نمایش «جدایی نادر از سیمین» جمعه در جشنواره‌ی استانبول

نمایش «جدایی نادر از سیمین» جمعه در جشنواره‌ی استانبول   

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی روز جمعه (26 فروردین ماه) در جشنواره فیلم استانبول به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق برنامه اعلام‌شده ازسوی برگزارکنندگان سی‌امین جشنواره فیلم استانبول؛ فیلم «جدایی نادر از سیمین»، برنده خرس طلای جشنواره برلین در سه نوبت به نمایش درخواهد آمد.

این فیلم روز جمعه (26 فروردین- 15 آوریل) نخستین نمایش خود را در بخش «سینمای جهان» این جشنواره خواهد داشت و پس از آن روزهای شنبه و یکشنبه نیز به‌روی پرده خواهد رفت.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین پس از جشنواره استانبول به رومانی خواهد رفت تا طی روزهای 16 و 17 آوریل (27 و 28 فروردین) در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بخارست نمایش یابد.

«جدایی نادر از سیمین» برلین، اوایل ماه میلادی جاری برای اختتامیه جشنواره فیلم‌های مستقل «بوینس‌آیرس» آرژانتین در روز 17 آوریل (28 فروردین) و همچنین افتتاحیه جشنواره فیلم «جئون‌جو» کره‌جنوبی در روز 28 آوریل (8 اردیبهشت) انتخاب شد.

این فیلم طبق برنامه زمانی اعلام شده، از روز 8 ژوئن (18 خرداد) در سینماهای فرانسه، از 14 جولای (4 تیرماه) در سینماهای آلمان و از روز 22 جولای (31 تیر) در سینماهای انگلیس نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین از روز پانزدهم ژوئن (25 خرداد) در بلژیک، روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند و همچنین روز هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سوئیس به‌روی پرده خواهد رفت.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.