برف روی شیروانی داغ + افریقا

امیدوارم 6 ماه اول سال 90 "برف روی شیروانی داغ" اکران شود


نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی "برف روی شیروانی داغ" از تلاش برای اکران عمومی این فیلم در 6 ماه اول سال 90 خبر داد.

محمد هادی کریمی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه واکنش و بازتاب‌های خوبی از اکران این فیلم در نمایش‌های جشنواره فجر داشتیم، به همین دلیل نسخه اکران عمومی هیچ تغییری به نسبت به جشنواره فجر ندارد.

وی افزود: پخش فیلم برعهده هدایت فیلم است. با رایزنی‌هایی که انجام شده تلاش می‌کنیم فیلم "برف روی شیروانی داغ" در شش ماه اول سال اکران عمومی شود. زیرا پروانه نمایش مدتی پیش صادر شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: جا دارد از تک تک عوامل فیلم و بازیگران که بازی‌های درخشانی در فیلم سینمایی "برف روی روی شیروانی داغ" انجام دادند، تشکر و قدردانی کنم. در این فیلم تمام عوامل و بازیگران شایستگی خود را نشان دادند.

فرخ نعمتی، آنا نعمتی، شهاب حسینی، امیرحسین آرمان، هنگامه قاضیانی و کورش تهامی بازیگران این فیلم هستند. "برف روی شیروانی داغ" در جشنواره فیلم فجر امسال در بخش‌های بهترین نقش مکمل زن، بهترین نقش اول مرد و تدوین نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود.



پیش‌بینی نمی‌کردم از ˝آفریقا˝ استقبال شود

هومن سیدی کارگردان فیلم سینمایی "آفریقا" درباره اکران این فیلم به خبرنگار سینمایی برنا گفت: قرار است فیلم را طی سه چهار ماه آینده به اکران عمومی در آوریم و در حال حاضر نیز مشغول تبدیل آن به نسخه 35 میلیمتری هستیم.

سیدی با اشاره به اینکه از نتیجه کار راضی هستم، اظهار کرد: من فیلم را برای اینکه مورد استقبال قرار بگیرد نساختم به همین دلیل پیش‌بینی استقبال خوب مردم و منتقدان را نداشتم،بیشتر به این فکر می‌کردم که بتوانم فیلم خودم را بسازم.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که فیلم از نگاه منتقدان و مردم با استقبال مواجه شد و برای من این اتفاق بسیار خوشایند بود.

کارگردان فیلم سینمایی "آفریقا" با بیان اینکه در حال مذاکره با چند پخش‌کننده بین‌المللی هستیم، خاطر نشان کرد: چند پخش‌کننده بین‌المللی در حال مذاکره‌ایم که پس از به نتیجه رسیدن فیلم برای جشنواره‌های خارجی ارسال خواهد شد.

سیدی در پایان درباره ساخت فیلم بعدی اش گفت: صحبت‌های اولیه با تهیه‌کننده فیلم "آفریقا" صورت گرفته است و سوژه فیلم دوم من نیز در گونه اجتماعی خواهد بود.



گفتگوی مفصل کافه سینما با پیمان معادی

بخشی از مصاحبه >  

این جایزه بازیگری برای تیم بود و همین‌جا بگویم که شهاب حسینی نقش بسیاری در این جایزه داشت و در آنجا از بازی شهاب خیلی تعریف می‌کردند و جایش هم در برلین خیلی خالی بود مطمینا جلوه زیباتری داشت اگر همه با هم بالا می رفتیم.

متن کامل مصاحبه را از این لینک بخوانید