درباره الی - اصغر فرهادی و شهاب حسینی بر ترین های دهه 80

درباره الی -  اصغر فرهادی و شهاب حسینی بر ترین های دهه 80 شناخته شدند ...


«درباره الی...» و اصغر فرهادی در صدر نظرسنجی خبرآنلاین قرار گرفتند
فرهنگ > سینما  - گروهی از اهالی سینمای ایران و جامعه منتقدان در آستانه پایان دهه 80 برترین‌های این دهه را در حوزه سینما در چهار رشته فیلم، کارگردانی، بازیگری زن و مرد انتخاب کردند.

سمیه علیپور: گروهی از منتقدان و سینماگران با شرکت در نظرخواهی خبرآنلاین برای گزینش برترین‌های دهه 80 سینمای ایران گزینه‌های مورد نظر خود را از میان تمام فیلم‌های تولید و اکران شده از سال 80 تا فیلم‌های اکران شده در سال 1389 اعلام کردند.

در این نظرخواهی «درباره الی» با کسب 26 رای بیشترین نظرات را با خود همراه کرد و به عنوان بهترین فیلم دهه 80 شناخته شد. «به همین سادگی» با سه رای در رتبه دوم و «کاغذ بی‌خط»، «سگ کشی» و «خون بازی» با دو رای در رتبه سوم قرار گرفتند.

اصغر فرهادی با 34 رای بیشترین امتیاز را در میان کارگردانان به دست آورد و رتبه اول را کسب کرد و بهرام بیضایی با چهار رای در رتبه دوم قرار گرفت. رخشان بنی‌اعتماد نیز با سه رای رتبه سوم را به دست آورد.

در میان بازیگران زن سینمای ایران گلشیفته فراهانی با 12 رای در رتبه نخست قرار گرفت. در میان بازیگران زن رقابت تنگاتنگی وجود داشت و نگار جواهریان با سه رای کمتر از فراهانی و با کسب 9 رای رتبه دوم را به دست آورد و لیلا حاتمی فقط با یک رای کمتر از جواهریان رتبه سوم را از آن خود کرد.

شهاب حسینی با کسب 12 رای رتبه اول بازیگری را در دهه 80 به دست آورد و رضا کیانیان با 9 رای در رتبه دوم قرار گرفت و حمید فرخ‌نژاد با شش رای رتبه سوم حوزه بازیگری را از آن خود کرد.

از میان آرا ارائه شده از سوی سینماگران و منتقدان گزینه انتخابی اول مورد شمارش قرار گرفت. درمجموع 80 نفر در نظرسنجی خبرآنلاین شرکت کرده‌اند که در مرحله اول آراء 55 نفر از آنها منتشر می‌شود. 


جدول نظر سنجی را از لینک زیر ببینید 


                                                                            خبر انلاین