بهترین های سینمای ایران در سال 1389 به انتخاب سی نت معرفی شدند


بهترین های سینمای ایران در سال 1389 به انتخاب سی نت معرفی شدند

مجله سی نت:   به گزارش سی نت، هیات داوری هفت نفره شامل فرهاد خالدار، احمد شاهوند، سیدرضا صائمی، نیوشا صدر، سیده مریم مطلب پور، حامد مقدم و امیررضا نوری پرتو بهترین های سینمای ایران در سال 1389 را از میان فیلم های اکران شده انتخاب کردند. در بخش بهترین فیلم، "پرسه در مه" با قاطعیت بهترین فیلم سال شناخته شد و "طلا و مس" در رقابتی نزدیک با "هفت دقیقه تا پاییز" عنوان دومین فیلم سال را از آن خود کرد.

در بخش بهترین کارگردانی، بهرام توکلی بهترین کارگردان شناخته شد و حسن فتحی با 2 امتیاز اختلاف در رده دوم ایستاد. علیرضا امینی و عبدالرضا کاهانی هم مشترکا سوم شدند.

در بخش بهترین فیلمنامه، "طلا و مس" در رقابتی بسیار نزدیک با "کیفر" عنوان بهترین فیلمنامه سال را از آن خود کرد و فیلمنامه "هفت دقیقه تا پاییز" هم سوم شد.

در بخش های بازیگری شهاب حسینی برای بازی در "پرسه در مه" با قاطعیت بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و مهدی هاشمی (هیچ) و محسن طنابنده (هفت دقیقه تا پاییز) به ترتیب دوم و سوم شدند.

نگار جواهریان برای بازی در "طلا و مس" بهترین بازیگر سال شد و هدیه تهرانی (هفت دقیقه تا پاییز) و لیلا حاتمی (پرسه در مه) در رده های بعدی قرار گرفتند.

هدایت هاشمی برای بازی در "لطفا مزاحم نشوید" با قاطعیت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و حامد بهداد برای بازی در "هفت دقیقه تا پاییز" در رقابتی بسیار نزدیک با مهران احمدی (هیچ) به عنوان دومین بازیگر نقش مکمل سال دست یافت.

گلچهره سجادیه هم برای بازی اش در "حوالی اتوبان" بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و شیرین یزدان بخش برای بازی در "لطفا مزاحم نشوید" در رقابتی بسیار نزدیک با پانته آ بهرام (هیچ) عنوان دوم را به دست آورد.

حمید فرخ نژاد هم برای بازی در "آتشکار" بهترین بازیگر کمدی شناخته شد و محسن طنابنده و پیمان قاسم خانی برای بازی در "سن پطرزبورگ" به ترتیب دومین و سومین بازیگر کمدی سال معرفی شدند.

در بخش بهترین دستاورد فنی و هنری، حمید خضوعی ابیانه برای فیلمبرداری "ملک سلیمان" و "پرسه در مه" رده اول را به دست آورد و حامد ثابت برای موسیقی "پرسه در مه" و حسین جعفریان برای فیلمبرداری سه فیلم "کیفر"، "عصر جمعه" و "طلا و مس" به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

"آتشکار" هم به عنوان بهترین فیلم کمدی سال انتخاب شد و "افراطی ها" هم لقب بدترین فیلم سال را از آن خود کرد.

اسامی کامل بهترین ها و بدترین های سینمای ایران در سال 1389 به انتخاب سی نت به شرح زیر است:


  بر روی لینک زیر کلیک کنید 


                                                                               مجله سی نت