سه فرزند شهید در سریال شهید بابایی بازی می‌کنند

سه فرزند شهید در سریال شهید بابایی بازی می‌کنند
*پخش «شوق پرواز» یدالله صمدی از زمستان*   



مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» که به روایت زندگی و رشادت‌های سرلشگر شهید، خلبان عباس بابایی می‌پردازد، زمستان امسال از شبکه‌ی اول سیما پخش می‌شود.

به گزارش سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در قزوین، این مجموعه‌ی تلویزیونی در قالب 21 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی یدالله صمدی تهیه شده است. «شوق پرواز» به بیان دوران زندگی شهید بابایی در اوان کودکی و نوجوانی در شهر قزوین، دوره‌ی آموزشی در ایران و آمریکا و خدمت در نیروی هوایی ارتش و دوران جنگ تحمیلی تا شهادت آن شهید بزرگوار می‌پردازد.

تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی پس از پنج ماه پیش تولید، از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد و تیرماه امسال به پایان رسید. در این مجموعه هنرمندانی چون شهاب حسینی(در نقش شهید بابایی)، الهام حمیدی، افسانه بایگان، اکبر عبدی و ستاره اسکندری ایفای نقش می‌کنند.

از ویژگی‌های این مجموعه‌ی تلویزیونی حضور سه فرزند شهید عباس بابایی، سلمی، حسین و محمد به عنوان بازیگرست. این سریال تلویزیونی در شهرهای قزوین، تبریز، اصفهان، بوشهر، دزفول، تهران و دماوند تصویربرداری شده است.

سرلشگر شهید عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در 15 مرداد سال 1366 هنگام بازگشت از یک مأموریت برون‌مرزی هدف گلوله ضد هوایی دشمن قرار گرفت و به درجه‌ی رفیع شهادت نائل شد.مزار پاک این شهید بزرگوار در زادگاه خود قزوین قرار دارد.