تصویربرداری فاز دوم «سرزمین کهن» تا پاییز 90

سریال کمال تبریزی تاریخ سیاسی ایران را از سال 1320 تا پیروزی انقلاب به تصویر می‌کشد
تصویربرداری فاز دوم «سرزمین کهن» تا پاییز 90تصویربرداری فاز دوم سریال تاریخی کمال تبریزی تا پاییز سال آینده به طول خواهد انجامید.
به گزارش «بانی فیلم»، مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود از نیمه آذر سال 87 در شهرک سینمایی غزالی کلید خورد و با پایان تصویربرداری فاز نخست سریال در اوایل امسال، تولید با چند ماه وقفه برای ساخت دکورهای جدید و نگارش فیلمنامه رو به رو شد. در نهایت با پیوستن بازیگران جدید، فاز دوم سریال از هفتم دی امسال مقابل دوربین رفت.
تبریزی در این سریال برمبنای فیلمنامه علیرضا طالب‌زاده، وقایع و رویدادهای سیاسی ایران را از سال 1320 تا زمان پیروزی انقلاب به تصویر می‌کشد.
این سریال قصه کودکی به نام «رهی» را روایت می‌کند که بعد از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود؛ اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته‌رفته به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که علقه‌های مذهبی دارند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.
نقش رهی را در دوران کودکی علی شادمان بازی می‌کند و نقش آفرینی شهاب حسینی که در فاز دوم به گروه پیوسته را در قالب بزرگسالی این شخصیت خواهیم دید.
ثریا قاسمی، الهام حمیدی، حسین محجوب، پژمان بازغی، بیتا فرهی، جعفر دهقان، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان و علی شادمان، بازیگرانی هستند که در فاز نخست این سریال بازی داشتند. در فاز دوم مجموعه نیز غیر از حسینی، بازیگرانی چون نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، شبنم قلی‌خانی، هومن سیدی، لیلا زارع، بهرام ابراهیمی، مهرداد ضیایی، جواد عزتی و ... بازی می‌کنند.
فاز دوم سریال، حوادث سال‌های 1338 تا 1344 را روایت می‌کند و در فاز سه -که احتمالاً سال آینده با پایان تصویربرداری فاز دوم آغاز خواهد شد- به اتفاقات سال‌های 1354 تا 1357 پرداخته می‌شود.
تاکنون تدوین و صداگذاری فاز اول به پایان رسیده است و فاز دوم نیز همین را همزمان با تصویربرداری طی می‌کند.
این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است.