‌فر صحبت می‌کنند.

قربانی درباره‌ی چگونگی ساخت پشت‌صحنه‌ی «درباره الی» یادآور شد::زمان ساخت «درباره‌ الی» وحید حسینی تصویربردار پشت صحنه‌ی کار بود و من و خانم نراقی به عنوان دستیار با آقای فرهادی همکاری می‌کردیم. بعد از اتمام کار به پیشنهاد آقای فرهادی ما براساس تصاویر و راش‌های موجود از پشت‌صحنه که توسط آقای حسینی تصویربرداری شده بود، یک خط را پیدا کردیم و تدوین را آغاز کردیم.

به گفته‌ی قربانی؛خط روایتی پشت‌صحنه‌ی «درباره الی» با قصه فیلم هم‌سو است.

وی در ادامه‌ درباره‌ی پیگیری‌هایشان برای اکران عمومی مستند پشت‌صحنه‌ی «درباره الی» همزمان با اکران عمومی «جدایی نادراز سیمین» پاسخ داد: ما درخواست‌مان را به اداره نظارت و ارزشیابی فرستادیم و مسئولان گفتند باید مراحل قانونی را پشت سر بگذاریم. انجمن تهیه‌کنندگان مستند برای یک سانس اکران در سینما «آزادی» مجوز گرفتند و ما هم امیدواریم این اکران تک سانس موقعیت و شرایطی را برای اکران‌های بیشتر این مستند فراهم کند.

بنا بر این گزارش، سازندگان مستند پشت‌صحنه «درباره الی»حمیدرضا قربانی،مریم نراقی هستند.

صداگذاری این کار را شهرام کیور برعهده داشته و تصویربردار کار وحید حسینی است و سید محمود رضوی تهیه‌کننده این مستند است.

پشت صحنه فیلم سینمایی «درباره الی» با نام «همسفران درباره الی» به همت انجمن تهیه‌کنندگان مستند، چهارشنبه (14 اردیبهشت) در سینما «آزادی» راس ساعت 18 برای عموم به نمایش درمی‌آید.