خبرهایی از جدایی نادر از سیمین / پرسه در مه / سرزمین کهن

اکران "جدایی نادر از سیمین" در گروه سینمایی استقلال قطعی شد


مدیر پخش و بازاریابی و مرکز خدمات سینمایی حوزه هنری از قطعی شدن اکران عمومی فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" از 25 اسفندماه خبر داد.

غلامرضا فرجی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: امروز سه‌شنبه 16 اسفندماه بعد از ظهر جلسه هئیت مدیره انجمن سینماداران برگزار و سه نفر نماینده این انجمن به شورای جدید اکران معرفی می‌شوند. سه نفر اعضای تهیه‌کنندگان و یک نفر از کانون کارگردانان در این شورای جدید حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: تاکنون اکران عمومی "اخراجی‌ها 3" در سینما آفریقا و "جدایی نادر از سیمین" در گروه سینمایی استقلال قطعی شده است. اکران عمومی فیلم‌های نوروزی 25 اسفندماه آغاز خواهد شد. تکلیف فیلم‌هایی که در گروه سینمایی آزادی، عصر جدید و قدس اکران می‌شوند، به زودی مشخص می‌شود.




"پرسه در مه" در دانشگاه علامه طباطبایی به نمایش در می‌آید


جلسه نمایش و نقد و بررسی "پرسه در مه" با حضور عوامل فیلم و منتقدان چهارشنبه 18 اسفند در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش این فیلم به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه علامه طباطبایی از ساعت 12:30 تا 16 برگزار می‌شود. در "پرسه در مه" به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، مسعود رایگان، احمد ساعتچیان، آزاده ریاضی و سامرند معروفی بازی می کنند.

داستان  فیلم درباره امین آهنگساز و نوازنده پیانو است که پس از ازدواج با رویا بازیگر تئاتر، با مشکلات زیادی روبرو می‌شود که زندگی آنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، تا جایی که کارش را رها می‌کند و همسرش را از دست می‌دهد و دچار وضعیت نامتعادلی می‌شود...

"پرسه در مه" در سینماهای آفریقا، آزادی، فرهنگ، پردیس ملت، پردیس زندگی، پردیس شکوفه، فرهنگسرای خانواده و پیروزی روی پرده است.




«سرزمین کهن» دو سال دیگر پخش می‌شود
نیکی کریمی و محمدرضا فروتن مقابل دوربین کمال تبریزی رفتند    


تهیه‌کننده سریال «سرزمین کهن» از پایان حدود 20 درصد از مراحل تصویربرداری فاز دوم سریال کمال تبریزی پس از دو ماه تصویربرداری خبر داد.

محمد مسعود در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: تصویربرداری فاز دو «سرزمین کهن» یک سال به طول خواهد انجامید.

این تهیه‌کننده افزود: «سرزمین کهن» به احتمال بسیار زیاد و اگر بتوانیم طبق زمان‌بندی عمل کنیم در سال 92 روی آنتن می‌رود؛ فاز سوم سریال هم باقی مانده که بعد از فاز دوم شروع خواهد شد.

وی درباره‌ی بازیگران «سرزمین کهن» گفت: نیکی کریمی، محمدرضا فروتن و سایر بازیگرانی که در فاز دو به سریال اضافه شده‌اند، جلوی دوربین رفته‌اند و در حال حاضر نیز قرار نیست بازیگر جدیدی جذب کنیم.

به گزارش ایسنا، «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی علیرضا طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی محمد مسعود در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه سیما آماده می‌شود.

شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن ‌پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، الهام حمیدی،ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده و جواد عزتی از بازیگران این سریال هستند.




"حوالی اتوبان" فیلمی شریف و سالم است/ ممیزی به فیلم لطمه نزد