بازگشت "اصغر فرهادی" از جشنواره بین المللی فیلم برلین

 

با خرس‌های طلا و نقره‌ای جشنواره‌ی «برلین»
اصغر فرهادی و دست‌اندرکاران «جدایی نادر از سیمین» وارد ایران شدند  

 

 

دست‌اندرکاران فیلم‌سینمایی «جدایی نادر از سیمین» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی پس از دریافت خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای بازیگری زن و مرد جشنواره‌ی فیلم برلین، بامداد امروز ـ 2 اسفند ماه ـ وارد کشور شدند.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر فرهادی کارگردان «جدایی نادر از سیمین»، محمود کلاری مدیر فیلمبرداری، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی‌اصغر شهبازی از بازیگران فیلم، مریم نراقی منشی صحنه، حمیدرضا قربانی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز صبح امروز وارد تهران شدند.

در استقبال از دست‌اندرکاران فیلم که احمد میرعلایی ـ مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ـ حضور داشت، گفت: وقتی فیلمی سه خرس از جشنواره‌ی فیلم برلین گرفته است، بنابراین جزء فیلم‌های کم‌نظیر جشنواره‌ی برلین بوده است.

وی با اشاره به جوایز «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره‌ی برلین ادامه داد:این جوایز افتخار بزرگی برای سینمای ایران است و مهم‌تر از همه اینها، این است که آقای فرهادی این جوایز را برای فیلم ارزشمند، سالم و خوب «جدایی نادر از سیمین» گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دریافت این جوایز را به همه‌ی سینماگران تبریک گفت.

میرعلایی در بخش پایانی سخنانش مطرح کرد:من از طرف جامعه مدیران سینمایی و مخصوصا از طرف همه‌ی سینماگران ـ چون خودم را سینماگر و خدمتگذار می‌دانم ـ، خیلی خوشحالم که به استقبال دوستانی آمده‌ایم که جوایزی گرفتند که باعث افتخار همه‌ی مردم است و این جوایز در سال‌روز تولد حضرت محمد (ص) عیدی خوبی برای مردم کشورمان بود.

مدیرعامل فارابی همچنین مطرح کرد: من به آقای فرهادی هم گفتم به نمایندگی از مدیران، سینماگران و همه‌ی هنرمندان اینجا حضور دارم.

به گزارش ایسنا، پریسا بخت‌آور کارگردان سینما ،پژمان لشگری‌پور معاون فرهنگی فارابی،جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی فارابی، حبیب‌رضایی بازیگر سینما و جمعی از خانواده‌های هنرمندان در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور داشتند.

«جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در مراسم پایانی جشنواره‌ی فیلم برلین، خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن و مرد را برای مجموعه‌بازیگران زن و مرد فیلم دریافت کرد و این اتفاق برای اولین‌بار در طول شصت‌و یک دوره جشنواره‌ی فیلم برلین می‌افتد که یک فیلم بیش از دو جایزه می‌گیرد و همچنین پیش از این شاید یک یا دو بار به تیم بازیگران فیلمی جایزه در جشنواره‌ی فیلم برلین اهداء شده است.

گزارش تصویری 1 

 

گزارش تصویری 2