شهاب حسینی از دومین همکاری اش با اصغر فرهادی می گوید

کافه سینما_سعید حسینی: جدید ترین جزییات از جدایی نادر از سیمین را در این مصاحبه بخوانید. فیلمی که این طور که از شنیده‌ها برمی‌آید،‌ از بهترین فیلم‌های جشنواره فجر امسال خواهد بود. با شهاب حسینی درباره نقش‌اش و دیگر نقش‌های فیلم... 



 شهاب حسینی در جدایی نادر از سیمین 



شهاب حسینی بازیگر برگزیده انجمن منتقدان و نویسندگان و برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر در گفت و گو با کافه سینما جزئیات جالبی از فیلم جدایی نادر از سیمین مطرح کرد:

باز یک نگاه دیگر از اصغر فرهادی. این دفعه اما خیلی اجتماعی تر به نظر می آید. محدودیت های شخصیت های درباره الی در این فیلم وجود ندارد. اینجا قصه در دل اجتماع اتفاق می افتد. اصغر فرهادی مهارت بیانی خیلی خوبی در تصویر دارد. فیلمسازی را خیلی خوب می شناسد. فضاسازی را خیلی خوب می شناسد. من همیشه می گویم اصغر فرهادی وقتی آدم را به کشتی اش دعوت می کند آدم می تواند برود روی عرشه تایتانیک بایستد و از دریا لذت ببرد. کار دیگری نمی شود کرد. فکر می کنم امسال جدایی نادر از سیمین ان شا الله یکی از پدیده های جشنواره است.

شهاب حسینی درباره تفاوت نقشش در جدایی نادر از سیمین با درباره  به کافه سینما گفت:

نقشم با درباره الی تفاوت شاخصی داشت. چیدمان نقش ها خیلی ظریف و خوب اتفاق افتاده. رل مرد اصلی داستان را پیمان معادی بازی می کند و رل زن  اصلی را ساره بیات. خانم حاتمی و بنده به نوعی تکمیل کننده دو کفه ترازو هستیم. حضور یک بازیگر سالخورده اما بسیار دوست داشتنی به نام آقای شهبازی یک طرف و حضور یک دختر کوچولو در خانواده ای که ما هستیم در طرف دیگر توازن را برقرار می کند. به نظرم باید فیلم را دید بعد درباره اش صحبت کرد. من خودم هم فیلم را ندیده ام هنوز.

حسینی در پاسخ به سوال آخر کافه سینما درباره حضورش در جشنواره برلین گفت:

نه، به علت درگیری کاری در برلین نخواهم بود.