تصویربرداری "شوق پرواز" بدون سفر به خارج از کشور پایان یافت

تصویربرداری "شوق پرواز" بدون سفر به خارج از کشور پایان یافت
 
تصویربرداری سکانس‌های خارج از کشور مجموعه "شوق پرواز" به کارگردانی یدالله صمدی که قرار بود در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی پیگیری شود در داخل کشور به اتمام رسید.شبکه ایران: تصویربرداری بخش خارج از کشور مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" پس از گذشت ماه‌ها از پایان تصویربرداری بخش داخلی، سرانجام در داخل کشور جلوی دوربین رفت.

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با شبکه ایران ضمن اعلام این مطلب، افزود: پیش از این قرار بود بخش‌های خارجی سریال در کشور فرانسه یا یکی از کشورهای آمریکای جنوبی تصویربرداری شود اما با توجه به مشکلات دریافت ویزا و طولانی شدن این پروسه، در تصمیم‌گیری نهایی به این نتیجه رسیدیم که بخش‌های باقیمانده هم در داخل کشور پیگیری شود.

تهیه‌کننده "شوق پرواز" در مورد آخرین وضعیت فنی این سریال گفت: مرحله تروکاژ و جلوه‏های ویژه کار در حال انجام است و ساخت موسیقی نیز توسط محمدرضا علیقلی پیگیری می‌شود.

        

وی افزود: تاکنون دوازده قسمت اول سریال را برای پخش آماده کرده‌ایم ضمن اینکه با توجه به مرحله راف کات "شوق پرواز" در نهایت در قالب 20 الی 22 قسمت روی آنتن خواهد رفت.

ساخت مجموعه تلویزیونی "شوق پرواز" به کارگردانی یدالله صمدی از اواخر خرداد ماه سال 88 در قزوین آغاز شد و تصویربرداری بخش‌های داخلی در تیرماه 89 به پایان رسید.

این سریال به بیان دوران کودکی و نوجوانی شهید بابایی (با بازی شهاب حسینی )در شهر قزوین، دوره‌ آموزشی در ایران و آمریکا، خدمت در نیروی هوایی ارتش و دوران جنگ تحمیلی تا شهادت آن شهید بزرگوار می‌پردازد.

فخر‏الدین صدیق‌شریف، مینا جعفر زاده، الهام حمیدی وافسانه بایگان، نقش خانواده این شهید را ایفا می‏کنند. صدیق شریف در این سریال، به نقش پدر شهید که کارش تزریقات است و در ضمن، تعزیه‌خوانی هم می‌کند، در آمده است. مینا جعفر‌زاده هم نقش مادر شهید را دارد و الهام حمیدی نقش حکمت، همسر شهید در دوره جوانی را بازی می‏کند. افسانه بایگان نیز نقش میانسالی همسر شهید را دارد.

اکبر عبدی، شهرام حقیقت‌دوست و علیرضا کمالی‌نژاد نیز در این سریال، نقش دوستان و همرزمان شهید را در اغلب سکانس‏های عملیات و حضورنیروی هوایی در جبهه بازی می‏کنند.

داستان این سریال به این صورت است که زندگینامه شهید، به وسیله زن وشوهر جوانی در این سریال که کوروش تهامی وستاره اسکندری‏ نقش‌شان را ایفا می‏کنند، بررسی و روایتی شود.

به گفته نوروزبیگی، در این سریال علاوه بر نقش‌آفرینی اتابک نادری در نقش شهید اردستانی، شاهد حضور سه فرزند شهید عباس بابایی به عنوان بازیگر در بخش‌های کوتاهی از مجموعه خواهیم بود.