در نظرخواهی خبرآنلاین از منتقدان و کارشناسان سینما انتخاب شد

در نظرخواهی خبرآنلاین از منتقدان و کارشناسان سینما انتخاب شد

بهترین‌های جشنواره؛ «جدایی نادر از سیمین»‌ و اصغر فرهادی  

فرهنگ > سینما  - فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی در نظرخواهی خبرآنلاین از 22 منتقد، نویسنده و کارشناس سینما به عنوان بهترین فیلم بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزیده شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این نظرسنجی برترین‌های جشنواره در پنج بخش بهترین فیلم، فیلمنامه، کارگردان، بازیگر مرد و بازیگر زن انتخاب شدند. انتخاب بدترین فیلم و پدیده جشنواره از دیگر بخش‌های این نظرسنجی بود. برای شمارش امتیازها برای هر یک رأی یک امتیاز منظور شد و در مواردی که انتخاب‌کننده بیش از یک گزینه داشت امتیاز یاد شده تقسیم بر تعداد انتخاب‌ها شد.

برابر با نظرخواهی خبرآنلاین فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی در سه بخش بهترین فیلم، فیلمنامه و کارگردانی بیشترین امتیاز را به دست آورد. در بخش بهترین بازیگر مرد شهاب حسینی به خاطر مجموعه آثار خود برگزیده شد و لیلا حاتمی نیز به خاطر مجموع آثار خود برگزیده بخش بهترین بازیگر زن است.

 «پایان‌نامه» به کارگردانی حامد کلاهداری به عنوان بدترین فیلم جشنواره امسال از نگاه این 23 منتقد و نویسنده انتخاب شد و فیلم «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی پدیده جشنواره لقب گرفت.