اخراجی‌ها و «درباره الی» از نظر شهاب حسینی و محمدرضا شریفی نیا

تفاوت «اخراجی‌ها» و «درباره الی» از نظر شهاب حسینی و محمدرضا شریفی‌نیا


«اخراجی‌ها» و «درباره الی» از فیلم‌های چند سال اخیر سینمای ایران هستند که هر کدام نماد یکی از جریان‌های سینمایی در کشور محسوب می‌شوند.

«درباره الی» فیلم محبوب بسیاری از منتقدان و مردم و یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست و «اخراجی‌ها» تنها فیلم عامه‌پسند است و البته محبوب دولتمردان.

به تازگی شهاب حسینی بازیگر فیلم «درباره الی» گفت‌وگویی با ماهنامه «نسیم» انجام داده و در بخش‌هایی از آن درباره تفاوت‌های دو فیلم گفته است: «در مملکت ما اگر کاری خوب و استاندارد ساخته شود مردم استقبال می‌کنند. ممکن است برای خنده و سرگرمی «اخراجی‌ها» را ببینند اما اگر بخواهید این فیلم را را با «درباره الی» کنار هم بگذارید کمتر کسی خواهد گفت که «درباره الی» ضعیف است.»

وی افزود: «پس مردم دارای قوه تشخیص خوب هستند، اما این قانون است که شما وقتی که گرسنه هستید اول به غذای خوب فکر می‌کنید، اما وقتی انتخابی ندارید هر غذایی بود می‌خورید. به نظرم باید انتخاب‌های بیشتری داشته باشید.»

 اما محمدرضا شریفی‌نیا نیز در گفت‌وگویی با «همشهری جوان» گفته بود: «من «درباره الی» را خیلی دوست داشتم و اصلا با «اخراجی‌ها» در یک رده قرار نمی‌دهم اما اندازه فروشش همانقدر بود که فروخت.»