فیلم جدایی نادر از سیمین

گزارشی از اولین اکران فیلم جدایی نادر از سیمین 

 

اولین نمایش‌های «جدایی نادر ازسیمین» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی روز گذشته ـ 20 بهمن ماه ـ در سینما «آزادی» و پردیس سینمایی «ملت» به سانس فوق‌العاده کشید.

رضا سعیدی‌پور مدیر سینما «آزادی» در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دو نمایش روز گذشته «جدایی نادر از سیمین» در سالن اصلی سینما «آزادی» گفت: برای اولین نمایش روز گذشته فیلم «جدایی نادر از سیمین» که ساعت 18:30 بود، مردم شب قبل جلوی سینمای «آزادی» صف کشیده بودند و عده‌ای حتی خوابیده بودند، ما نیز به همه آنها قول داده بودیم هر کس که در صف باشد حتما فیلم را خواهد دید.

وی ادامه داد: روز گذشته در اولین سانس فیلم، ساعت 18:30 که خود آقای فرهادی هم حضور داشتند تا آنجایی که امکان داشت حتی روی موکت‌های سالن و تا درب خروجی مردم روی زمین نشستند و فیلم را دیدند.

با این حجم جمعیت خود آقای فرهادی به سختی توانستند وارد سالن شوند، وقتی فیلم شروع شد، دیدیم عده‌ای همچنان در بیرون از سالن هستند، طبق هماهنگی های انجام شده با دفتر جشنواره ساعت 12 بامداد برای سالن اصلی سینما «آزادی» سانس فوق العاده گذاشتیم و بلافاصله بلیت‌ها صادر شد و مردم تا ساعت 19:30 بلیت‌ها را برای ساعت 12 بامداد خریدند.

مدیر سینما «آزادی» به سانس فوق‌العاده‌ای که برای «جدایی نادر از سیمین» گذاشته‌اند،اشاره کرد و افزود: در این سانس هم به دلیل حجم زیاد جمعیت، عده‌ای روی موکت نشستند و فیلم را دیدند. آقای فرهادی خودشان و تعدادی از عواملشان به دلیل اینکه جمعیت زیاد بود، پشت در سالن ماندند اما با هماهنگی‌های که ما انجام دادیم آقای فرهادی و عواملشان در اتاق صدا، فیلم را ایستاده دیدند.

سعیدی‌پور ادامه داد:فکر می‌کنم در هر سانس روز گذشته سینما «آزادی» 600 نفر در سالن بودند.

به گفته‌ی وی؛ «جدایی نادر از سیمین» روز آخر جشنواره، 26 بهمن ماه ساعت 22:30 در سینما «آزادی» و سالن کوچک آن «شهر قصه» در ساعت 15:30 نمایش دارد.

مدیر سینما آزادی خبر داد: تاکنون با سپری شدن چند روز از جشنواره‌ی فیلم فجر، برای نخستین‌بار برای یک فیلم سانس فوق‌العاده گذاشتیم.

وی همچنین در پایان از تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم که به سالن سینما «آزادی» می‌آیند و نقطه نظراتشان را برای نمایش بهتر فیلم مطرح می‌کنند،تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، «جدایی نادر از سیمین» روز گذشته ـ 20 بهمن ماه ـ علاوه بر سه سانسی که در جدول برنامه‌های جشنواره‌ی فیلم فجر داشت، به دلیل حجم استقبال مخاطبان دو سانس فوق‌العاده بامدادی داشت که تا ساعت 3 ادامه داشت.

در سینما «آزادی» و پردیس «ملت» اصغر فرهادی در سالن حضور داشت و پس از تماشای فیلم مورد استقبال و تشویق تماشاگران قرار گرفت و با تماشاگرانش به گفت‌وگو پرداخت.

در نمایش‌های شب گذشته علیرضا رییسیان،مسعود مهرابی،هوشنگ گلمکانی، پریسا بخت‌آور و از عوامل فیلم محمود کلاری،پیمان معادی،مهرداد میرکیانی،ساره بیات و سارینا فرهادی حضور داشتند.

به گزارش ایسنا،بازار داغ بلیت‌های سیاه با قیمت 20 تا 40 هزار تومانی هم مقابل سینماها داغ بود.

«جدایی نادر از سیمین» امروز در سینما «فرهنگ» و «جوان» نمایش دارد.