خبر خوش:خرس طلای جشنواره برلین به «جدایی نادر از سیمین» رسید

سه جایزه برای فیلم فرهادی / خرس طلای جشنواره برلین به «جدایی نادر از سیمین» رسید 


فرهنگ > سینما  - فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی برنده سه جایزه از شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم اختتامیه این دوره جشنواره برلین شنبه شب در کاخ جشنواره برگزار شد و هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل به ریاست ایزابلا روسلینی بازیگر ایتالیایی جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره را به فیلم اصغر فرهادی اعطاء کرد. 

 

                               

همچنین جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن به گروه بازیگران زن «جدایی نادر از سیمین» شامل لیلا حاتمی، ساره بیات و سارینا فرهادی  

 

                  

 

 

 

 و جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد نیز به گروه بازیگران مرد فیلم شامل پیمان معادی و شهاب حسینی رسید تا یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ جشنواره برلین رقم بخورد. 

 

                

«جدایی نادر از سیمین» بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود او ساخته شده و درباره یک زوج در آستانه جدایی است که نگه‌داری فرزندشان برای آنها مشکلاتی به وجود می‌آورد. فرهادی سال 2009 با فیلم «درباره الی» برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردان از جشنواره برلین شد.

«جدایی نادر از سیمین» همچنین روز شنبه پیش از مراسم اختتامیه جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه به انتخاب هیئت داوران کلیسای جهانی را دریافت کرد.  

 

 


 

 

از سایت کاقه سینما بخوانید  

 

از سایت سینمای ما بخوانید